Ik heb daarstraks in de supermarkt besloten om spruitjes te eten vanavond.. Maar heb dat nog nooit klaar gemaakt dus heb geen idee.. hoe schil je die dingen? alleen de buitenste 'blaadjes' eraf? Dan koken.. Maar hoe lang ongeveer.. Wel handig om te weten zodat ik weet hoe laat ik het op moet zetten.. het wordt stamppot spruitjes trouwens.. Ooit een keer gehad op mijn toenmalige werk en vond het zo onwijs lekker.. maarja, nu nog zelf maken
idd buitenste blaadjes eraf, kontje eraf en ik zet altijd een kruisje in het kontje (hahaha) zodat hij overal goed gaar wordt. Koken: ik dacht net zoiets als aardappels? anders even googlen. Ik kook ze wel altijd met wat zout.
Oke bedankt eigenlijk best simpel dus haha.. Ik gooi op aardappelen en groenten meestal zout als het op bord ligt aangezien ik voor Lenn zoutloos kook.. zal ze straks maar eens onder handen nemen
Kontje er idd af, buitenste blaadjes eraf. Dan in de snelkookpan met wat boter, nootmuskaat en koffiemelk. 8 minuten laten sissen en ze zijn klaar
koken idd en als je er een stukje van een kontje bruin brood bij gooit dan heb je geen maagzuur vanavond
Ik kook ze zoals Taliaa zegt. Je kunt ze natuurlijk in een stampot verwerken. Ik doe als ze beetgaar zijn (niet te lang laten koken, want dan is het echt niet te vreten), uitgieten, boter in de pan, spruitjes erin, nootmoeskaat en peper erbij en een flinke scheut kookroom. Dan wordt het vanzelf een lekker romig sausje en de spruitjes worden ook lekkerder. mmm, ik heb er al zin in"
Als je er spruitjes stamp van wilt maken kan je ze samen met je aardappels koken. Inderdaad kontje eraf en buitenste blaadjes. Eventueel heel grote spruitjes door de helft. De restjes gaan hier buiten de keukendeur op de grond voor de caafs & het konijn, ideaal van die stofzuigertjes!
ow morgen eten wi ook spruiten.. Heb er weer zin in. Buitenste laag eraf , kontje eraf en een kruisje erin! Wat ook wel lekker is.. i.p.v. koken is de spruiten halveren en bakken met spekjes jummie
Koken met de aardappels. Als ze klaar zijn beetje koffiemelk en nootmuskaat , dan zit er geen scherpesmaak meer aan. Toevallig ga ik ze straks eten.
Ingrediënten 1 kg aardappels 2 zakken spruitjes panklaar (a 350 g) 1 rookworst (250 g) 3 kleine zoete appels (zak a 1 kg) 2 theelepels kerriepoeder 1 dl halfvolle melk 50 g roomboter ongezouten (pakje a 250 g) Bereiden Aardappelen schillen, in kwarten snijden en in 15 min. gaarkoken, afgieten en terug in pan doen. Spruitjes in ruim water met snuf zout in 7 min. beetgaar koken en afgieten. Rookworst 2 min. in magnetron op 600 watt verwarmen, in plakken snijden. Aardappelen stampen met kerriepoeder, melk en boter. Op smaak brengen met zout en peper. Spruiten door puree grof stampen, zodat ze breken maar niet helemaal stuk gaan. Appel in blokjes snijden en samen met de worst door de stamppot scheppen.
Ik kook ze met een heel klein beetje suiker, dan haal je de bittere smaak wat weg. Ik snij er trouwens ook kruisjes in aan de onderkant... Toen mijn vriend me dat een keer zag doen, vroeg hij "of dat iets katholieks was". DUHH!
spruitjes koken, als ze klaar zijn klontje boter en wat nootmuskaat heeeeeeeeeeeeerlijk! eet ze vandaag ook...
Ik maak het altijd met ham en kaas uit de oven! hmmm enige nadeel is dat je huis naar de stront ruikt
Je zal ze inmiddels wel al op hebben, maar met een beetje kerriepoeder is het ook heel lekker. En als je dat ook al aan het kookwater toevoegt ruikt je huis ook niet zo naar stront
Hier worden ze ook altijd beetgaar gekookt. Dan spekjes bakken en de spruitjes gehalveerd even mee laten bakken...jumjum
sorry wilde al eerder reageren maar kwam er niet van.. wat een pokkewerk zeg haha.. sneed gelijk in mn duim dus begon al goed Heb ze gekookt met wat suiker.. koffiemelk en nootmuskaat heb ik niet in huis en suiker wel haha.. maar zag hier lekkere tips voorbij komen.. heb ze opgeschreven dus kan komende weken genoeg uitproberen.. Lenn vond ze niet lekker en was onwijs blij dat mama met een potje spinazie aan kwam zetten haha.. Het was heerlijk.. Dikke jus erover en wat rookworst.. Scheutje melk erbij.. jammie