Hallo! Sinds een paar dagen woon ik in mn nieuwe huisje. Toen ik erin trok lagen er vooral in de woonkamer (vloer en vensterbank) veel huisvliegenlijkjes. Nu lijkt het alsof ze opkomen als ik een hele dag thuis ben en de hele dag de kachel aan heb. Ik laat geen eten slingeren, gooi de vuilniszak snel weg wanneer er etensresten in zitten. Het gaat om 2 tot 4 vliegen per dag. Heeft een van jullie een idee waar zoiets vandaan komt? Ik zit overigens op 12 hoog. Thanks voor het meedenken.
Misschien uit de ventilatie? Misschien ligt daarin wel iets te rotten? Hebben de buren om je heen er ook last van? Zou t eens vragen. Naast, boven en onder je. Ik heb er nog geen 1 gezien.. dus zou je zeggen dat ze ergens op af komen.
Misschien ben ik heel raar. Maar in een flat op 12 hoog is waarschijnlijk een centraal ventilatiesysteem. Hoeveel woningen zijn er? Zie je alle buren? En de belangrijkste kan er niet ergens een bult afval een overleden persoon liggen?
Pff heb even verder rond gevraagd. Het schijnt van buiten te komen... wat moet je daar nou mee behalve als n malle horren gaan kopen? XD Er zit hier op een km afstand een afvalverwerker.. misschien komt het daar van.
Dan zouden ze daar van kunnen komen ja. Weet niet of je je ramen nu veel open hebt? Horren zijn strax id zomer geen overbodige luxe, dus zou ze er zowiezo in zetten.
Plastic zakjes met water erin bij de plekker ophangen waar ze veel komen helpt. Dan blijven ze weg. Wij hadden veel last van vliegen omdat er in de buurt een kippenboer zat, en kreeg deze tip. Scheelt echt heel erg