welk recht hebben ouders?

Discussie in 'De lounge' gestart door mora27, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zodra zij gaat huren, kan ze een aanvullende uitkering ontvangen en zit ze dus op bijstandsniveau. Dat inkomen mag ze dus ook opgeven voor de woningbouw! Ze moet alleen even zorgen dat ze de eerste maand/twee maanden kan overbruggen, totdat uitkering en toeslagen allemaal geregeld zijn, (die wel met terugwerkende kracht komen).
    Dus mogelijk even geld lenen bij haar ouders?

2. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, makkelijk praten voor ons als je relatie goed zit. Als dat verandert, kan een relatie weleens heel lelijk eindigen, met bijbehorende ruzies, conflicten, onvolwassenheid tec. Want je bent immers beiden mens, met emoties. In het belang van het kind denken zou moeten, maar is ws. zo makkelijk niet voor hen op dit moment.

Ik heb verder weinig tips, weet niet zoveel van bijstand, huizenhuur als je alleen bent. Ikw eet wel dat urgentie in de regio Leiden bijna niet te krijgen is. Zuid-Holland is wat dat betreft moeilijk, maar ik weet niet waar ze woont of waar ze naartoe zou willen verhuizen.

Is het voor hen niet een idee met een mediator of maatschappelijk werk te praten? of iig. beginnen bij de HA die ze evt. kunnen doorverwijzen. Zaak is dat het netjes geregeld en opgelost wordt, maar dat is niet makkelijk (heb het al een paar keer in mijn directe omgeving gezien...)

Deel Deze Pagina