Jean Paul Gaultier: the day before

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door hypo, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Dinsdag was er op ned 2 bij Avro Close up een documentaire over hoe de jurken van de modeshow van Jean Paul Gaultier tot stand komen. De laatste 24 uur voor de show is gefilmd. Iemand dit ook gezien dinsdag???
    Ik vond het ongelooflijk om te zien hoeveel handwerk er in die jurken zit en hoe dit op het allerlaatste moment allemaal nog afgemaakt moest worden. Hij werkt met een heel team naaisters samen (inclusief nachtploeg); ongelooflijk dat zij kunnen maken wat hij bedenkt. Meneer zelf raakt natuurlijk geen speld aan ;).
    Mocht je t niet gezien hebben; t staat op uitzending gemist; echt een aanrader!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik heb er een deel van gezien, vond het leuk, maar was zo moe dat ik halverwege in slaap ben gevallen.

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, was helemaal geweldig! Ik was ook doodop, maar heb het toch afgekeken.

Ik moet zeggen dat ik JPG toch ook wel erg 'sympa' vond. Hij behandelde zijn naaisters wel erg goed, had respect voor hen, en ik vond het ook leuk dat hij na afloop champagne met ze ging drinken.
    Geweldig om te zien hoe dat werkt ook, wat een stress. En wat een vakwerk! Die vrouwen zijn ook zo creatief. Ik bedoel: die man verzint iets, en zij moeten maar bedenken hoe ze dat aanpakken, en dan vervolgens op het laatste moment de aanpassingen op de beste manier doorvoeren. Heel erg knap.

Ik zag een tijdje geleden ook die docu over Karl Lagerfeld (Chanel), ook heel erg interessant, maar ik vond hem veel minder sympathiek. En het verschil is ook dat bij Chanel veel vaste outfits in de collectie zitten. Dus de naaisters maken vaak hetzelfde. Die naaisters van JPG moeten daarentegen om de haverklap iets nieuws, iets heel anders maken. Petje af.

Inderdaad: een aanrader die docu dus!

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb het net even gekeken.. Maar pff.. ik werd er zelf ook zenuwachtig van haha... wat een stress hebben die mensen !! en ERG mooi vond ik die clownsjurk...

5. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ja, gaaf was t he? Ik had zelf zo'n vooroordeel over van die ontwerpers. Ik dacht echt; t zou wel een draak van een vent zijn die iedereen een beetje commandeert. Maar dat viel idd heel erg mee en hij nam ook nog even de tijd om de cameraploeg zonsop/ondergang te laten zien; vol trots over zijn Parijs.
    En die clownsjurk met al die met de hand gemaakte lovertjes; ongelooflijk! En die leren jurk helemaal met de hand gehaakt met oude haaktechnieken. Ik zou er zelf nooit in lopen, maar wat een mooi handwerk zeg. Die naaister zei ook dat het haar 'kindje' was; haha! En dan had je ook nog Mireille, de rechterhand van JPG die de hele tijd alle kanten op vloog. Ongelooflijk. Maar het resultaat mocht er zijn.
    Jammer dat we niet allemaal dat mooie figuur hebben van die modellen, anders zouden we allemaal zo'n mooie jurk kopen (oh ja, moeten we ook wat meer geld hebben...klein detail ;) )

Xxx Hypo

Deel Deze Pagina