wat drinken met 2 jaar

Discussie in 'Voeding' gestart door sidmick, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Mijn dochter is bijna 2 en drinkt tot nu toe melk en appeldiksap.
    Water en thee weigert ze absoluut.
    Wat drinkt jullie kindje van deze leeftijd?
    Ik zou wel eens willen varieeren

2. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Mijn zoontje is ook bijna 2. Hij vindt water erg lekker (gelukkig maar) en meestal drinkt hij daarvan 2 bekertjes op een dag. Verder bij ontbijt en lunch melk (gewone halfvolle), verder afwisselend pakje fruitsap van Friso, limonader van siroop van Teissere (is zonder suiker), groeifruit van Appelsientje smaak Sinaasappel, thee (kabouterfeest).

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Alle smaken diksap
    vers sap (verschillende) aangelengd met water
    melk
    thee (liefst aardbeienthee)
    chocomelk (sporadisch)
    water
    limonade (sporadisch)
    appelsap (aangelengd)

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    is roosvicee nou slechter dan diksap of maakt dat weining verschil?

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het maakt allemaal echt niet zoveel uit zolang je er geen liters van geeft! (en niet laten rondlopen al lurkend aan een flesje of tuitbeker = slecht voor de tanden maar dat geldt voor alles behalve water en thee zonder suiker en / of melk)

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Maakt volgens mij weinig uit hoor. Het is toch allemaal een siroop met suikers erin.

Thijmen drinkt eigenlijk alles wel (behalve prik en andere logische dingen niet). Misschien kun je thee in een leuk kopje aanbieden net als bij mama? Bij de hema hebben ze melaminekopjes met een oortje voor kinderen. Thijmen drinkt vooral de wat zoetere thee's.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Heb alle soorten thee al in alle soorten bekers aangeboden (ook scheutje melk erin geprobeerd) Ze vertikt het, evenals water... dat weigert ze ook van geboorte af aan (tot bijna uitdrogen aan toe)
    Ze drinkt behoorlijk veel, zeker 1,5 liter per dag vandaar dat ik wel wil varieeren. Ze drinkt overigens uit een rietjes beker of gewone beker.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier dronken ze met net 2 jaar, kunstvoeding, borstvoeding, water, thee en (vers - verdund) vruchtensap. Eigenlijk dus wat ze nu nog steeds krijgen alleen de borstvoeding niet meer ;).

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is bijna 2 en drinkt:

bv, koemelk (op 't kdv), water, thee, diksap, vers vruchtensap (aangelengd).

10. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn 2-jarige drinkt:
    - water
    - sap (alle soorten; meestal wel aangelengd met water), ook wel roosvicee 50/50 (of andere frisdranken die alleen uit sap en water bestaan)
    - melk
    - karnemelk
    - soms aangelengde dubbelfrisss of iets dergelijks (eigenlijk te zoet, maar met water erbij mag hij het van mij soms wel hebben)
    - heel soms yoghurtdrink (daar zitten mij te veel suikers in)
    - heel soms een beetje thee (vindt hij niet zo heel lekker, soms wil hij een slok uit mijn beker)

11. tulip

tulip Niet meer actief

Hier een meisje van 20 maanden, die krijgt:

melk
    heeeeeel soms van papa;) chocomelk
    water
    thee
    roosvicee 50/50 aangelengd met water.

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Voornamelijk limonade en sapjes (verdund) en melk.
    Water drinkt hij amper, wilt hij niet.

Deel Deze Pagina