hoe zit dat met vliegen baby 4 maanden?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door miekie82, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hoihoi

    Wij willen in september naar het huis van mijn ouders in spanje.. 2 uurtjes vliegen is dat!
    Uk is dan ongeveer 4 maanden oud.
    Nu wil ik de wandelwagenonderstel en de maxi cosi meenemen.

    Had even wat vraagjes...
    - Mag de maxi cosi mee het vliegtuig in? Zie het namelijk niet zitten om die bij de bagageband in te leveren, ivm het gooien met de bagage door het bagagepersoneel!
    - Nu las ik dat je alleen een paraplubuggie mee naar de gate mag meenemen, dus de wandelwagen onderstel moet ook de bagageband op...Is dit wat? Blijft mijn wagen dan wel heel? Anders misschien een hoed kopen hiervoor? Bestaan die uberhoubt(speedy SX)?
    - Nu mag je ivm veiligheidsvoorschiften geen vloeistoffen en of poeder meenemen het vliegtuig in..hoe zit dat met babyvoeding?

    Ik ben dus benieuwd of iemand ervaring heeft met vliegen met een jonge baby! En mij antwoord kan geven op deze vraagjes!

    kus miek
     
  2. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Ik zou zeggen bel of mail ff naar de vliegmaatschappij en dan weet je hun regels... :D
    ik weet nog naar bulgarijen mocht de grote buggy niet mee en een kleine opvouwbare wel...vrienden hadden toen 2 kids 1 van 1 en 1 van 3....maar naar Lanzarote was het weer anders......

    Voor babyvoeding word een uitzondering gemaakt maar kan je dan ook gelijk vragen

    prettige vakantie
     
  3. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    mbt babyvoeding: bij de meeste maatschappijen mag je een flesje meenemen voor onderweg, ze kunnen het in het vleigtuig opwarmen. Ze kunnen je wel bij de douane vragen zelf uit het flesje te proeven :confused: ja, ze zijn echt een beetje doorgedraaid...
     
  4. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    heb dus een mail gestuurt en antwoord was niet wat ik wilde horen!
    Kreeg echt zo een standaard antw.
    - Het personeel mag weigeren een maxi cosi mee te nemen ivm luchtverkeersveiligheid! Mmm lekker duidelijk..MAG wiegeren, maar of ze dat dan doen?
    - Voeding is geen probleem, dat mag
    - En de wagen moet op de bagage band, anders zo een paraplu buggie tot max 5 kilo..maarja daar heb ik niks aan met 4 maanden!
    - Of ik moet een plaats kopen voor die kleine, en dan mag de maxi cosi wel, als autostoeltje dus....

    Grr...ik heb die maci cosi nodig daar! We hebben een eigen auto daar! En een wiegbak mag je al helemaal niet mee vervoeren..
    -De maci cosi zal dan in het ruim moeten, maar dan loop ik dus vanaf het inchecken zonder maci cosi in het rond met kind op mijn arm..en een maxi cosi in het bagageruim..mm ik houd er niet van!

    Nog ff kijken hoe we dat gaan doen dus!

    thx voor jullie antwoorden..hoop op nog meer reacties van ervaringen!
     
  5. Eppie

    Eppie Lid

    4 mrt 2007
    98
    0
    0
    Op de grens
    Hoi Miekie!

    Ik heb ervaring met vliegen met een klein kindje. De eerste keer dat ze mee naar Spanje ging was ze 3 maanden. Ze mocht gewoon in de maxi-cosi mee (en de keren erna ook geen probleem geweest). De kinderwagen moet je inderaad op de band meegeven. Wij hebben een kinderwagen in laten pakken, ook de bak. Zo hadden we de minste kans op beschadigingen.

    Als het vliegtuig niet vol zit zullen ze er alles aan doen om naast jou een stoel vrij te krijgen zodat je daar de maxi-cosi op kunt plaatsen. Indien het echt een vol vliegtuig betreft zul je de maxi-cosi of op schoot moeten zetten of je kindje op schoot moeten nemen. Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat er geen plaats over was trouwens en wij vliegen ook erg vaak naar Spanje. Welke maatschappij vlieg je mee?
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Toen Iman 3 maanden was hebben we ook met haar gevlogen.

