welk eten mee op (vlieg)reis

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door kkatinka, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Hoi.
    Van deur tot (appartement)deur duurt onze reis van 20:00 uur tot 09:30 uur.

Hebben jullie maaltijd- en snacktips? In het vliegtuig verkopen serveren ze geen eten. Ik wil het qua maaltijd wel gezond houden..
    Wat nemen jullie altijd mee op reis?

Het is dan wel 'snachts, maar als mijn maag leeg is wordt ik misselijk. Ik ga ook niet slapen.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zou wat simpele dingen meenemen als ontbijtkoek, liga, bifiworstjes etc. Per stuk verpakt, past makkelijk in de tas en net genoeg om honger te stillen maar niet vol te raken. Kwa drinken kleine flesjes onder de 100ml. Groter mag volgens mijn niet. Houdt daar rekening mee

3. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Verkopen ze niets te eten in het vliegtuig? Met welke maatschappij vlieg je?

Ik neem vaak koekjes mee (liga oid) en een zakje snoep. Ik snoep eigenlijk nooit maar in het vliegtuig vind ik het vaak wel eens lekker. Ik heb ook wel eens belegde broodjes mee genomen of een zakje chips.

4. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Broodjes gezond oid die je thuis maakt of op de luchthaven koopt.
    Ik dacht dat de meeste maatschappijen tegen betaling wel eea serveerden?

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me niet voorstellen dat er op zo'n lange vlucht niks geserveerd wordt, heb dat nog nooit meegemaakt. Welke maatschappij is dat?

6. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    De vlucht duurt maar 4 uur,dan 2uur wachten op overstap, en dan nog 2uur vliegen. Totaal zijn we dus lang onderweg en lang aan het wachten.

Ze verkopen misschien wel eten, maar ik hou niet echt vliegtuigvoedsel. Heb door mijn zwangerschap ook een afkeer tegen bijna elk voedsel,dus zelf maken is het beste.

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan kan je toch tijdens de overstap iets fatsoenlijks eten?
    Hier altijd rijstwafels, appels, druiven, rozijnen, mueslikoeken e.d. in de tas.

Als snack hebben ze vaak kleffe sandwiches, maar ook veel zoetigheid als gevulde koeken, marsen, M&M's en chips enzo.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou belegde broodjes, fruit, muesli koeken e.d. meenemen.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dan weet je zelf wat je beste kunt eten toch?;)

Of heb je het ook over een kind?

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Waarom eet je niet op de tussenstop??

Dingen als broodjes gezond etc zou ik niet doen als dat te lang uit de koelkast is is het ook niet meer te knagen.
    Ik zou denk ik voor tussen door rijstwafels mee nemen en dan op de tussenstop eten

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Dan de tussenstop als eet moment kiezen ... anders een grote bak salade mee met saus apart. En een broodje en wat drinken. Ik zou niet te zwaar eten meenemen dat zit niet lekker. Succes

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Nou ik weet niet beter dat je niks mag meenemen vanuit huis dan he....
    Je kan wel als je door de douane heen bent wat snacks kopen of alvast daar een goed belegd broodje of warm eten nemen?
    Vaak verkopen ze wel broodjes in een vliegtuig

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    onzin je mag gewoon eten meenemen alleen geen drinken.
    hier hadden we gewoon een zak eierkoeken en krentebollen. en een zakje chips. tis effe 1x behelpen;)

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Gezien de tijd van de dag ben je met name op zoek naar midnight snacks en een ontbijtje. Goed eten thuis (bv lasagne) en dan dingen mee als tomaatjes en komkommer, ongebrande nootjes, krentenbollen, en iets van chocola. Eventueel nog iets van een zak broodjes en van die portieverpakkingen jam voor t ontbijt. Als ik t goed heb kan je die babybel kaasjes ook buiten de koelkast bewaren toch? Of toch op je tussenstop lekker wat warms scoren.

15. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Drinken tot 75ml en eten, behalve die gekke dingen die je altijd bij Border Security voorbij ziet komen, is gewoon toegestaan.

Voor in het vliegtuig zou ik liga's of een ander wat gezonder koekje meenemen of zelf wat maken en dan zou ik tijdens de tussenstop nog wat te eten kopen.

Wij laten ons altijd verrassen als we een tussenstop hebben :)

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onzin? Wat een onzin om zo te reageren!

Een broodje ham of kaas meegenomen vanuit huis kan je mooi weggooien.
    Dus nee, je kan niet 'gewoon eten' meenemen.
    Drinken mag overigens wel. 100cc pp en verpakt in een plastic zak. En grotere hoeveelheden kan je gewoon na de douane kopen.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee joh binnen Europa niet hoor. Kun je allemaal in je tas stoppen.

Ik neem vaak makkelijke dingen mee als krentenbollen en pepsels enzo. Paar appeltjes en wat koekjes en het is best. Liefst eten we van tevoren op het vliegveld nog even een vers broodje ofzo maar dat is vaak wel stikduur.

18. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb al regelmatig van vrienden gehoord die vaak vliegen dat ze een zak krentebollen of broodjes meenemen, gewoon in de handbagage.

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Heb nog nooit meegemaakt of gelezen dat je eten niet mee t vliegtuig in mocht nemen. Het kan wel zijn dat je sommige verse producten niet mee het land van bestemming in mag nemen. De laatste keer naar de USA moesten we een overgebleven banaan inleveren bij de douane :D

20. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee waar ts naartoe gaat of met welke maatschappij ze vliegt.
    Ik heb weleens meegemaakt dat ik een broodje kaas uit mijn handbagage weg moest gooien bij de douane.

Deel Deze Pagina