ervaringen elechtrische fiets.

Discussie in 'De lounge' gestart door chrystel73, 27 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.303
    2.578
    113
    langzamerhand kom ik tot de conclusie dat het misschien wel slim is om op een electrische fiets over te stappen om mijn lijf minder te belasten en energie te besparen. ( heb chronische bekkenklachten en uitval re kant)

Ben van de week eens rond gaan kijken op internet maar er zijn zoveel verschillende prijsklasse.

Wie heeft er hier een elektrische fiets en hoe bevalt deze?

2. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Wij hebben er eentje en het bevalt helemaal super!!

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik heb er ook 1 en ben er zo blij mee! Zou echt een nieuwe kopen voor de garantie en service. Ik heb een giant twist

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik heb er ook één! De Gazelle Bloom Energy. Heerlijke fiets, zeker met kinderen.
    Ik zou ook voor een nieuwe gaan, vanwege garantie en onderhoud.
    Laat je goed informeren, het zijn dure fietsen en nee, echt niet allemaal even goed.
    En niet geheel onbelangrijk, als je kinderen hebt, hoe moeten die mee op de fiets en past dat dan allemaal?

Ik had eerst een Batavus, prima fiets.
    Daarna een Sparta C-motion (als ik het goed heb), maar die beviel veel minder, die fietste gewoon niet echt lekker en de batterij was snel leeg.
    Omdat mijn dochter niet meer voorop kon, moest ze achterop, maar dat was met de Sparta echt een probleem, daar kon niet zomaar even een zitje op gezet worden.
    Dus georiënteerd voor een andere fiets en toen kreeg ik voor mijn verjaardag de Gazelle, verrassing van mijn man, met achterzitje en fietstassen gratis!

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn moeder heeft de nieuwste Giant met dubbele accu omdat ze ondanks haar astma ineens veel kan fietsen op zo'n fiets. Wel een prijskaartje maar hij fiets wel heerlijk.
    Vriend us fietsenmaker geweest en zegt dat Flyer ook erg goed is.

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik heb gazelle miss grace
    ben er zoooooooblij mee

7. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Hier een batavus ego, heerlijke fiets, heb hem met de fietskar erachter....

8. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik heb een collega geadviseerd om er 1 te kopen, zij heeft een vorm van reuma, en moet elke dag 10 km fietsen naar werk (ze heeft geen rijbewijs).

ZE heeft nog een half jaar getwijfeld en nu heeft ze spijt dat ze hem niet 3 jaar eerder heeft gekocht.

Dus ja, koop er vooral 1, scheelt enorm veel energie.

9. Maloutje

Maloutje Bekend lid

30 okt 2010
    620
    0
    0
    Brabant
    Ik heb een Batavus Padova Easy, bevalt erg goed. Zou inmiddels wel graag een nieuwer model willen, maar dat moet nog even wachten. Deze kan nog wel een aantal jaartjes mee :D

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    1 tip, ga proefrijden bij een fietsendealer. Op die manier kun je goed bepalen wat bij jou past. De ene fiets is namelijk de andere niet en er zijn verschillende aandrijfmogelijkheden. Dus goed rondkijken en proefrijden en dan beslissen wat je wilt. Het is even een dure aankoop, maar je kunt er heel veel plezier van hebben.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb een sparta ion en fietst super !

12. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ga zeker proef fietsen. Je hebt heel veel verschillende soorten.

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.303
    2.578
    113
    Dank jullie voor alle reacties. Ik was inderdaad van plan een nieuwe fiets te kopen bij een fietsenhandel.
    Voor mij is de zithouding op de fiets belangrijk. Heb nu een gazelle waar ik vrij rechtop zit zodat ik ook niet zo erg op mijn polsen hoef te leunen.
    '
    Ik zoek jullie modellen op!

14. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Idd veel uitproberen. Ik ben er zo gelukkig mee. Ik fiets sinds jaren weer.

15. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik heb hier een dutch e-bike en ik vind hem héérlijk. Ik wil nooit meer zonder.. Je bent overal toch een stuk sneller voor een hoop minder moeite.

Deel Deze Pagina