Ik vroeg mij af of er hier meerdere ouders zijn geweest die met een kleine baby zijn gaan vliegen. Ik ben begin mei uitgeteld en het is de bedoeling om eind juni voor een maand naar nederland te gaan om de familie kennis te laten maken met de kleine. Waarschijnlijk is de kleine 6/7 week als we gaan vliegen en de vlucht zal 9 uur duren. Iemand nog goude tips voor zo'n lange reis met een kleintje?
Hey! Ik woon met mijn kleintje in Jakarta, maar ben in Nederland bevallen. Toen ze 3 weken oud was zijn we van Nederland naar Jakarta gevlogen (14 uur) en met kerst weer. Toen was ze 3.5 maand. -Als het kan, boek een nacht vlucht, dan slapen ze langer. Op intercontinentale vluchten kan je een stoel vooraan vragen met een wiegje dat ze aan de muur hangen. Ideaal. J heeft eigenlijk alle 3 de keren bijna nonstop geslapen. -Handig als je dan nog borstvoeding geeft, maar mocht je al flesvoeding geven, de stewardessen willen je vaak prima helpen met het schoonmaken met heet water, en de fles vullen met lauw water. -Laagjes! Geen dikke dingen, maar vooral veel laagjes, in het vliegtuig is het vaak koud, maar bij in of uitstappen misschien niet. - Neem voor jezelf een schoon shirt mee! Ik zat elke keer onder het spuug en melk, dus was ik blij dat ik nog iets extra's had. Hoop dat je er wat aan hebt. Succes!