Oh jee, ik heb op internet gelezen en dat had ik beter niet kunnen doen. Nu ben ik helemaal in de stress. Sinds maandag heeft mijn meisje ineens 40 graden koorts. Opzichte was er nog niet veel aan de hand op het hangerige na. Vandaag was een hele andere dag ze was huilerig hangerig en wilde alleen maar mij. Toen begon ze ineens grauw te zien en werden haar lippen handen en voeten blauw. Haar handen en voeten waren ook steenkoud terwijl ze 39.9 had. Naar de ha geweest en zij zeggen oorontsteking. Maar nu lees ik verder op internet en vind ik haar symptomen meer bij hersenvliesontsteking passen maarja ik ben geen dokter.... ze heeft trouwens maandag en dinsdag overgegeven en slaapt alleen maar goed als ze bij ons is. Wie herkent deze symptomen bij een oorontsteking?
Is het niet zo dat als je hersenvliesontsteking hebt, je de kin niet op de borst kan krijgen? Maar je kan moeilijk tegen zo'n ukkie zeggen "leg je kin is ff op de borst". Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon bellen hoor. Vind dit wel heel erg klinken voor een oorontsteking. En een hersenvliesontsteking is behoorlijk gevaarlijk dus ik zou gewoon nog eens bellen. beter tien keer teveel dan een keer te laat. sterkte meid!
Dit was eigenlijk niet wat ik wilde horen... dat van die kin op de borst dacht ik ook maar bij baby's hoeft dat niet perse.. pff ze zien me weer aankomen, voel me meteen zo een aansteller..
Hier regelmatig oorontsteking, maar niet met de symptomen die jij beschrijft... Ik zou dus naar de HAP gaan met je kleintje... Ze is ook nog jong om meerdere dagen koorts te hebben vind ik... Sterkte!
Aansteller? Bezorgde moeder en terecht! Gewoon bellen en zeggen dat je er niet berust op bent. Een oorontsteking geeft toch niet zulke symptomen? Bellen hoor, lekker boeiend wat ze van je denken. We hebben het hier wel over jouw kind. Sorry dat ik misschien zo streng klink maar ik ben met dit soort dingen altijd heel voorzichtig en dan maar een ritje naar de huisartsenpost voor Jan met de korte achternaam, dan is er toch weer even naar gekeken.
Ze had vannacht al weer warme handen en voeten en volgens mij heeft ze alweer wat meer kleur. Als dat veranderd dan bel ik meteen de huisarts.
Ons kleintje heeft hersenvlies ontsteking gehad. Kenmerken: Grauw zien, zich zelf niet op temp kunnen houden, hoog huilen en erg prikkelbaar. Aankleden etc ging gepaard met een verschrikkelijk gehuil.