Ik kan hier een heel lang verhaal kwijt.. Kortom ben gezegend (NOT) met een schoonfamillie die totaal geen intresse in mijn Mooiste wondertje tonen.. Bijv ze word 1 jaar en hebben haar alleen 1 x gezien bij het kraambezoek en wel rennen voor hun andere kleinkids. denk dat jullie dan wel genoeg weten (ik ben er overigens klaar mee want ik vind dat mijn kind het beste verdient!!) maar heb een partner die in zijn vorig leven een zetpil is geweest ofzo (ivm kontekruipen en het wel in ziet maar bang is zijn mamsie teleur te stellen ) Maar de vraag luidt : Hoe gaan jullie om met mensen die echt gewoon helemaal niks van intresse in jullie/jou Kind/kinderen tonen ? en hoe ging jullie partner ermee om mocht het de famillie van jullie partner zijn? Groetjes
Hebben wij hier ook in de familie, maar dan niet met opa's en oma's. Ik verspil dr geen energie aan, die moeite wordt tenslotte ook niet andersom gedaan. Steek mn energie liever in de kleine meid, dat is soms al pittig genoeg. Mijn zwager gaat zo'n verschil in aandacht/interesse allicht ook merken en dat is echt geen opzet maar gewoon puur de afstand en ik hoop dat hij zich dat tzt ook realiseert. Wij wonen 3 minuten lopen bij ze vandaan, zij een uur rijden. Dus het is dan redelijkerwijs te verwachten dat de band totaal anders omdat ze nagenoeg alles van dichtbij meemaken. Eerste stapjes, eerste woordjes, eerste geluidjes. Klein meid is gezegend met grootouders dichtbij ookal zijn zij bijv. geen vaste oppas en andersom vinden zij het prachtig de kleine meid zo vaak te zien als we gewoon ff een bakkie gaan halen, of een tekening komen brengen.
Ik heb het helaas zelf met mijn vader. Hij is met pensioen (dus altijd thuis) en mijn moeder komt om de week oppassen, maar hij komt NOOIT mee. Ziet de kinderen alleen met verjaardagen of als we bij hen thuis zijn en het dus niet anders kan, maar steekt er verder ook 0,0 energie in. Ik heb het een paar keer proberen aan te kaarten, zowel lief als minder lief. Het levert helaas niks op dus ik heb besloten om het er maar bij te laten. Hij gaat de gevolgen hopelijk ooit nog wel eens merken...
Hier ook hetzelfde verhaal. Gewoon lekker laten. Andersom steek ik er ook geen energie meer in. Partner komt er met de tijd vanzelf wel achter hoe ze zijn. Hier ook. Kontekruip gedoe ging hier vanzelf over. Je wordt toch vanzelf wel woest als ze voor je lieve kids geen belangstelling hebben. Hij wil zn mamsie niet teleurstellen zeg je? Hij moet het is omdraaien: mag dat mamsie jullie en de kids wél teleurstellen dan? En als hij zn mond niet opendoet kun je het desnoods zelf n keer doen. Kan heel verfrissend zijn voor sommige schoonouders.
Ik doe er geen moeite voor, maar ze moeten dan ook niet verwachten dat ze m'n kind mogen komen aflebberen en plat knuffelen.
Hier wel een schoonmoeder in leven mijn dochter is 2,5 maar ze kent haar "oma" niet. Ze heeft haar nog nooit gezien. "Oma" kent haar naam niet eens , voor zover ik weet. Dit had allemaal anders kunnen zijn als ze wat meer inzicht in haar eigen gedrag had gehad en sorry op een gemeende manier kon zeggen en kon veranderen. Mijn kinderen groeien nu op met 1 opa en oma. Dus geen energie meer insteken. Geef 1 keer aan wat je er van vind en zie wat ze doen. Succes.
Ik moet eerlijk zeggen: ik sta denk ik aan de andere kant van een soortgelijk verhaal. Mijn broer en schoonzus hebben een kleine meid en mijn zus en ik gaan er anders mee om dan ons nichtje van een andere zus. Schoonzus werkt niet en spamt de hele famapp vol met allemaal foto’s en verhalen van het kind. Terwijl wij fulltime aan het werk zijn. Heel frustrerend. Instagram staat vol met haar me-time momenten en dat ze het zo zwaar heeft. Niemand mag/hoeft ooit op te passen want ja, ze werkt niet en geeft niks uit handen. Zo valt er nog een heel boek over te schrijven. Maar wij zien door schoonzus dit kind dus ook heel anders dan mn andere nichtje. Oneerlijk naar het kind toe, ik weet het. Maar het gevoel is zo sterk! Schoonzus zal vast ook merken dat wij ondertussen amper reageren op haar 50ste verhaal van de dag. Wat ik hiermee wil zeggen is dat er altijd 2 kanten zijn aan het verhaal. Heb je al eens gesproken met je fam? Is er een reden waardoor zij zo doen? Hoeft zeker geen kontkruip gebeuren te zijn! Als er geen gesprek mogelijk is zou ik er ook geen moeite in steken.
Ik werk zelf ook niet en heb ook altijd de kleine .maar heb ook vanaf mijn zwangerschap moeite gedaan om ze overal bij te betrekken en dan stuurde ik weer een update over de kleine en een echo foto bijv en daar werd niet op gereageerd in de groepsapp en toen stuurde hun eigen dochter een update over haar kids en daar kwam instant reaktie op dus zo begon alles al.. verder hebben ze geen intresse meer laten zien en mijn vriend heeft meerdere keren aangegeven dat ze gewoon langs mogen komen maar dan nog komen ze niet... gesprek met schoonma en eigenlijk de hele fam is er al geweest maar sindsdien is juist alles averechts gaan werken .. er zit zoveel meer achter maar dat laat ik er buiten. waren ook op de verjaardag van een van hun kleinkids en ook daar werd ons kind niet bekeken , ze begroette ons (terwijl ze haar al zeker 8 maanden niet hadden gezien) maar ze konden niet om de begroeting heen omdat we metteen bij de deur zaten zegmaar . en ja toen was er alweer alleen maar oog voor de andere kleinkids en zijn we maar naar huis gegaan . dus nee ik ga er echt geen moeite in steken nee .
Herkenbaar. Schoonmoeder komt nooit naar ons toe, wij gingen iedere maand maar het wordt steeds minder. Ze informeert nooit en antwoord niet op vragen van ons. Ik steek er geen energie meer in, man stuurt foto's van de kleine zodat ze op de hoogte blijft.
Ik heb mijn moeder zelf geconfronteerd met dat ze geen interesse toont in ons tweede zoontje. Het is eerste zoontje voor en na en oh ja die ander is er ook nog maar die hoef ik niet zo nodig te zien. Ze is zelfs niet in het ziekenhuis geweest de dag dat hij geboren is (terwijl ze nog geen 5km verderop zat). Hoe je er mee omgaat Weet ik niet, maar ik heb het gehele contact verbroken. Mijn man zorgt dat de oudste mijn moeder nog ziet maar ik wil er niets mee te maken hebben. Ze piept niet eens dat ze onze tweede al tijden hem niet gezien heeft
Omdat het dubbel plaatsen van onderwerpen niet is toegestaan, doe ik dit topic dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl