Verkouden op vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nijntje01, 18 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wij gaan, hopelijk, volgende week op vakantie in Nederland (CenterParcs).

Mijn oudste zoontje is helaas sinds gisteravond neusverkouden en mag dus nu wel naar school. Ik neem aan dat kinderen dan ook gewoon op vakantie mogen? De kans is heel groot dat mijn jongste het ook krijgt natuurlijk.

Maar... mijn man en/of ik worden ook regelmatig verkouden na de kinderen en wij moeten dan dus thuis blijven :confused:

Ik zie dus zomaar onze vakantie alsnog in het water vallen. Zouden jullie dus evt gewoon gaan als je verkouden bent? Wij kunnen onszelf natuurlijk laten testen, maar was dit niet van plan bij onze kinderen. Het kan ook zijn dat het bij ons pas begint als we daar al zijn en dan zit diegene daar alleen binnen, of moeten we alsnog naar huis...

Wat onhandig dit allemaal. En ik heb graag altijd een plan B :oops:

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik zou jezelf dan wel testen denk ik. Dan is het 48 uur wachten.

Nijntje01 vindt dit leuk.
  3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik ben ook vreselijk verkouden nadat mijn jongste vorige week begon, ik ga me echt niet op corona laten testen. Zie daar geen aanleiding toe. Ik zou ook gewoon naar het vakantiepark gaan maar het zwemmen nog even achterwege laten.

Bootcamp babe en Nijntje01 vinden dit leuk.
  4. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Je kunt wel gaan, maar zolang je verkouden bent kun je niet gaan zwemmen op het park of andere uitstapjes doen. Ik zou het er gewoon op wagen. Ook als je wel verkouden word kun je er iets fijns van maken. Wij zijn vorige week ook naar een huisje gegaan en door het slechte weer bijna alleen maar binnen geweest. En dat was ook heerlijk. We hadden heel veel speelgoed meegenomen, kinderen mochten een klein cadeautje uitkiezen in de speelgoedwinkel dus 3 dagen zoet. Xbox mee, veel filmpjes en Netflix, lekker gekookt, eten besteld, gelezen.. het was heerlijk!

5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Volgens de regels is het thuis blijven. Ik zou cp benaderen of je kan verzetten omdat jullie ziek zijn.

dds, zara1983, Baileyy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Inmiddels is hij goed ziek en heeft koorts, dus hopelijk knapt hij snel op en heeft hij ons niet aangestoken :(

7. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Beterschap! Hoor het weer veel heersen om me heen.

8. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    He dat is echt balen zeg! Zeker met koorts.
    Ik zou niet gaan nee. CP vragen voor annuleren. Dit is overmacht en zij willen natuurlijk ook niet dat mensen dan toch komen.
    Beterschap!!!

9. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Zolang je dan ook aan de regels daar houdt. ben je op vakantie en wordt je ziek of heb je symptomen dan blijf je bij je huisje

10. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Als hij koorts heeft zou ik niet gaan, bij alleen een verkoudheid wel en dan niet zwemmen en goed afstand houden. Bij koorts is toch nog steeds de regel dat het hele gezin thuis blijft?

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Ik hoop dat je een annuleringsverzekering hebto_O

Wat ontzettend vervelend!! Hopelijk knapt hij dit weekend op! Duim,duim, duim

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Dat klopt, bij koorts moet iedereen thuis blijven. Maar inmiddels is de koorts weg en is hij alleen nog verkouden met hoesten.
    Als mijn jongste niet aangestoken is heb ik goede hoop voor onze vakantie. En we gaan zeker niet zwemmen met verkoudheid idd.

13. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Het verandert zo vaak, wist het even niet meer.
    Maar gelukkig dat hij geen koorts meer heeft dus hopelijk lekker op vakantie.

Deel Deze Pagina