welk pretpark?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mexicang, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Aanstaande vrijdag heeft mijn dochtertje een studiedag van school en willen wij wat leuks gaan doen.
    We zouden al eerder, rond mijn verjaardag, een dagje naar een pretpark gaan, maar het was aldoor zulk slecht weer, dat we het uit hebben gesteld.
    Tijdens de zomervakantie zijn we naar Koningin Julianatoren geweest, wat overigens geen succes was omdat het wel heel extreem druk was.

Dus dachten we, we gaan terug, maar denken ook aan De Efteling, of Hellendoorn.

We wonen in de kop van NH (sprookjesbos kennen we inmiddels) en ons dochtertje is 4jaar en 7 maanden.
    Ze is niet echt bezig met sprookjes, dus is de efteling dan wel leuk?

Hebben jullie tips?

2. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou juliana toren nog een keertje doen.

3. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Linneaushof?

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het Linnaeushof is ook heel leuk.
    Maar ik denk dat je met de Efteling altijd goed zit hoor.

5. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Ik denk dat de efgeling wel leuk is om heen te gaan, mijn dochter was net zo oud toen we gingen die vond het super

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ze is overigens dol op achtbanen ;). Maar ja, dametje mag nog niet overal in, ze is zo'n 1.07m

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ok ik denk de efteling als de twijfelt tussen die twee. of idd nog eens juliana toren di was bij ons laatst een groot succes de meete vakanies waren al afglopen toen wij er waren dus nergens langer dan 5 mn wachten.

hellendoorn vnd ik voor die leeftijd niet zo geweldig.

8. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik ben een paar jaar geleden met de zoon van een vriendin naar Drievliet geweest, ik ben nog steeds verbaasd hoe leuk dat was.

Efteling is uiteraard altijd goed, je kunt ook prima wat sneller door het sprookjesbos heen als de sprookjes minder interessant zijn voor je kleine,

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
  10. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Oud Valkenveen, is heel erg betaalbaar en heel erg leuk!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Drievliet vond ik met mijn kinderen ook heel erg leuk :) .

Over de Efteling: Mijn dochter heeft een abonnement (wij niet, opa en oma wel, omdat oma er werkt) -en ze gaan eigenlijk zélden het sprookjesbos in. Meer de draaimolens, traptreintjes, oude tufferbaan, Bobbaan, Droomvlucht, Villa volta- en de jongste wil graag in het schip - maar dat durven opa en oma niet ;) . Dus de efteling is altijd wel een aanrader denk ik.

En als ze van alles durft: Pirana, Bob, Villa Volta, het schip, dat zijn ook wel wat spannendere dingen waar ze gewoon in mag (geen lengtebeperking).

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Athina, vanaf hoe oud/welke lengte mogen ze in de bob?

13. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mexigang daar mogen ze in zodra ze zelfstandig kunnen lopen dus mag ze gewoon in.

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    De Efteling is altijd leuk! Kent ze de sprookjesboom? Anders is het misschien leuk om haar daar wat van te laten zien, mijn zoontje is er dol op.

15. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    We hebben er een dvd van, maar echt kijken doet ze dat niet.
    Ze kan nogal angstig aangelegd zijn, behalve als het om achtbanen en snelheid gaat:$, maar ergens denk ik 'zal ze het niet eng vinden?', de efteling?

Maar goed, in april zijn we naar Plopsa De Panne geweest en het jaar daarvoor in Coo, wat ze het einde vond. Vlak voor we naar de panne gingen, stootte ze behoorlijk hard haar hoofd en hebben we eigenlijk een vrij zure dag gehad daar. Dus ja, ze is nogal onvoorspelbaar :p

16. Cartje

Cartje Niet meer actief

De Efteling is altijd leuk (ook al met onze dochter van 8 maanden) een 4 jarige mag al in de bobslee en in Joris en de draak vanaf 1.10m. Fata morgana droomvlucht land van laaf carnaval festival noem maar op 😄 Overigens er is een actie met 7,50 korting pp !!

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind de efteling juist wel ideaal omdat het voor alle leeftijden leuk is. Voor een 2 jarige is het ook geweldig. Mijn nichtje wordt in oktober 2 en die is nu ook al heel wat keertjes geweest, maar die wil elke dag wel naar 'de paardjes' (draaimolen/stoomcarrousel ) maar er zijn tal van attracties die ze leuk vind.

Wat al gezegd werd: Voor zowel de bob, als het schip is geen lengtebeperking ofzo. Dus daar mogen ze altijd in.

18. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Drievliet, ze mag waarschijnlijk in de meeste snelle atracties daar. Volgens mij staan ze op de website op kinderlengte gesorteerd.

19. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Ik zou nog een keer naar Julianatoren gaan. Wij zijn afgelopen vrijdag geweest met twee zoontjes van 4 en 2. Ze hebben een topdag gehad!
    Ze zijn in bijna alle attracties geweest, meestal konden ze zo doorlopen en anders was de wachttijd hooguit een paar minuten.
    Zaterdag vroegen ze of we niet weer naar het pretpark konden gaan :)

20. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Drievliet erg leuk niet heel groot.
    Mijn dochtertje van 3 vind het fantastisch!!
    Vanaf 1 m mogen ze bijna overal in.
    Genoeg actie voor ze en niet druk, je hoeft nergens lang te wachten.

Deel Deze Pagina