Wie weet hoe ik dit schoon krijg? Het is denk ik soort kalkaanslag op de plaats waar het water langskomt als je doorspoelt. De pot is pas een jaar oud en ik maak de wc iedere dag schoon oa net chloor en borstel. Maar heb al verschillende dingen geprobeerd maar krijg het niet weg.. Jullie tips?
Toen ik pas verhuisd was zag de pot in ons nieuwe huis er behoorlijk uit. Ik heb er toen twee WC reinigingstabletten van het Kruidvat in gegooid, die kun je een nacht laten intrekken. Heeft bij ons toen goed geholpen. Misschien kun je dat eens proberen?
Halve fles schoonmaak azijn erin gooien(zachtjes erin doen anders spoel je het gelijk door) Even uurtje in laten trekken en boenen maar, met de wc borstel of een spons
azijn ennnnnnn gebits tabletten oud kunstje die ik nog van oma ken werkt altijd hele bruine aanslag ,, een fles gewone cola er in gooien en goed laten inweken .. heb je daarna weer een witte pot
Steradent inderdaad; maar ook de HG toiletreiniger! Even een half uurtje laten inweken en dan met de toiletborstel erdoor en het is weer schoon.
Steradent ja? Helpt dat ook bij die kalk 'onder water' zeg maar? Dat zat er al toen wij hier kwamen wonen en het is niet weg te krijgen. Of zou ik daar ook een fles azijn in kunnen gieten?
Cola zou kunnen werken of de wctablets van de lidl..... Nog een tip... een waterontharder plaatsen in je woning. scheelt een boel schoonmaak werk en het water is veel zoeter......