Op de bank klimmen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merah, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #1 merah, 12 jan 2013
    Laatst bewerkt: 12 jan 2013
    Onze dochter is nu 14 maanden. Kan staan, maar nog niet los lopen.
    Klimmen kan ze echter als de beste en nu ook op de bank.
    Toch krijg ik het in mijn hoofd maar niet helder of ik dit eigenlijk wel wil.
    Want het erop klimmen is natuurlijk niet om daarna netjes te gaan zitten. Bovendien staat ze alles behalve stabiel op de bank en ik zie al de grootste ongelukken voor me (met hoofd achterover op de salontafel bv).

Aan de ene kant denk ik: ze zal het toch moeten leren en misschien kan ik haar beter begeleiden en leren hoe ze er veilig weer af moet komen. (Dat laatste natuurlijk zowiezo, maar ik bedoel dus dat ik het misschien beter gewoon toe kan staan).

Aan de andere kant denk ik: zolang ze nog niet stabiel staat en nog niet snapt dat een bank hoog is (en ze dus kan vallen), moet ik haar misschien beschermen en haar verbieden op de bank te klimmen. Mede ook omdat het klimmen dus niet functioneel is. Ik mocht de bank vroeger ook niet als springkussen gebruiken...

Wat zouden jullie doen?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Leren om er veilig vanaf te klimmen. Hier mag ze op de bank maar alleen zitten of liggen. Er wordt niet gesprongen, gestaan of wat dan ook. Zo ja, dan eraf. En ja, hier ook een paar x eraf gevallen. Ook met hoofd op rand van tafel. Jammer de bammer voor haar. Leren gaat nou eenmaal met vallen en opstaan..

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vanwege dit soort dingen hebben wij geen salontafel of andere dingen staan! Wij hebben ook een tapijt bij de bank liggen dus mocht ze vallen dan valt ze daar op.. Ik denk dat ze het echt zelf moeten gaan ontdekken.. Hier is ze trouwens nooit gevallen en altijd netjes van de bank af gegleden.

4. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Hier mocht ze er gewoon op. Staan op de bank mag ze absoluut niet. Ze is er meerdere malen vanaf gevallen omdat ze geen gevaar zag. Nu dus wel nadat ze er van af is gevallen...Zoals hierboven al word gezegt leren gaat met vallen en opstaan.

5. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon probeert nu ook op de bank te klimmen en ik vind dat goed. Zou hij erop gaan staan dan zou ik dat niet goed vinden; daar is een bank niet voor bedoeld.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier klimt ze er ook op, en vervolgens klimt ze er met mijn hulp weer af. Als ze er gaat staan, dan haal ik haar er zelf meteen af en zet ik haar bij de keuken neer, voor ze dan weer bij de bank is, heeft ze onderweg al iets anders gevonden dat interessanter is ;)

7. adi

adi Niet meer actief

Laten klimmen en leren hoe ze veilig zelf eraf kan komen. Als ze gaat staan of springen op de bank eraf halen en uitleggen dat dat niet mag.
    ( nu ze in de meubel-klimfase ga je een tijd lang een dagtaak aan hebben om haar te leren waar ze wel of niet op mag klimmen, en hoe.)

8. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    leer haar om veilig eraf te klimmen toen mijn dochter op de bank ging klimmen zag ik ook de ergste dingen voor me hoe ze kon vallen ik leerde haar hoe ze er zelf af moest klimmen ze maakte er een spelletje van als ik erbij zat dan stapte ze zo van de bank want mama ving haar toch wel op maar zodra ik er niet bij zat klom ze heel netjes zelf van de bank wel heb ik ook in het begin de salon tafel een stuk van de bank geschoven zodat ze daar niet tegen aan kon vallen.

9. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier klimt zoonlief nog niet op de bank (en dat zal vast nog wel gebeuren!). Wij hebben hem al wel heel snel geleerd met alles om achteruit ergens af te klimmen. Dus drempels, de trap af, van bed af, enz. Hij draait nu altijd heel netjes op zijn buik, en dan met de voetjes naar beneden. Hierdoor kan hij overal af klimmen zonder vallen. Ben alleen wel bang dat je nooit helemaal kan voorkomen dat ze een keer van de bank vallen. Misschien zorgen dat de salontafel ver genoeg weg staat, of inderdaad een kleed er onder leggen, en benadrukken dat ze niet mag gaan staan op de bank? ;) Verder helaas geen tips...

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Klimmen op de bank mag, staan/lopen niet! Dat is hier de regel. Net als op bed. Mijn oudste is niet erg klimmerig aangelegd dus tafels, stoelen e.d. zijn nooit aan de orde geweest maar daar mag vanzelfsprekend ook niet op gestaan worden.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik denk dat ik dat dan maar ga proberen: op de bank mag, erop staan niet.
    Helaas nog niet echt het idee dat ze dat snapt. Denkt bij alles dat het een spelletje is. Boos toespreken, op de grond zetten: leuk! Mama speelt met mij (big smile).

Deel Deze Pagina