kosten huwelijkse voorwaarden + testament

Discussion in 'De lounge' started by WanneBeMommy, Oct 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoeveel waren jullie kwijt voor de huwelijkse voorwaarden + testament?

1. <500 euro

2. 500-1000 euro

3. 1000-1500 euro

4. 1500-2000 euro

5. 2000-2500 euro

6. >2500 euro

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    1,211
    7
    38
    Wij gaan binnenkort trouwen en zijn bij de notaris geweest voor de huwelijke voorwaarden + testament.

Via degoedkoopstenotaris.nl had ik een notaris gevonden die goedkoop (ong 800 euro) moest zijn, dus we zijn daar geweest en kregen daar de uiteindelijke prijs (ong 1200 euro) te horen. Die was al hoger dan ik via die site had gevonden, maar als je uitgaat van bijkomende kosten hadden we dat ook wel verwacht.

Nu kregen we dus vandaag de factuur binnen en daar kwamen nog meer kosten bij, dus uiteindelijk zitten we op 2 keer zoveel (ong 1600 euro) als dat er op die site stond aangegeven.

Wat ik me dus afvraag is hoeveel jullie hiervoor ongeveer kwijt waren, ben namelijk heel benieuwd of we nu goedkoop of juist duur uit zijn.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Is er een reden voor huwelijkse voorwaarden? (Nieuwsgierig)
    Wij konden bij ons geregisseerd partnerschap kiezen tussen voorwaarden en gemeenschap van goederen.

3. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    Het is nogal wat..

Ja geen idee eigenlijk wij zijn ook in gemeenschap van goederen getrouwd, dus ik kan je geen advies geven..

4. minon

minon Niet meer actief

Bij ons was het 499 euro...

5. WanneBeMommy

Nov 25, 2012
    1,211
    7
    38
    @kwebbel86, omdat vriendlief in de toekomst een eigen bedrijf wil beginnen en op deze manier kunnen we dan prive en bedrijf gescheiden houden in geval van faillissement.

@nijntje1990, waar heb jij dat gedaan als ik vragen mag. Want dat is wel heeeeeeel goedkoop!

6. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    1500,- maar manlief heeft ook een bedrijf, dat moest ook in de huwelijksvoorwaarden en het testament

7. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Wij waren in totaal € 800,- kwijt bij een zeer goede notaris. Deze notaris heeft de overdrachten van onze woningen gedaan e.d. en zit er al jaren.

Wij hebben 2 testamenten op laten stellen en huwelijkse voorwaarden. Mijn man heeft ook een bedrijf en dat is er ook in meegenomen. Wij hebben met de testamenten met name het voogdijschap van onze zoon geregeld.

8. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook op huwelijkse voorwaarden getrouwd en hebben geen eigen bedrijf. Wij zien het als een stukje bescherming naar elkaar toe. Beter er vooraf afspraken over maken dan later bij een scheiding of schulden gezeur. Daarnaast kunnen we het altijd ongedaan maken en andersom kan het niet.

Wij zitten bij een goede notaris en zijn uitermate tevreden.

Dit waren onze kosten:

Testament en samenlevingscontract 376,44
    Huwelijkse voorwaarden 563,65

9. WanneBeMommy

Nov 25, 2012
    1,211
    7
    38
    Bij ons was het 675 euro voor de huwelijkse voorwaarden, 475 euro voor de testamenten en daar kwam nu opeens nog btw over en inschrijfkosten voor het huwelijksgoederenregister en nog wat kleine dingen.

Vond het heel raar dat opeens alles er nog bij kwam terwijl we dus uitgingen van die 675+475 (en dat vond ik al veel).

10. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij ons was het incl al die kosten die jij nu opnoemt. Dit is echt het totaal wat wij moesten betalen.
    Bij het testament (ieder eentje) zat ook het samenlevingscontract destijds(4 jaar geleden). Huwelijkse voorwaarden zijn 2,5 jaar geleden opgesteld. Het zal wel iets verhoogd zijn maar het prijsverschil is best fors.

Misschien kun je even rond bellen voor wat offertes.

11. WanneBeMommy

Nov 25, 2012
    1,211
    7
    38
    Probleem is dat we inmiddels geen keuze meer hebben omdat we over anderhalve week al gaan trouwen, om het ergens anders te doen is nu niet meer haalbaar.
    En we hebben nu alles al afgesproken, en we gaan zaterdag tekenen. Vandaag kregen we pas de rekening incl al die extra kosten.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Bij ons was het ook ongeveer 800 euro all in. Geen rare hogere facturen achteraf.
    Ook wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd omdat we allebei elkaar hebben leren kennen op latere leeftijd en we allebei al wat opgebouwd hadden (ik een eigen huis en mijn man vermogen uit de verkoop van zijn eigen huis). Helaas ook teveel voorbeelden gezien van vechtscheidingen in onze omgeving. Dus uit stukje voorzorg en bescherming op deze manier getrouwd.

13. WanneBeMommy

Nov 25, 2012
    1,211
    7
    38
    Vind het heel raar als ik jullie verhalen zo allemaal lees dat wij zoveel kwijt kunnen zijn. Is gewoon belachelijk veel.

Vriendlief is er nog achteraan gegaan, en hopelijk krijgen we nog een reactie, maar ik denk dat we op dit moment maar genoegen moeten nemen met wat het is. We hebben geen tijd om nog iets anders te regelen.

14. minon

minon Niet meer actief

Srr voor de late reactie. Maar wij hebben het hier laten doen:
    Tarieven Familierecht

De overdracht van het huis was ook hier dat was meen ik ergens tussen de 700 en 800 euro.

15. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Geen idee meer hoeveel, maar hoe dan ook niet zoveel als jij.
    En een tip. Je bent echt niet volledig gedekt als je partner een eigen zaak heeft. Eigenlijk bijna niet als je een gezamenlijke koopwoning hebt.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wij hebben obze huwelikkse voorwaarden voor 800euro vast laten leggen.

17. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier ook huwelijksevoorwaarden + testamant iets meer dan 800euro.

18. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Wij waren voor het aanpassen van onze aankoopakte (hadden paar jaar daarvoor eigendom gekocht als samenwonenden), huwelijkscontract en testament zo'n 1200 euro kwijt.

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    800 euro. 2 testamenten en geregistreerd partnerschap.

Ondertussen dit jaar getrouwd. Geregistreerd partnerschap zou dan vervallen. Hoe zie dat met de testamenten? Dit hoeven we niet aan te passen toch. Er is verder namelijk niks veranderd

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

En het lullige is dat mocht het bedrijf goed gaan lopen en op nssm van je man staan je ook naar alles kan fluiten.

Er is toch een andere manier om met een eigen zaak niet prive aansprakelijk te zijn?

Share This Page