tips innemen antibiotia

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door redu, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    mijn dochtertje van 2 heeft een blaasontsteking en weigert haar antibiotica in te nemen.
    Word er moedeloos van.
    Heb geprobeerd:
    Op een lepel puur geven, weigert ze
    Een snoepje te beloven als ze het opdrinkt.
    In sap, dit proeft ze dus en weigert
    Onder dwang maar braakte alles uit.
    In yoki, proeft ze en drinkt ze dus niet op.

Het smaakt ook smerig een ruikt heel sterk naar kokos.

In overleg met de huisarts een kleine dosis in een grote beker sap, alles wat ze er van binnen krijgt is meegenomen maar ze proeft het en wil absoluut niet meer drinken. Ben bang dat ze straks aan het infuus moet als ze het niet binnen krijgt/houdt
    Iemand nog een goede tip?

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Pfoe, das lastig.. Door de yoghurt? Dat is behoorlijk zuur, waardoor het de smaak van de kokos misschien een beetje opheft..?
    Verder zou ik het ook niet weten. Moeilijk! Is het geen optie om een andere soort AB te vragen met een wat minder goor smaakje..? Wij hebben er tot nu toe steeds gehad die zoontje errug lekker vond, zelfs. Abrikozensmaak, geloof ik.

3. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Huisarts wil dat opzich wel proberen, maar zegt als ze dat ook weigert we steeds op andere middelen moeten overstappen.
    En ik heb een dochter met een koppie erop zeg maar:D
    Maar door de yoghurt kan ik idd nog proberen.
    Flesje is nu bijna leeg en ze heet er 1 keer 5ml van binnen gehad.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Waarom niet iets in poedervorm?
    Dat ruikt minder, proef je minder en je mengt het net zo makkelijk door een lepeltje vla of iets dergelijks.

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Lastig inderdaad. Vorig jaar kreeg mijn zoontje ook voor het eerst antibiotica omdat hij een longontsteking had (hij was toen bijna 2) en weigerde ook om het in te nemen. Ook een snoepje beloven als hij het op had, werkte niet. Wat wel werkte was vantevoren een snoepje geven, het tweede snoepje laten zien en duidelijk zeggen dat als het op is, ze het tweede snoepje krijgt. Dit werkte bij ons heel erg goed. Op een gegeven moment had hij dat door. Ik weet het, het is chantage, maar nog altijd beter dan geen antibiotica.

6. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

opzuigen in een 5ml spuitje en dat achter op de tong spuiten?

7. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Hier deed ik het ook vaak door de joghurt. Maar ik weet niet of ze daar nu ook nog in zouden trappen.

Succes, lijkt me erg vervelend....

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Onze dochter is stukje jonger maar zo doen wih het dus, met een spuitje en dan achterin de wangzak spuiten.. is niet leuk maarja tis niet anders, na week of zes zijn we er aan gewend..

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

misschien zou je kunnen proberen om een beloningssysteem te maken,

met stickers? net als zindelijksheidstraining, en voor bijv 10-15 stickers mag ze iets uitzoeken in de trend van bijv zwemmen met mama, of kiezen wat ze wil als avond eten, of een klein cadeautje van een paar euro

en wat je misschien kunt doen.. niet verantwoord maar werkt bij veel kindjes wel.... voor de tv zetten, tijdens het tv kijken zitten veel kindjes zoooo in de tv dat ze niet in de gaten hebben wat ze nu eigenlijk eten, en dan bijv door de kwark en dan dus voor de tv geven.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als hij niet wil drinken krijgt mijn zoontje het in een spuit inderdaad zijkant van mond.mond laten openen; ouderwets door neus dicht knijpen(vaak niet eens nodig.)snel klaar. en als je zegt dat ze het op deze manier zal krijgen wanneer ze het niet drinkt gaat ze het misschien wel drinken op lepel.beterschap

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ts zei al dat onder dwang haar kindje moet braken.

12. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Dat is idd het probleem ze braakt het uit.

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    die rommel is idd niet om in te nemen, mierzoet en dan de smerige smaak van die antibiotica er doorheen. Ik heb zelf eens heel stiekum een druppelte geproefd nl en echt het is smerig ;) Bij mijn zoon werkt het in een spuitje te doen en dan mag hij het zelf in de mond spuiten. en ik zeg dan altijd je moet dit even inslikken want dan gaan je oortjes over... dit werkt ook goed. dus bij jou kindje: dit moet je inslikken want dan doet het plassen niet meer zeer en wordt je weer beter. hier werkt het wel. Na de antibiotica een snoepje helpt hier ook.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ah sorrie, je moet dan in kleine hoeveelheden doen. niet alles in een keer. als het weinig is en achter in haar wang kan ze het niet uitspugen
    misschien op tong druppelen?met zo een druppel ding...

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik doe het in een spuitje en zo in de mond
    oke hier krijg die al 1 jaar en 1 maand dagelijks antibiotica maar oke

16. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hi Redu,

Wat vervelend! Check t mengen met yoghurt (of melk) wel even met de huisarts want ik heb begrepen dat dit de werking van de antiotica nogal verminderd.

Ik heb laatst toen mijn zoontje oorontsteking had een flesje frambozenspul gekregen, een soort siroop, om de ab mee te mengen, dat schenen de meeste kinderen te pakken. En die van ons ook gelukkig.

Succes!

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

andere ab vragen. amoxilline. vind colin wel lekker bijv. nou is die ook mieeer zoet maar geen kokos , das ook een hele aparte smaak.

Proberen kan altijd en idd zuivel en ab werken vaak niet samen.

18. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    ze heeft nu idd amoxicilline, ze vindt het ook heel vies en weigerde het te nemen, toen door de vla gedaan. Ze nam 1 hapje maar wilde niet meer.
    Toen in een spuitje gedaan en in haar wangzak ze heeft het binnen nu en niet gebraakt, maar dit is idd een minder overheersend smaakje.
    ze was helemaal over de rooie maar het zit erin. Dus vanavond nog een keer, ben benieuwd!

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oei, van AB en zuivel wist ik duidelijk niet :) Sorry voor mijn mis-informatie dan!

Amoxicilline gaat er hier idd ook heel makkelijk in altijd, net als een andere (ik onthoud die namen echt nooit, haha). Kan me best voorstellen dat je meisje het niet lekker vindt, hoor! Hopen dat het met deze AB en het spuitje steeds makkelijker wordt.
    Succes!

20. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Mijn huisarts zei juist met pap yoki melk sap maakt niet uit als het er maar ingaat

Deel Deze Pagina