Welk product tegen droge huid?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlindertje, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

deze hebben wij ook en werkt idd super. Kreeg laatst zelfs 5 tubes mee! En idd gratis ;)

2. Niet meer actief

oh en faye is net voor het eerst in een zemelen bad geweest. Dacht dat t iets van poeder was haha maar lijkt gewoon op badschuim dus ben benieuwd... 1 nadeel ze drinkt altijd badwater en deze keer smaakte het niet zo lekker haha

3. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    we hebben nu ook in de apotheek een creme met glycerol erin in de handverkoop speciaal voor baby's...vaselinecetomacrogol is ook een goed alternatief.

4. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Mijn zoontje is nu 6 maanden en heeft ook heel erg last van een droog huidje .
    Ik heb alles geprobeerd maar wat lijkt te helpen is minder in bad doen .

5. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ik heb maar 1 tip en dat is de Zarqa lijn! Echt super spul! google maar eens :)

6. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    veel getobt en vanalles geprobeerd. CB raadde me aan om bij de apotheek lanette te kopen. Het ruikt niet super maar dat ligt ook aan het feit dat ik het bij oude dames in t verpleeghuis gebruikte vroeger...
    Maar het is tot nu toe het enige wat werkt

7. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Neutral voor het droge huidje. werkt hier ook goed.

8. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Mijn kleine heeft eczeem gehad en kreeg daar o.a. Vaseline Lanette voor: een creme die zeer vet is en droogheid tegengaat. Daarnaast kreeg ze een hormoonzalf.
    Vaseline Lanette heb ik toevallig zelf net weer gehaald omdat mijn kleine weer erg droge plekken krijgt op haar armen en benen en de gewone zalfjes enzo niet werken. Ik heb het twee keer opgesmeerd en weg was het. Echt superspul. Je krijgt het op recept gratis en anders is het 6 euro nog wat per (grote) tube. Ik zweer erbij en vele moeders om mij heen ook!

9. Amom22

Amom22 Niet meer actief

weet niet of het al gezegd is: olijfolie

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Amandelolie <3

Sluit de huid niet af maar maakt het wel heerlijk zicht. Vermoedelijk het zelfde effect als olijfolie. Liever iets 'natuurlijks' dan iets dat in de fabriek is gemaakt, is mijn idee... Tenzij het niet anders kan natuurlijk...

11. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb sinds kort bij de apotheek gehaald Vaseline Lanette, werkt echt PERFECT! Met 3 dagen waren alle harde ruwe plekken bij knieeën en ellebogen eigenlijk weg.

12. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    Vaseline Cetomacrogololcreme is volgens mij echt de beste oplossing! mijn zoontje is een half bloedje en heeft ook erg veel last van een droge huid als ik em een dag niet insmeer heeft hij er al last van., had ook van alles geprobeerd en toen wees een vriendin van me ( die ook een half bloedje heeft op die vaseline! heb toen de huisarts gebeld en heb toen een recept gekregen! Je kunt het gewoon gratis halen bij de apotheek!

Succes!

13. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Gewone vaseline, en op de plooien en oksles bepanthen.

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Louis Widmer heeft een goede badgel en bodylotion..

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gebruiken nu Zarqa, daarvoor Balneum. Bevalt allebei erg goed.
    Hij heeft geen droog huidje trouwens, maar Zarqa is parfum vrij.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.876
    113
    Toen ze zo klein was, had ze wel een droog huidje, meestal deed ik haar in bad met Balneum of zemelen (maar dan gewoon zemelen in een zakdoek). Sinds ze een maand of 3 a 4 is, had ze ook niet zo'n last meer van een droge huid, smeerde haar 's winters nog wel eens in na een badje met creme of bodylotion.
    Nu is haar huid soms wat droog en smeer ik haar in met baby-lavendelolie (amandelie) van Volatile. Ruikt lekker en werkt goed. Ze gaat om de dag in bad of onder de douche.

17. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik gebruik de zwitsal olie speciaal voor massage. Die is wat dikker, heel erg fijn. Na het badje masseer ik haar er altijd mee. Mijn dochter had ook in het begin een droge huid en nu nergens meer last van. De massage vind ze heerlijk. O, ja, wat ook belangrijk is. Ik was haar alleen in water. Voordat ik haar in het badje doe was ik met een washandje met zeep haar billetjes en haar haren maar de rest van het lichaam ziet geen zeep. Dit droogt namelijk ontzettend uit. Is een advies van het CB

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    o, ja wat het CB en het ziekenhuis mij ook adviseerde i.v.m. haar droge huidje is 1x en maximaal 2x per week in bad. Water droogt de huid ook erg uit.

19. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    O,ja, Bepanthen werkt ook heel goed bij uitdroging

20. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    Sluit me aan bij enkele mama's hiervoor: niet te vaak in bad (2x per week) met niet te heet water, Zarqa gebruiken en dagelijks insmeren met Vaseline Lanette crème. Is bij onze dochter ook het enige dat helpt tegen haar droge huid.

Zwitsal is bij ons een absolute no-go.

Deel Deze Pagina