Inbakeren afbouwen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dexie, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Heeft iemand tips om inbakeren af te bouwen? Mijn zoontje is erg onrustig met zijn armpjes en slaat zichzelf wakker maar hij is bijna 4 maanden en moeten er toch maar aan geloven om dit af te bouwen.

2. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik ben pas gaan afbouwen met 5 maanden. Ik was net begonnen met afbouwen,1 armpje los, 1 slaapje en zo uitbreiden. Tot m'n zoontje koorts kreeg en hij niet in de puckababy mocht slapen. Toen heb ik hem maar gelijk in een slaapzakje gelegd. Eerste week was een drama! Dus ik zou het wel doen als je zelf niet hoeft te werken :D Inmiddels slaapt m'n zoontje net zo goed in een slaapzakje als hij in z'n puckababy sliep. Succes!

3. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook ineens gestopt met de puckababy, 2 daagjes echt slecht geslapen alle slaapjes maar sindsdien slaapt ze net zo goed als in de puckababy :)

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij gaan er ook mee beginnen.Onze dochter slaapt in de Swaddle Me dus ze ligt niet helemaal strak.Ik heb een nauwsluitend slaapzakje bij de Zeeman gekocht en daar gaan we het mee proberen.Ze is nu net begonnen om in het ledikant te slapen.Dit gaat goed dus één dezer dagen ook uitbakeren.In februari gaat ze naar het kdv en dan moet ze wel met een slaapzakje kunnen slapen.

Succes.

5. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Bij de middelste afgebouwd met 10 weken, maar dat kwam ook dat hij naar kdv ging en daar mocht hij niet ingebakerd liggen. Dus thuis rustig afgebouwd en met 12 weken sliep hij zonder Woombi.
    Maar goed ook dat we zo vroeg stopte, want hij ging met 14/16 weken omrollen.

Bij de jongste ga ik dat ook zo doen.

6. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Wij waren erg huiverig om af te bouwen totdat hij ingebakerd steeds slechter ging slapen met ong 5 maanden. Hij huilde steeds meer. We zijn toen 'cold turky' gestopt en over gegaan op een winterslaapzak met mouwen. Dit ging vanaf nacht 2 goed.

Een week later heb ik hem overdag ook weggelegd in een slaapzak zonder mouwen en dit gaat ook goed. Het enige probleem is dat hij nu met zijn handen zijn speentje uit de mond haalt, terwijl hij die wel nodig heeft om in te slapen. Dus we lopen er wat vaker heen.

Wij hebben overigens altijd traditioneel ingebakerd, niet met speciale bakerzakken. We hebben dus ook geen puckababy gebruikt.

Succes!

7. Irmatje

Irmatje Lid

28 okt 2012
    50
    0
    0
    Paraveterinair
    Noord Brabant
    Wij zijn gestopt na 3 weken nadat we de pacco hadden gebruikt. Ze had gespuugd/gezweet over de doek dus in de was. Mijn dochter wilde toen toch slapen en hebben haar toen in de trappelzak gelegen en sliep gelijk. Zijn toen gelijk gestopt. Hebben haar nog een paar keer ingebakerd omdat ze als ze echt heel moe was slecht sliep. Nu gaat het super goed! Regelmaat en rust heeft ons ook heel veel geholpen. Succes!

8. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo
    mijn dochtertje ligt nu ingebakerd in een woombie..
    ben benieuwd of er ook iemand ervaring heeft met een hema gewatteerd slaapzakje hoorde dat die fijn zijn met uitbakeren...
    eventueel de mouwtjes na binnenslaan eerst en dan 1 voor 1`na buiten!

Deel Deze Pagina