Flessenwarmer handig of..?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Claudia88, 9 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudia88

    Claudia88 Fanatiek lid

    7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik ben aan het twijfelen of we een flessenwarmer moeten aanschaffen. We hebben geen magnetron, dus dan zou ik het water eventueel in de pan moeten opwarmen? We hebben wel een quooker, maarja daar komt kokend heet water uit.. Eer dat is afgekoeld.. Ik ga geen borstvoeding geven, dus alleen flesvoeding.

    Mocht een flessenwarmer handig zijn.. Welke is dan fijn? :D
     
  2. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik vond het echt totaal niet handig. Duurt veel te lang. (Vond ik)

    Zou dan zelf nog eerder gewoon gekookt water mengen met koud water.
     
    nosilla en Claudia88 vinden dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    Eens :)
     
    Claudia88 vindt dit leuk.
  4. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113
    De moeder van mijn eerste oppaskindje gaf (ruim 7 jaar geleden) als tip voor het klaarmaken van een fles: 1 deel gekookt water, 2 delen kraanwater (gewoon koud water).
    Als je dus 90 ml water nodig hebt: 30 ml gekookt, 60 ml uit de kraan
    Bij 150 ml: 50 ml gekookt, 100 ml uit de kraan.

    Dan heeft het precies de goede drinktemperatuur. En tot nu toe klopt het en gebruik ik het nog steeds als ik een fles klaar moet maken.
     
    twee, Kolibrie2 en Claudia88 vinden dit leuk.
  5. MomK

    MomK Bekend lid

    27 okt 2019
    568
    425
    63
    Wij hebben er toen eentje aangeschaft omdat we dachten dat dat handig was zodat we niet de hele tijd naar beneden hoefden voor de magnetron. Maar het is ons echt niet goed bevallen, dus gelijk weer verkocht.
     
    Claudia88 vindt dit leuk.
  6. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Voor flesvoeding zou ik ook de meerwaarde niet zien. Wij hadden m omdat de eerste weken mijn zoon afgekolfde melk uit een flesje moest vanwege bmf. Daar was het ideaal voor omdat je ook een stand lichaamstemperatuur had.
    Toen we over gingen op flesvoeding gewoon gekookt mengen met koud.
     
  7. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.756
    113
    Overijssel
    Nee! Absoluut niet je geld aan uitgeven. Hier toendertijd dikke miskoop omdat baby van nul ineens naar 100 ging als hij honger had ( heb nooit een signaal kunnen ontdekken) en dan moet je nog 12 minuten wachten tot die fles warm is....
    Opwarmen met een pannetje water ging veel sneller. Wij hadden toen ook geen magnetron maar later alsnog aangeschaft om babymaaltijden op te warmen die ik had ingevroren.
    Wij waren helemaal blij met deze: echt zo handig! Wel prijzig maar ik had er er wel voor over. Zie nu dat ze tegenwoordig nieuwere modellen hebben ;)
    Maar we gebruikten geen kraanwater omdat hij daar veel krampjes van kreeg ( Spa blauw) anders kun je gewoon warm en koud mengen ( 6 jaar geleden zei de kraamhulp dat we moesten koken terwijl ik ook had gelezen dat warm kraanwater ook mag )

    6B3BF33A-D03A-4176-BA80-2D05BF7C9E54.png
     
    Claudia88 vindt dit leuk.
  8. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.756
    113
    Overijssel
    Oh, en als je een dagje weggaat een klein thermosflesje meenemen met de juiste temperatuur aan water en losse poeder. Ook net zo makkelijk. ( of thermos met heet water en koud flesje water erbij)
     
    Claudia88 vindt dit leuk.
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb een inventum waterkoker waar je de temperatuur van kan instellen ideaal.
    Ik mixte ook gekookt water met koud water. Zowel thuis als onderweg
     
    Claudia88 vindt dit leuk.
  10. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Warm kraanwater wordt afgeraden, omdat dat heel lang in de ketel en/of leidingen kan hebben gezeten waar bacteriën (die dol zijn op warme vochtige plekken) alle kans hebben gehad om zich te vermenigvuldigen (en volgens mij ook omdat er sowieso meer kans is op bacterië-groei in warm-water-leidingen en die bacteriën kunnen dan door het "verse" warme water worden meegenomen)
     
  11. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.756
    113
    Overijssel
    Oké, ik deed het dus niet omdat ook de kraamzorg het afraadde. Maar goed,wij uiteindelijk over op Spa blauw ivm krampjes. ( zie nog het verbaasde gezicht van de jumbomedewerkster voor me toen ik met 4 volle megagrote shoppertassen bij de flessenautomaat stond om de boel eens in de zoveel tijd in te leveren :roflmao::roflmao:)
     
    Claudia88 vindt dit leuk.
  12. Liana84

    Liana84 VIP lid

    11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Dit. Zo deden wij het ook altijd.
     
    Claudia88 vindt dit leuk.
  13. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.456
    3.312
    113
    In het begin gekookt water gebruikt of magnetron maar al snel gewoon kraanwater beide kids drinken geen hele warme flessen.

    Oja in sommige vooral oude gemeentes dacht k word kraanwater afgeraden.

    Als ik een dag weg ging deed ik een paar flessen vullen met gekookt water en of gemengd om iets eerder te kunnen gebruiken. Maar omdat ze toch niet zo heel warm hun fles wilde is dit altijd goed.

    Voor de nacht maak k nu 2 flessen en die drinkt hij kamertemperatuur als hij komt maarja niet toen hij heel klein was hoor. Is nu 10 mnd.
     
    Claudia88 vindt dit leuk.
  14. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Ik gebruik de quooker met koud water gemengd.
    (En toen ik nog kraamhulp had maakte zij een kan smorgens met water uit de quooker dat ze af liet koelen en mixte dat met heet quooker water :D :rolleyes:)
     
    Claudia88 vindt dit leuk.
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Enige waar ik t handig vond was op de camping voor de potjes olvarit. Water voor de melk deed ik gewoon met waterkoker en koud water.

    Ik deed en doe moedermelk ook gewoon op een laag wattage in de magnetron. Duurt anders heel erg lang... minutenlang wachten terwijl t in 50 seconden gepiept is.

    Flesvoeding in 20 a 30 seconden.
     
    Claudia88 vindt dit leuk.
  16. Kimmie91

    Kimmie91 Lid

    28 sep 2015
    49
    45
    18
    NULL
    NULL
    Een gewone flessenwarmer duurt veel te lang. Hadden we bij onze dochter en na 5 minuten was het nog niet warm genoeg... Op onze lijst staat de Milk Prep van Beaba en lijkt me toch handiger :) Ook om geen klonters te hebben en later kan het gebruikt worden om chocomelk met Nesquik te maken.
     
  17. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    Voor het opwarmen van gekolfde melk ideaal, voor flesvoeding gebruiken wij gewoon handwarm leidingwater. De keukenkraan de wordt zoveel gebruikt dat de kans op bacteriegroei in stilstaand leidingwater nihil is. En anders de kraan even laten doorlopen.
     
  18. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wij hadden ook gewoon een deel gekookt water (waterkoker) met koud kraanwater. Ik heb nooit een flessenwarmer gemist,
     
  19. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier duurde het wel. 20 min voor de fles warm was.
    Met krijsende baby op je arm wil je echt die fles binnen 2 min warm hebben.

    Ik heb hem in de kliko gegooid. De flessenwarmer he, niet de baby.
     
    Sado en JupitR vinden dit leuk.
  20. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Nee ik had het niet. Ik haalde gewoon warm water uit de kraan! :)
     

Deel Deze Pagina