Wel/geen strijd met eten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jeannet 123, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    Hallo Allemaal

Ik heb een vraagje, hoe gaan jullie met de maaltijden om??
    Bij ons is het de laatste tijd soms nogal een strijd, hij wil soms niet eten ja wel het vlees maar geen aardappelen en groenten...
    Of geen ontbijt willen hebben... maar wel een half uur later vragen om een koekje of snoepje..
    Hoe gaan jullie ermee om ik ben bang als ik hem alleen vlees laat eten en geen aard en groente dat hij later niks lust????
    Hij heeft nu 1x niks gegeten en ook geen toetje gekregen, meneer ging gewoon lekker spelen, dus honger heeft die niet????

Pfff ik vind dit lastig jullie???

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid is ook gek op vlees en de rest van het eten gaat minder makkelijk. Ze lust het wel, maar het is echt ons uitproberen, omdat ze weet dat ik haar niet kan dwingen om te eten. Ik doe op elke hap een klein stukje vlees, zodat ze ook de rest binnenkrijgt. Ik geef niet alleen het vlees. Een keertje is niet zo erg, maar dan creer je inderdaad een patroon dat ze alleen nog vlees wil.

Onze meid krijgt sowieso geen snoepjes of iets dergelijks. Dat mag ze best een keertje hebben, daar niet van. Maar ze hoeft het gewoon niet. Ze is gek op kaas en vlees, zoet moet ze niet.:) Als ze geen eten heeft gehad, krijgt ze sowieso geen koekjes of iets lekkers. Dan had ze maar moeten eten!

3. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    ja ik doe ook wel een stukje vlees erop en dan neemt hij 1 hapje soms 2 en dan wil die niet meer, dan zegt die klaar met eten... maar dan wil die wel vlees.... haha

boefjes zijn het, maar hij is niet al te dik dus wil wel dat die goed eet............ grr

4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik maak nooit een strijd van het eten. Wil hij niet eten, nou dan niet. Hij krijgt altijd gewoon een toetje, maar als hij aan het eten is stuur ik hem wel van eerst ook een stukje van dit en dan nog een stukje van dat. Hij krijgt weleens iets van een snoepje of koekje ofzo maar nooit na het eten omdat hij zo weinig heeft gegeten. Maak me er eigenlijk ook nooit druk over, ga er vanuit dat het wel goed zit eigenlijk.

5. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    O en die strijd verlies jij toch hoor. Echt geen strijd van maken.
    Niet eten oke dan niet hoor. Maar idd geen koek of snoep meer.
    Wij zijn die periode al lang voor bij. Sam is vanaf dat er vast voedsel kwam een hele moeilijke eter geweest. Dus die strijd hadden wij al snel verloren. Hihi, heb me er ook best zorgen omgemaakt. Maar uiteindelijk is het toch zo! En zolang ze goed blijven groeien.

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik maak er ook geen strijd van, wil ze neit eten dan eet ze maar niet. Maar ze krijgt er echt niet meer snoep of koek om, daar begin ik niet aan. Sowieso vraagt ze daar zelf nooit om, eigenlijk

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier wordt eten ook geen strijd. Als hij niet wil eten, dan niet. Maar als hij een uur na het avondeten piept om honger, dan staat er nog wel een restje in de koelkast om op te warmen. Zelfde geld voor de boterham of het fruit.
    Als hij honger heeft krijgt hij echt geen zoetigheid. Lijkt me ook niet de juiste voeding tegen honger eigenlijk.

Ik ben er inmiddels wel makkelijk in geworden. In het begin was is ook wel angstiger, maar dwong ik mezelf niet toe te geven.
    Zo wilde hij vorige week niet aan tafel. Nou, dan niet. Maar bij toetjestijd wilde hij wel opeens. Dat spelletje doe ik niet aan mee. Eerst warme hap, daarna kun je toetje krijgen. Nou, je had hem eens moeten zien bunkeren van zijn macaroni :)

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier is het niet eten al aan de gang vanaf een maand of 11. Wij vinden het het belangrijkst dat het gezellig is aan tafel, dus niet gillen,jammeren of huilen. Of ze wel of niet eet moet ze zelf weten (nou ja eigenlijk niet, maar ja je verliest het toch, je kunt het moeilijk naar binnen brengen dmv een trechter). Maar na het eten wordt er niets anders meer geserveerd of ze moet er niets aan kunnen doen (zoals pas toen het nieuwe recept heel erg vies bleek :)).

Dochter roept de hele dag om snoep of koek (ook om de tv hoor!), dingen die vastliggen op 1 moment per dag (tv kijken na het eten) en snoep/koekje om 15 uur.

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij maken ook geen strijd van het eten.
    meestal eet alyssa goed, maar ze heeft periodes dat ze erg slecht eet (nu weer).
    nu wil alyssa als ontbijt een koekje en dan tijdens de teletubbies weer en tussen de middag een banaan en dan een koekje en savonds 3happen eten en dan een toetje.
    hier beginnen we dus niet aan.
    smorgens kan ze kiezen tussen pap of een boterham met hartig beleg, tussen de middag ook en savonds eet ze gewoon met ons mee en als wij klaar zijn krijgt ze een toetje.
    of ze dr groente nu wel of niet gegeten heeft het toetje krijgt ze omdat wij dat een deel van de maaltijd vinden.

ik ben van mening dat je het op zn beloop moet laten en idd niet alleen de dingen geven die erg in trek zijn (zoals vlees).

succes ermee.

liefs doris

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik maak er geen strijdt van! Niet willen eten prima dan eet hij niet. Krijgt wel een toetje maar geen tussendoortjes als hij niet wil eten. Ik vervang het eten niet voor brood ofzo nee dan eet hij niet en schenk er totaal geen aandacht aan maar hij blijft wel aan tafel zitten totdat ik mijn eten op heb. Mijn zoon wil momenteel dus niet eten. Zodra hij het eten ziet is het al nee, ik probeer het wel maar ik hou snel op want ik weer dat ik de strijdt verlies ;) Hij krijgt vanzelf honger denk ik dan en dat is ook altijd zo hoor, na 3 dagen eet hij weer en dan meestal voor 2.

11. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    Harstikke bedankt!!
    Voor de tips!!!

Ik ga een weg proberen te vinden.....

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Levi eet ontbijt en lunch goed.
    Avondeten, de ene keer wel,andere keer niet. Is de leeftijd en doe er niet moeilijk over. Alles wat hij eet is meegenomen en krijgt sowieso een toetje na.
    Als hij (net als vanavond) lekker aan het eten is, geef ik daar wel een positieve opmerking op.

13. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    als sophie hier eens slecht eet, wil niet altijd met de pot mee-eten, krijgt ze dag erna een pot 15-36 mnd. over het algemeen eet ze de helft van dat potje wel op, soms een hele. maar heel vaak eet ze aan tafel ook vlees.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier net zo. Maar ik moet bekennen dat ik haar bordje wel vaak op tafel laat staan als ze dan haar toetje gaat eten. En het gebeurd dan nog weleens dat ze over tafel rijkt en ná het toetje alsnog heel wat van haar groente eet.
    Als ik zou merken dat ze alleen haar vlees eet (of vis) , dan zou ik dat af en toe helemaal niet geven (2 x in de week ofzo) en misschien wat minderen per portie.

Deel Deze Pagina