Welk ras hond?

Discussie in 'De lounge' gestart door anne19791980, 13 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olle83

Olle83 Niet meer actief

Wij hebben een heidewachtel van bijna 1 jaar!
    Een reuze makkelijke, lieve hond.
    Het opvoeden gaat super makkelijk en ze luistert goed. Ook al zijn we na de puppycursus gestopt;)

De kinderen kunnen er alles mee. Ze mag graag rennen in het bos oid maar is in huis super rustig. Echt aan aanrader!

Anouk2005 vindt dit leuk.
  2. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    Heb nu al een hele lijst waar ik mee aan de slag ga.

Ik wil geen hond van marktplaats maar van een fokker. En ook als ik daar eerst ben geweest en heb gekeken.

Alvast bedankt dames.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoi, wat leuk dat je hond drachtig is. Toch wel van een soortgenoot?

Cin85 vindt dit leuk.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Absoluut! Uiteraard van een soortgenoot die is goedgekeurd door de raad van beheer en bij alle testen de hoogst mogelijke scores had.
    Maar daarbij heeft hij ook nog een lief karakter, dat vind ik minstens zo belangrijk.
    Maar we moeten eerst nog de echo afwachten hoor. Ze zou nu zo'n 2 weken moeten zijn, dus er valt nog niets te zien. Wel valt op dat ze echt ontzettend veel slaapt, of willen we dat zien? ;)

Anouk2005 en MamaChantal vinden dit leuk.
  5. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Spannend! Field Trial Labradors zijn zo mooi. Wat fijner gebouwd en je kunt er onwijs mooi mee werken. Leuk hoor! Ik heb zelf een Golden, waarmee ik jachttraining deed (en weer wil oppakken als het kan). Maar niet te vergelijken met een Field Trial Labrador... die zijn echt zoveel gehoorzamer dan de Golden (Goldens willen nogal eens zelf bepalen hoe ze dingen doen haha)
    Welke kleur heb je?

Cin85 vindt dit leuk.
  6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik ben dol op onze shiba inu's maar ik zou het niet adviseren haha

Fijn dat je oplet en niet in de broodfok zal belanden. Gebeurd zoveel helaas...

Succes met de zoektocht !

7. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Border collie vind ik echt geen huishond.. Man wat een energie hebben die beesten. Kronkel in hun kop zegt onze hondenschool eigenaar haha.

Wij hebben een volledig zwarte oud duitse herder, en ik wil echt never nooit meer een ander ras wat een ontzettend lieve schat is het. Het is een teef maar mijn zoontje van 5 kan haar los mee laten lopen en hij hoeft maar 1 keer hier te zeggen of madam komt eraan gerend.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Spannend hoor.
    Superleuk.

Cin85 vindt dit leuk.
  9. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Wij hebben een cocker, een ontzettend lief en leerzaam beestje, lekker actief waar je ook een sport mee kan doen.
    Ze is inmiddels 12 en een rustig hondje geworden. Maar ook nu kan ze ( niet elke dag) een rondje van 5 km aan.
    Toen ze jong was, was ze wel een jager met bananen in haar oren. maar ik denk dat dat meer aan de foklijn ligt waar ze uitkomen, die van mijn ouders doet dat helemaal niet.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wij hebben een Schotse collie.
    Heel lief, rustig en ook speels

Bijgevoegde bestanden:

TotalBella en Anouk2005 vinden dit leuk.
  11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij hebben een donkerbruine (ze wordt regelmatig voor zwart aangezien totdat er een zwarte hond naast staat, dan zie je direct duidelijk verschil).
    Gaaf jacht training! Wilde ik ook doen, maar is hier in de omgeving alleen op zaterdag en dan moeten de kinderen voetballen.

BliksemSter vindt dit leuk.
  12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wij hebben (sinds kort) 2 Eurasiërs, zie je in Nederland bijna niet. De oudste is 8, de tweede net 9 weken dus over haar karakter kan ik nog niet veel zeggen.
    Over het algemeen zijn het geen allemansvrienden. Ze rennen dus niet op vreemden af om uitgebreid geknuffeld te worden. De gezinsleden kunnen ze wel uitgebreid knuffelen. Ze houden vaak niet van water, maar er zijn uitzonderingen. Jachtinstinct, redelijk. We hebben ook kippen, als die volgens de hond te ver door de tuin lopen drijft hij ze terug. Maar hij zal ze niet vastpakken. Tijdens het wandelen wil hij wel eens achter een konijn aan rennen als hij los is.

Aan de ene kant een nadeel, maar wij vinden het een voordeel, er is een hele lange wachttijd voor deze honden. Met het fokken wordt wel heel kritisch gekeken wat wel en niet mag. Zo willen ze proberen te voorkomen dat er bepaalde ziektes worden doorgeven bijvoorbeeld, en om de lijn zuiver te houden.

Bijgevoegde bestanden:

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Maak ook een afspraak waarbij je de ouderhonden kan zien en beoordelen, qua omgang hoe kijken ze uit de ogen (rustige blik of gejaagd). Neem een handdoekje mee, mocht je er voor willen gaan kan die doek bij t nest liggen, als je de pup later dan ophaalt kan je de doek met nestlucht meenemen en leg je die in zijn mandje bij jou thuis. Heeft de pup nog iets vertrouwds bij zich, totdat er een "nieuw vertrouwd luchtje" is.

Wij kregen vanuit de fokker destijds een handdoek mee om die reden. Je begint dan gewoon met minder onrust aan een nieuw hoofdstuk voor zo'n ukkie.

14. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Oh, ik wil er nog eentje toevoegen voor op je lijstje. De Friese stabij.
    De toller is niet perse actiever dan een labrador. En goed trainbaar. Ze luisteren echt goed naar hun baasje. Houden heel erg van zwemmen. Ze zijn wat pittiger dan een golden retriever, maar ik vind ze wat minder druistig dan een labrador.

15. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Wij hadden een Bichon Frisé :) Schat van een ras, geweldig met kinderen, geen gedoe met haren, speels maar ook heel knuffelig. Wel enorm beschermend naar ons toe. Niemand had met mij moeten sollen, want dan had ze, ze opgevreten denk ik :p Maar ze was echt één van de grote liefdes van m'n leven :D Helaas moesten we vorig jaar na 12 jaar liefde en vriendschap afscheid van haar nemen.

85048149_10162955274530076_7440825072731815936_o.jpg

Mijn ervaring met een raszuivere hond is dan ook dat er veel "gebreken" zijn door het fokken. Zeker met de in Nederland zeldzame rassen zoals de Bichon Frisé. En ze vereisen veel (vacht)verzorging vanwege hun coil-y krulhaar. Daar moet je wel tijd voor hebben.

We hebben nu een Boomertje (in ons geval een mix van Maltezer/Dwergpoedel en een vleugje Tibetaanse Terriër aan vaders kant), van een "oeps" thuisnestje. Wederom een schat van een hondje. En ook heel goed met kinderen. Vanwege haar type kruising geen gedoe met haren en minder intensieve (vacht)verzorging dan bij een Bichon. Ze is wel een echte angsthaas en enorm onderdanig, maar dat is meer karakter ;)

120539207_10164252165835076_4410360340137830276_n.jpg

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Een sheltie (sheepland) dog, friese stabij, teckel, weimaraner. Geen houden mensen maar als het moet ...

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben een Stabij van nu 11 maanden. Super leuk, lief en sociaal hondje. Gek met kinderen.

Hiervoor een enorm lieve labrador gehad, ook een schat van een hond.

Deel Deze Pagina