Hallo, Als we onze zoon zonder luier laten lopen, dan gaat hij keurig als jongen iets gebogen bij een hegje staan. Als hij moet plassen. Maar hij wil niet op de wc, herkent iemand dit? Wat kan je hierbij helpen voor zindelijkheid. Lijkt of het jongens instinct erin zit.
Hoe oud is hij? Mag hij inderdaad binnen ook staan? Hij zou het van iemand gezien kunnen hebben. Je moet zelf weten of hij van jou mag staan of netjes gaat zitten. Onze knul leren we om te zitten. Hij gaat zitten op de pot en als dat er niet is op de wc. Misschien potje overslaan en de wc gebruiken. Misschien dan ook gebruik maken van een stickerssysteem.
Onze knul kon buiten met ruim 1 al in de bosjes plassen, thuis ophouden tot de wc duurde echt veel langer. Herkenbaar dis voor ons.
Hij is bijna 3. Ziet juist niemand staand plassen. Op wc gaat periodes goed, maar dan wil die niet meer, plast er dan over of begint hard te huilen als hij erop mag. Met of zonder beloning. Interesseert hem niks. Vandaag vraagt hij aan oma heb jjj stikkers. Dus ik zeg waarvoor, voor plassen. Ja hoor oma heeft dat. Nou hij heb je ook papier om op te plakken. Ja hoor. Wil je nu plassen. Nee dat niet ik hoef niet. Buiten met mooi weer, zien we hem weglopen en netjes tegen boompje.plassen. Ik snap er niks van. Wil ook niet te opdringerig zijn. Hij vind ook niet erg om uur in vieze luier te lopen en dan au billen te krijgen. Niet dat ik dat doe, maar is weleens gebeurd omdat hij niks zegt tijdens zijn spelen. Dus er is in mijn ogen weinig motivatie. Hij is sowieso met lichamelijke dingen iets langzamer, lijkt dan zeker van zijn zelf te moeten zijn. Andere zaken zoals praten, fijne motoriek, met twee vorken tegelijk eten doet hij zo gemakkelijk. En ander kind weer minder. Dus twijfel wat ik van hem mag verwachten. Wie weet vind ik hier de gouden tip.