Recepten voor hapjes!

Discussie in 'Voeding' gestart door Rebelleflower, 7 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik dacht misschien leuk voor een beetje inspiratie naar elkaar een topic over hapjes!
    Wat zijn lekkere en leuke combinaties?
    Van groenten tot fruit en gewoon voor alle leeftijden (wel even erbij vermelden vanaf welke leeftijd het geschikt is)!

Ik ben benieuwd :D

2. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Ik kijk altijd op smikkels.nl om te kijken wat er bij elkaar kan.. maar altijd leuk om te lezen wat iedereen maakt.

3. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Smikkels kijk ik ook idd en het opperdepop boek!
    Maar was benieuwd naar of andere nog leuke combinaties hebben :)

4. tuc

tuc Niet meer actief

Lekkere en leuke combinaties?? Van groenten of fruit bedoel je??
    Ik zou gewoon geven wat je zelf ook eet, dat is toch veel makkelijker?

Als je net begint is het verstandiger per keer maar 1 soort te geven. Alles puur zodat ze de smaken leren.
    Als je het dan in stukken geeft leren ze meteen de structuur, dat een boontje dus lang is en wat knapperig ipv een groen papje.

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Wij gaven gewoon wat van de groente die wij toen aten (vanaf 6 maanden ). En dan langzamerhand rijst/pasta/aardappel erbij en vlees /vis. Gewoon met de pot mee dus.
    Maar jij wil apart gaan koken voor je kindje, bedoel je dat?

6. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Zoek gewoon leuke gerechtjes voor de kleine meid :)
    Het is niet dat ik op zoek ben specifiek naar iets. Ben gewoon benieuwd naar wat andere maken.

Kook wel apart ja want wij eten zelf niet zo veel groenten, aardappel, vlees.
    Meer risotto, wraps, sla, rösti rondjes uit de oven en gebakken aardappeltjes enzo.

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Zelfs dan hoef je meestal niet apart te koken hoor. Je kunt bij de gerechten waarbij de groenten er later bij gaan, de geschikte dingen apart houden en in een apart pannetje klaar maken. En bij andere dingen, haal je dingen uit de pan voordat je er een sausje bij doet. Wij maken nog steeds bij aardappelgerechten (maakt niet uit in welke vorm, gebakken, gekookt, friet etc) een bakje couscous oid voor onze dochter, want die lust geen aardappel. Pasta eet ze kaal, bij weinig geschikte groenten, bakken we wat extra champignons (raar kind, haar favoriet ;), net als mama) voor haar of snijden wat komkommer. Op een gegeven moment willen ze sowieso hetzelfde eten als mama en papa, dus net zo handig om er meteen mee te beginnen ;).

Deel Deze Pagina