    De MC moest ingechecked worden, daarom hadden wij een draagzak voor Iman.

    Wij hadden geen wagen meegenomen, maar ik weet van komende vakantie dat we de buggy mee mogen nemen tot aan de gate.
     
  7. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik ben met Yassir in december/januari op vakantie geweest, toen was Yassir 5 mnd. Bijhet inchecken mocht de MC mee tot de gate. Toen ik eenmaal het vliegtuig binnen stapte zei de stewardes dat de MC niet op een stoel past. Ik moest alsnog mijn MC inleveren. Zij namen de MC aan en deden het bij de vracht. Ik had me Quinny Buzz meegenomen(achteraf niet verstandig) die moest ik inchecken bij me bagage. Vliegtuigmaatschappij is niet aansprakelijk als er iets gebeurd met jou kinderwagen(dat is me toen gemeld).

    Dit is wat ik je kan melden, wat ik heb meegemaakt.
    Ik had ook een hoop vragen toen ik op reis ging. Hoop dat je wat aan mijn info hebt.

    Ter info: ik ben met Transavia weze vliegen.
     
  8. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Je kunt vaak ook een auto huren MET Maxi Cosi. Ben je van dat probleem af.
     
  9. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ik ben ex stewardess van transavia.

    Het is idd zo dat je een maxi cosi wel mee mag nemen aan boord zolang er plaats is. Als er geen extra stoel naast je vrij is. Moet het kindje tijdens start en landing op schoot (in baby belt met gezicht van je af) en de maxi cosi in het bagage rek.
    Wil je zeker zijn van een lege plek naast jem zal je een extra stoel moeten reserveren. Wat erg kostbaar is.

    Toen ik nog in dienst was mochten ook goed opvouwbare kinderwagens mee tot aan de brug.
    Reden is dat het grond personeel die dingen een rotte, steile, smalle, trap af moet dragen en zelf in het ruim moet plaatsen. Met een onhandig grote/ zware kinderwagen gaat dit niet. (er zijn al menig m.w. van de trap af geduveld)

    Een buggy met ligstand zoeken is ook een ideale oplossing

    Babyvoeding mag wel mee door de douane maar moet dit in een doorzichtige tas worden meegenomen. Ik geloof dat je die zakjes bij de douane uitgerijkt krijgt. Het handigste is om kant en klare pakjes baby voeding mee te nemen aan boord (nutricia heeft ze)

    Overigens is het goed om je kindje tijdens start en landing wat te laten drinken of te sabbelen te geven (bijtring?) aangezien de gehoorgang van kleine babies nog erg nauw is en ze snel last krijgen van druk op de oren. Vandaar dat veel kleine kindjes huilen bij stijgen en landen.

    Veel plezier op vakantie!
     
  10. Monique den Uyl

    17 mrt 2007
    73
    0
    0
    @ moedergans: Bedankt voor de informatie.

    Wij vliegen eind juni met Transavia.
    Die kant en klare voeding daar had ik nog niet aan gedacht.
    Wij nemen Indira mee in de draagzaak.
    Geen onhandig gedoe en voor ons meisje denk ik het leukst.
    Kan ze lekker rondkijken. :)
     
  11. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Ik ben ex stewardess bij KLM Cityhopper, bij ons konden de maxicosi's niet eens in de bagagebakken (vliegtuigjes zijn klein) dus als je geen plek had gereserveerd (op een volle vlucht) moest je maxicosi ook in het laadruim. Deze kreeg je dan inderdaad pas op de lopende band terug, is lastig met een kleine baby maar helaas niets aan te doen.

    Groetjes Lisette
     
  12. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Bij Transavia paste mijn maxicosi niet in de stoel. Omdat de vlucht niet overvol was had ik die vlucht 3 stoelen hahahahah ;) . Yassir kon lekker liggen als de vliegtuig was opgestegen. Idd nadat k me maxicosi had ingeleverd kreeg ik hem zoals de rest van de bagage op de band.

    Fijne vakantie!
     
