hoi allemaal Ik heb het momenteel wel nog niet nodig omdat ik nog maar 4 weken zwanger ben. Maar ik ben toch wel benieuwd welke producten jullie gebruiken om striemen op jullie buik te voorkomen? Is het product van een duur merk, gewoon uit de kruidvat, amandelolie of olijfolie,...? En is er een verschil tussen een duurder of een goedkoper product? xxx
Ik moet het zelf nog niet gebruiken maar heb al vaak horen zeggen dat de Remederm lichaamscrème van Louis Widmer heel erg goed is. Hij is wel wat duur maar zou heel effectief zijn, je kan hem bij de apotheek kopen. (in België dan toch) Lieve groetjes!
Ik heb elke avond De mama buikbalsem van Zwitsal gebruikt en heb geen enkele striem geen idee of het toeval is of niet, maar toch
Aangezien er niets is wat echt bewezen helpt, smeer ik lekker regelmatig voor de droogte met natusan olie in. De zwitsal buik creme is ook erg lekker trouwens. En tja, cremepjes met amandel zijn vaak ook wel prettig... Geef alleen geen fortuin er aan uit, want je weet -wat je ook smeert- nooit of je striemen krijgt of niet...
striemen zijn niet tevoorkomen de 1 krijgt ze de ander niet maar je kan je buik wel gewoon lekker insmeren met natusan olie of die van zwitsal ik smeerde ook elkedag me buik in maar heb wel wat striemen gekregen
Hallo Emmi, ik ben vanaf dat ik wist dat ik zwanger was ( bij 7weken) gelijk begonnen met smeren. Ik heb toen van weleda zwangerschapolie gekocht. En bij 34 weken zwangerschap gebruik ik perineum massageolie. Je kan het gebruiken voor je perineum maar ik gebruik het alleen voor mijn buik. Het is veel vettiger en dus nog beter.. ik draag vrij zwaar dus mijn huid staat vrij strak en dan is zo'n vettige olie super! Succes!
Zover ik weet voorkomt smeren geen striemen (striae)..... het schijnt wel dat de striemen minder zichtbaar worden, maar naar mijn mening gebeurd dat vanzelf wel naarmate de striemen er langer zitten. Dit is mijn 1e zwangerschap... maar ik heb al striemen genoeg, heb namelijk obesitas gehad (jaja gehad ben bijna 60 kilo afgevallen) en daardoor heb ik heel veel striae, in t begin valt t op. Maar nu zijn ze gewoon huidskleurig! Wat ik zelf wel prettig vond was Palmer's coconutbutter creme (bij de kruidvat ed) ruikt heerlijk en is goed voor je huid!
Op zich helpt geen enkele creme of olie striemen te voorkomen. Helaas. Je krijgt ze of je hebt gelukt en krijgt ze niet. De striemen vormen zich in de diepere huidlagen, je kan er niets tegen doen. Maar smeren is wel lekker voor een zachte huid!
Ik gebruik Balneum, is een extra vette lotion met huideigen stoffen... Niet zozeer tegen de striemen, die schijn je toch niet te kunnen voorkomen, maar wel vanwege het feit dta mijn huid erg droog is nu gedurende de zwangerschap. ik smeer niet alleen dagelijks m'n huid, maar ook benen, armen en rug... heerlijk! Bodylotion hielp niet meer, kon ik wel mee blijven smeren en deze is dan wel wat duurder, maar je hebt er maar weinig van nodig, smeert erg goed uit. Met bodylotion en allerlei andere zooi bleef m'n huid erg trekkerig, da's nu helemaal over!
Niks gesmeert en geen striem te zien. Het heeft alles te maken met je eigen huid en helaas niks met cremetjes.
toen ik heeeellee kleine blauwe adertjes opmerkte ben ik begonnen met smeren omdat ik dacht dat het beginnende striemen werden. eerst had ik de creme tegen striemen (kruidvat) gekocht en later had ik de mama van zwitsal van een nicht gekregen. de blauwe adertjes zijn niet groter geworden... weet btw niet of het echt beginnende striemen zijn of mss kleine spataders ofzo? iemand enig idee van? owja, nu smeer ik gewoon met allebei, ik meng ze en dan smeren maar!
Klopt het zit in de genen, maar kan me wel weer voorstellen dat het lekker is als je een droge huid hebt (en zwitsal ruikt zooo lekker )?! Ik zou er in ieder geval nooit teveel geld an uitgeven, zonde...
knap hoor 60 kilo eraf. Ik had wel tijdens mijn zwangerschap dat oude striae die wit waren weer paars/rood werden. Dus dat kan ook nog.
clariens huidolie mijn moeder heeft 3 kinderen gekregen en geen 1 striem gekregen ! is wel duur 45 euro je doet er 2 maanden mee ,maar goed als het helpt heb ik er genoeg voor over .. ik smeer het s,ochtens en s,avonds op de vochtige huid en doe het zo snel mogelijk hoe soepeler de huid hoe beter en ik geloof echt wel dat het kan voorkomen ,vergelijk het met een leren tas las je die laat uitdrogen gaat hij ook schuren en als je hem goed vet houdt niet !
Ik smeer met de buikcreme van de hema! Ik weet dat je er niks tegen doet maar zo heb ik wel voor mijn eigen gevoel er alles aan gedaan om ze niet te krijgen...