Over een paar weken wordt ik geopereerd aan mijn voet (2 tenen worden rechtgezet). Ik krijg daarna een loopschoen (mijn voet zit in verband niet in gips) waarbij je dan op je hak loopt (6 weken). Nu heb ik thuis 2 kleine kids en ik reis via OV naar mijn werk. Ik vraag me nu af hoe dat straks gaat als ik die loopschoen aan heb. Uiteraard ga ik tegen mijn kids zeggen dat ze voorzichtig moeten doen maar het zijn 2 drukke mannen. Ook als ik met de trein ga hou ik mijn hart vast. Normaal is het al proppen om er überhaupt in te komen. Als ik eenmaal zit zal het wel meevallen (1e klas dus bijna altijd plek) maar om me door al die mensen heen te banen daar kijk ik tegen op (ik ga in het begin vooral thuiswerken overigens). Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor?? Ik weet ook niet of mensen automatisch aan de kant gaan als je krukken bij hebt maar ik vrees dat dat wel zal tegenvallen.
Zou jezelf vooral zichtbaar maken met verband etc Zodra mensen zien dat je iets hebt wordt er vaak meer rekening mee gehouden. Misschien kan je in overleg iets later beginnen,/thuis werken zodat je niet in de spits moet reizen? En gebruik je mond (en beetje humor.) vraag gewoon om hulp. Pas op bijzonder vervoer Sterkte en beterschap alvast