  13. Monique den Uyl

    17 mrt 2007
    73
    0
    0
    Wij zijn op vakantie geweest!
    We hadden een paraplu buggy mee
    en deze mocht tot aan het vliegtuig mee.

    We vlogen met Transavia...
    maar zal dat niet zo snel meer doen, sorry :(
    De heenvlucht ging perfect,
    alleen op de terugreis weigerde de stewardes het flesje te verwarmen.
    Het werd een vreselijke vlucht,
    Indira en ikzelf helemaal ondergekost
    omdat ik de kant en klare voeding koud moest geven.
    Woedend was ik...

    Weet iemand of je er goed aan doet om hierover een klacht in te dienen?
     
  14. Mamavyas

    Mamavyas Fanatiek lid

    22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    huh? wat raar :( ik vleig echt paar keer per jaar met Transavia en bij mij deden ze wel altijd voeding opwarmen. Ze komen zelfs naar me toe met de mededeling als ik iets nodig heb voor de baby dat ik het gewoon moest zeggen. Ik heb in iedere geval hele goede ervaringen met Transavia. Wel vreemd dat ze dit dan doen.

    Ik denk wel dat je hierover een klacht kan indienen, zou ik in iedere geval zeker doen.
     
  15. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik heb terug ook met transavia gevlogen. Het probleem was dat ze in de nieuwe toestellen van transavia geen magnetron aan boord hebben om een flesje op te warmen.
    Wel hebben ze een apparaat waar kokend water uitkomt. Ik had gewoon melkpoeder in een flesje gedaan. Mijn flesje konden ze dus wel opwarmen dmv het flesje met kokend water te maken en het af te laten koelen.
    Iemand anders had ook een kant en klaar flesje melk bij zich en daar deden ze ook moeilijk over omdat ze zo'n flesje dus in een bak met kokend water moeten zetten en dit niet kon ivm turbulentie.
     
  16. carretje25

    carretje25 Actief lid

    16 apr 2006
    161
    0
    0
    Hoi...

    Ook wij gaan op vakantie met ons zoontje in september, hij is dan 8 maanden. Moet zeggen dat ik ook wel wat tegen de vlieg reis op zie. We gaan naar Tenerife en dat is ongeveer 4,5 uur vliegen best lang met zo'n kleintje op je schoot. Mag je alle voeding eigenlijk meenemen aan boort, want je hebt toch strengere veiligheidsmaatregelen? Flesjes water enzo mag toch niet? Hebben ze aan boort dan wel water om het mee te mengen en mag je eigenlijk melkpoeder meenemen?

    Monique...leuk om jou ook weer hier tegen te komen! Jij hebt dus al gevlogen met indira. Wat naar dat ze de melk niet opwarmden, dat is toch belachelijk! Ik zou wel een klacht indienen. Wat is trouwens een paraplu buggy? Stomme vraag misschien? Mogen ze daar al in met 8 maanden? Indira is toch ongeveer net zo oud als ons zoontje?

    Groetjes Caro
     
  17. Niet meer actief

    Waarom betaal je niet gewoon voor een zitplaats voor je baby? Dat KAN en dan heb je meer ruimte.

    Daarnaast kan je aan het draagzak denken voor als je je maxi cosi niet mee mag nemen tot het eind, heb je toch een beetje je handen vrij, enneh goed inpakken met bubbelplastic ofzo om hen een beetje netjes te houden.

    Wij willen ook op vakantie als de kleine 4 maanden is maar zullen dan gewoon een extra stoel bijboeken (heb je toch wat meer vrijheid)
     
  18. dat moet je dan wel kunnen betalen zo'n extra stoel.
    weet niet wat het kost? maar kan me best voorstellen dat het prijzig is en dat je dat geld liever dan voor in de vakantie gebruikt
     
  19. Niet meer actief

    Als ie groter (ouder) had geweest had je het ook moeten betalen dus waarom nu niet?
     
  20. Eppie

    Eppie Lid

    4 mrt 2007
    98
    0
    0
    Op de grens
    Omdat dat NU heel veel geld scheelt....duh!
     

Deel Deze Pagina