trap bekleden

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetlakecity, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Wie heeft er ervaring met een trap opnieuw te bekleden?
    Ik wil geen tapijt!

Zat te denken aan vinyl of anders zo een traprenovatie met laminaat.

Wat waren ongeveer jullie kosten en heb je tips?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wij hebben de trap bekleed met linoleum! Heel duurzaam en mooi!

Kosten waren ongeveer 800 euro voor 2 trappen.

3. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    weet niet hoe handig jullie zelf zijn maar wij hebben onze trap bekleed met laminaat
    we hebben hetzelfde laminaat dat we in de hele woning hebben ook op de trap gelijmd en daar dan aluminium strippen op gemaakt.
    zo ziet het er uit

4. Sweetlakecity

hoi wij zaten dus te denken aan vinyl. Waar heb je dat laten doen?
    400 euro is wel een leuk prijsje. Zijn de zijkanten ook gedaan? Of zal ik die moeten schilderen? Die zijn met een traprenovatie ook meegenomen weet ik. Maar die kosten zijn meestal 1000 euro.

Vind laminaat ook mooi alleen die strippen erop wat je gedaan hebt. Mijn man heeft een nare ervaring met een nagel van zijn grote teen en die strippen en veeeel bloed ;)

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    de zijkanten kan je laten doen, kost wel heel veel meer. Omdat vinyl niet buigbaar is....en je dus vee strippen erop moet zetten.

Wij hadden een kennis van de buren....hij doet eigenlijk gordijnen! Maar linoleum leggen doet hij ernaast.... En moet zeggen hij deed dat heel netjes hoor!

Dus onze zijkanten zijn geschilder...offeuh horen geschilderd te zijn.....dat is nog niet gebeurd helaas hihihi. We hebben gekozen voor rubberen antislip strippen, je moet het altijd afwerken. Een open trap kost iets minder in linoleum, maar de strippen die je dan extra aan de achterkant nodig hebt zijn weer even duur ongeveer....

Ik zal eens kijken of ik snel ff zijn naam kan vinden!

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben ooit een offerte van Upstairs laten maken en daar waren we ongeveer 2000 euro kwijt voor een gewone trap. Erg veel geld. Ben ook wel benieuwd naar de optie met Vinyl. Geloof dat je voor tapijt ongeveer 300 euro kwijt bent incl leggen

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Kan zo zijn naam niet vinden, maar je zou eens offertes op kunnen vragen als je op google zoekt naar linoleum trapbekleding.

8. Sweetlakecity

ahum heb je een woonplaats hij is jammer genoeg niet de enige :p

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    bedoelde bij andere hahaha, weet ook niet precies waar hij vandaan komt. Je zou oss kunnen proberen...... maar dan vind ik hem zelf ook niet....zal als ik tijd heb morgen ff snel mijn papieren doorkijken!! Heb nog de factuur, ivm de garantie!! en daar staat vast zijn naam en website (als hij die heeft) wel op. Weet zo ook niet of hij door heel het land werkt....maar proberen kan geen kwaad toch?

Laat je meer weten!

10. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Wij hebben de trap zelf bekleed met laminaat wat we nog over hadden van de huiskamer en gang! Dit heeft ons dus niet veel gekost omdat die planken boven op zolder lagen.
    Wie weet zijn jullie ook wel handig en hebben jullie nog planken liggen?!?!
    Ojah we hebben alleen de tredes gedaan dus alleen waar je op staat... het stuk waar je tegen aan kijkt is gewoon wit geschilderd gebleven (dat was al wit)

11. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    @kdvjuffie, hebben jullie ook een rechte trap zoals op de foto van "mama van Chloe" of hebben jullie een trap met een bocht?

Wij zitten namelijk zelf ook na te denken over trapbekleding en dan het liefst laminaat. Alleen heeft onze trap 2 bochten.

12. Sweetlakecity

wij hebben dus ook bochten en ons laminaat is donker en boven weer licht samen. Wij moeten dus voor wit/ creme gaan om het gat wat lichter te maken.

Deel Deze Pagina