Voor de badkamer gewoon pure bleek. Ben verslaafd aan de bleek geur dus tijdens het schoonmaken van de douche gaat er wel een halve fles doorheen. Bij de WC gebruik ik Dettol citroen. Niet omdat het Dettol is maar ook weer vanwege de heerlijke geur die als één van de weinige heel lang blijft hangen.
Ik heb dat spul van de Ha-Ra voor de tegels.De wc zelf doe ik met bleek erin en van die allesreiniger doekjes en de stoomreiniger.
Ik poets sowieso mijn hele huis met Dettol allesreiniger, vind ik lekker hygiënisch. Daarnaast gebruik ik voor de douche nog eens extra witte reus badkamerreiniger, kalkaanslag hebben we zelden want we hebben super zacht water hier en de douchewanden doen we elke keer na het douchen met een trekker afhalen en zijn dan direct droog. De wc doe ik ook met Dettol allesreiniger, dan gooi ik nog een bruistablet in de pot die dan de sifon ook schoonbruist 1 keer in de week en dan elke keer nog wc-eend onder de rand en een schone wc-blok wekelijks. Gooi ook 1 keer in de 8 weken zo'n blauw reiniger in het wc-reservoir (of als het eerder op is), dus heb dan steeds blauw water bij het doorspoelen maar dat zorgt er wel voor dat bij elke spoelbeurt alles schoon wordt.
Badkamer reiniger van de Albert Heijn. Het is een spray. Echt fantastisch spul. Krijg je kalkaanslag goed mee weg. Daarnaast gewoon allesreiniger van Ajax in mijn sopje. En wc eend / glorix / bleek van willekeurig huismerk voor de wc.
Badkamer is eigenlijk de enige plek waarvoor ik veel verschillende middelen gebruik. De vloer, bleek, vanwege de anti-slip tegels waar snel vlekken op komen (gaat helaas alleen weg met bleek). Muurtegels, kraan, wasbak e.d.: azijn gemengd met afwasmiddel Doucheputje/afvoer in wasbak: soda Spiegel met glasreiniger (al dan niet zelfgemaakt) De rest, zoals wandplankjes, vensterbanken, deur e.d. gewoon wat allesreiniger of sunlight zeep
Dat lijkt mij ook wel wat zeg... Maar hier is de kraan (ook in de keuken) na 1 dag helaas al helemaal dof en wit.
Chloor en wc eend voor de binnenkant van de pot. Allesreiniger voor de buitenkant, deksel en bril. glansspoelmiddel voor het douche scherm en de kranen, chloor voor het bad, de tegels en de wastafel en meestal ook voor de vloer. De vloer soms met allesreiniger als ik de rest boven ook ga dweilen.
Is hier wel anders haha, we krijgen het water vanuit Duitsland en dat is zo ontzettend zacht dat we kalkaanslag gewoon nooit hebben, ja misschien als je 6 maanden niet zou poetsen dat je een beetje kalkaanslag zou zijn maar ja, ik poets elke week, heb nog nooit kalkaanslag gevonden hier
Allesreiniger van ecover schuurmiddel ook. Soms gebruik ik glorix in de wc met eucalyptus. Maar meestal wc eend of ah puur en eerlijk. Ligt een beetje aan m'n bui als ik een nieuwe fles moet kopen
Toevallig net mijn toilet van plafon tot de grond schoongemaakt toilet met bleek en de muren en vloer met allesreiniger met eucalyptus geur.
Dettol speelt goed reclame met hun anti bacteriele werking, maar dat doen alle reinigings producten. Zelfs de euroshopper. Ik koop altijd schoonmaakspul in de aanbieding dus heb geen vast merk. Op het moment gebruik ik bleu wonder sanitair, antikal, wc eend en glassexx. Ga ook nog wel regelmatig met de stoomreiniger door de badkamer.
Is chloor wel echt antibacterieel? Heb eens wat gelezen hierover, weet niet meer precies hoe het zit, maar schijnbaar is chloor doelloos om te gebruiken het tast alleen je sanitair aan...
Echt? Lijkt me sterk hoor dat dat door chloor komt. Ik denk eerder dat je pot eerder verkleurd door kalkaanslag. Je moet gewoon zorgen dat die aanslag onder in de pot, wat gewoon urinesteen is, regelmatig weggehaald word. Ik doe dan een flinke scheut schoonmaakazijn in het wc water en dan is het zo over met kalk en aanslag.
Chloor maakt het wel op zich bacterieschoon, maar voorkomt niet dat de bacteriën er weer groeien; dus wat dat betreft is het zinloos om te gebruiken, want een goede allesreiniger werkt bijvoorbeeld net zo goed. Het maakt niet per definitie beter schoon. Het is net zoiets als je wc-bril elke week steriliseren terwijl er toch wel weer een kont op gaat zitten die bacteriën achterlaat. Bovendien heb je die toch wel, zelfs als er geen bil op de wc komt - het is sowieso onmogelijk om bacteriën weg te denken. Verder is het zo dat chloor 'bleekt' op kleding of bepaalde oppervlakken en dat kan (lees: KAN! Het hoeft dus niet) de boel aantasten. Toch blijf ik chloor gebruiken; weet je waarom? Ik vind het lekker ruiken. Ik ben inmiddels door alle chloor-gebruikers de afgelopen 100 jaar besmet geraakt met de associatie van de geur van 'chloor = schoon', wanneer je het ruikt, moet het wel schoon zijn. Nou ja, dat hoeft dus eigenlijk totaal niet, maar ik doe het lekker wel zo
Volgens de mensen die onze badkamer toen verbouwden komt die bruine laag het door chloor. Neem aan dat hun het wel weten. Ze zeiden dat door chloor het glazuur weg vreet waardoor kalk en urinesteen (bruine aanslag dus) veel eerder hecht aan de pot. Het is letterlijk dat als ik hem schoonmaak dat het na een halve dag alweer bruin wordt.