Welk ondergoed voor kraamverband

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Rodayna, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik heb mijn zwangerschapsboxers gedragen en soms een boxer van mijn man ging prima.

2. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik had bij de hema van die basic katoenen slips gekocht (3 voor 2 euro) in mijn eigen maat, en ze zaten perfect! Die net-broekjes waren bij mij een ramp. Kraamverband ging alle kanten op:(

3. Pris

Pris Fanatiek lid

Die netonderbroekjes zaten bij mij niet in het pakket (zorg en zekerheid). Misschien deze keer wel.

Ik draag altijd strings en had voor de gelegenheid gewone onderbroeken bij de zeeman gekocht, zat prima.

4. Alita

Alita Niet meer actief

netonderbroekjes voor in het begin en daarna gewone slips...
    Ik draag dus alleen strings maar met zo`n megaverband gaat da natuurlijk niet meer hahaha..
    is even niet zo fijn maar eigenlijk interesseerd jou dat allemaal niet op dat moment...
    idd ook bij de zeeman gekocht

5. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik vond die netbroekjes echt super fijn zitten en het hield het verband mooi op zijn plaats.

Ik heb een ks gehad en dan is het erg fijn om voor je gevoel niets om je buik te hebben van een stiek ofzo.

Van de netbroekjes heb je verschillende maten, volgens mij kan je ze bij de apotheek ook kopen.

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Katoenen onderboeken van de Wibra ofzo. Wel een beetje oma-model. maar groot en stevig om het verband goed op de plek te houden. En zeker een maat groter voor de slappe buik en voor eventueel twee kraamverbanden achter elkaar

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook geen netonderbroeken in het kraampakket,
    maar heb ze gehaald bij de thuiszorgwinkel.

8. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Buiten dat het niet mag i.v.m. infectiegevaar, WIL je ook echt geen tampons gebruiken hoor, die eerste dagen ;) (uitzonderingen daargelaten misschien, maar ik denk dat de meeste vrouwen het niet zo'n prettig zouden vinden...)

Hier ook de eerste dagen netbroekjes (werden ook gewassen door de kraamverzorgster) was erg prettig, want ik had best last van m'n hechtingen. Aan het einde van de kraamweek droeg ik weer gewone Hema onderbroeken, niet meer met kraamverband, maar met kotex maandverband. Is toch net een stukje compacter dan kraamverband en qua vloeien kon het.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    :Dnetbroekjes voor de eerste 2 a 3 dagen. vooral die eerste 2 dagen dan draag je 2 kraamverbanden achterelkaar in je onderbroek en dan zijn die netbroekjes toch wel ideaal.

ben zowel in het ziekenhuis als kraamhotel bevallen en kreeg ze daar gewoon. kon ze ook zelf pakken in de kast op mijn kamer (moest 2 dagen blijven na bevalling in het ziekenhuis) en waren er echt vollop. had ze trouwens ook in mijn kraampakket

na een paar dagen droeg ik strakke hipster en dan bleef hetook goed op zijn plek en zo snel ik kon stapte ik over op gewoon verband en kon weer gewone onderbroeken dragen

wat was ik blijd at ik bij mijn volgende menstruatie weer tampons kon gebruiken

10. Storm

Storm Niet meer actief

Ik had bij de zeeman een stapel hipsters gekocht. Leuk modelletje en leuke kleuren. Gewoon zelfde maat als anders. Ging prima. Ook met twee van die megalappen erin.

11. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Ik heb van die boxershortjes bij de HEMA gekocht. Die had ik tijdens de zwangerschap al aan. Kon niets over mijn buik verdragen, dus het echte positie ondergoed was aan mij niet besteed.

Kreeg van de eerste kv de tip om de boxershorts ook te gebruiken voor het kraamverband en ze achterstevoren aan te trekken. Het verband blijft zo ook goed op z'n plek en je trekt de ruimere bilpartij van het broekje dan over je buik. Na de bevalling vond ik het juist wel weer prettig om iets over de slappe buik te hebben. Win-win situatie :D

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    naadloze onderbroeken van hema en dan in maat xxl (draag normaal M)

Deel Deze Pagina