Ik loop een maandje achter met ziekenfonds betalen, deze maand is echter wel betaald. Nu kreeg ik een nieuw pasje waarop staat dat ik alleen basis verzekerd ben. Dus nu heb ik gebeld en dat hebben ze gedaan omdat ik een maandje achterloop. Is dit altijd zo snel? Ik betaal anders normaal altijd op tijd, en nu 1 keertje niet. Ik vind het wel erg eigelijk. Moet volgende week ook naar de tandarts, nou die zeg ik wel af... Wie heeft dit wel es meegemaakt? Zijn ze altijd zo rap?
Bij de Friesland Zorgverzekeraar....Heb nooit eerder problemen gehad, maar vond dit toch wel heel snel..
hmm dan zou ik als ik jou was die rekening gewoon betalen want anders kom je niet terug in je aanvullend verzekering.
Is het na 1 keer wat te laat betalen of echt met aanmaningen en al ? Want volgens mij doen ze dat al bij 1 rekening waarbij er geen reactie is op de eerste aanmaning.
Ik vind het ook erg snel, maar vergis je niet: Er zijn echt héél veel wanbetalers bij zorgverzekeringen. Dat ze deze regel toepassen, vind ik niet vreemd. Het gaat ook alleen om je aanvullende verzekering. Maar na 1 maand vind ik ook al erg snel. Ziekenfonds bestaat overigens al jaren niet meer
hoi ja hebben ze bij mij ook jaren geleden gedaan,toen ik 1 keer 3 weken later betaalde. maar ik heb sinds 2 jaar geleden geen aanvullende meer en ik ga binnenkort ook de tandartsverzekering op zeggen,ik betaal 17,50 per maand ervoor terwijl mijn tanden geen enkel gaatje hebben,dus zonde van mijn centen. groetjes
Ja ik vind het wel logisch op zich. Ik zou het nu alsnog netjes overmaken als dat kan en dan even bellen, dan herstellen ze het ongetwijfeld.
Ja ik had vanmiddag gebeld, en als ik nu betaal ben ik weer aanvullend verzekerd in juli, aangezien ik volgende week naar de tandarts moet, gaat dat niet lukken denk ik. Ik kon het vorige maand echt niet betalen, daar baalde ik van natuurlijk.. En ZIEKENFONDS? Zo noem ik het gewoon altijd, jullie snappen vast wel wat ik bedoel...
bij de friesland heb je een aparte verzekering voor tand hebben ze je daar uit gehaald dan? ik heb basisverzekering AV extra en dan AV tand optimaal, hebben ze dan die tand naar basis gezet?
Mmm das raar, dat heb ik bij hun nog nooit gehad.... Bij onzd verhuizing hebbe ze maanden lang het naar een adres gestuurd aan de andere kant van het land.... Bij de herinnering van 3 mnd voor ons beiden konden ze ons ineens wel vinden... Toch hebben ze ons ineens niet verminderd verzekerd... Vind het eigenlijk wel erg brutaal, je kan toch een keer een rekening vergeten.... Denk dat t komt doordat ze bang zijn dat mensen zich niet meer gaan verzekeren, maar of je er zo komt??
Nog een voordeeltip voor de friesland verzekeraar... Kijk eens naar collectieve verzekering als je bijv. lid wordt van de waddenvereniging ofzo Lidmaatschap a 25_30 euro per jaar voor je gezin, maar wel 8% korting op je verzekering
Misschien verstandig om je vaste lasten automatisch te laten afschrijven? Dan voorkom je dit soort praktijken..