Hoi mama's! Onze zoon (17 mnd) is de hele week al niet fit. Hij begon met koorts (tot 39 graden) en die is inmiddels weg. Nu begint hij te hoesten als een zeehond en heeft daarbij (denk ik) ook keelpijn. Ik vrees dat ik hem aangestoken heb... Nu krijgt hij sinds vandaag Tijmsiroop, maar dat mag hij maar 2-3 keer per dag een theelepeltje. Wat kan ik nog meer doen om de keelpijn en het hoesten te verzachten? Waterijsje? Honing? Lauwe thee drinken? Tips graag, thanx!!
Heey Wat zielig he als je zo´n kleintje zo hoort hoesten. Ik zet savonds altijd een bakje met kokend water met daarin twee theelepels luuf op zijn kamer. Daarnaast geef ik hem een beetje bouillon te drinken. Hier zit zout in dat is goed voor de keel en geeft een behaaglijk gevoel als je je een beetje ziek voelt. Voor de rest heb ik er voor gekozen om GEEN hoestdrank te doen. Ik heb laatst een filmpje gezien bij Kassa over hoestdrankjes bij kinderen. Hierin kunnen stoffen zitten waar kinderen heel heftig op kunnen reageren. Maar moet je zelf weten hoor, wil je niet bang maken, wel alert. Succes en beterschap!
Bedankt voor je tips! Ik zal ze opvolgen, hoe sneller hij er vanaf is en hoe minder last hij heeft, des te beter. Het doet jezelf gewoon zeer als je die kleine zo hoort blaffen... Zeker omdat ik zelf ook al gekneusde ribben heb van het hoesten, wil ik het bij hem zoveel mogelijk beperken. Ook bedankt voor de tip over de hoestdrank! Hij vindt de tijmsiroop erg lekker en reageert er vooralsnog niet raar op, maar ik hou het in de gaten! Waakzaam zijn kan nooit kwaad, toch ?
Dat is nooit leuk he, hebben we hier gelukkig net weer achter de rusg, ook wij hebben de kleine aangestoken. ik gaf haar wat thijsyroop voor het slapen gaan en in de ochtend als ze wakker werd (3x dus) maar daarbij gaf ik ook wat chamodent druppeltjes, die verzachten het extra. Slapen kon ze hierdoor gelukkig goed, tevens gebruikte ik neusspray voor het lapen of voor de fles, die zat ook helemaal dicht. Zit bij jou de neus ook erg dicht, dan zou ik ook een beetje Luuf smeren op de borst/ rug en in het nekje voor het slapen gaan. Dit heb ik zo een dag of 3 gedaan, en daarna nog 2 dagen thijm alleen, en alles was over. Ze heeft er geen last verder van gehad, is er goed aan geweest en heeft gelukkig goed kunnen slapen. succes!!
Vooral geen lauwe of warme dranken, dan doet het keeltje nog meer zeer (door warmte zetten bloedvaten uit en wordt slikken pijnlijker). Koude dranken zijn juist goed. Je hebt Bisolvon voor kinderen. Ik ben er net mee begonnen voor mijn dochter die enorm verkouden geworden is, ik heb goede verhalen gehoord over de volwassen versie. En vergeet niet een opengesneden ui 's nachts naast het bed neer te zetten! Het stink enorm maar de slijnmvliezen slinken erdoor, dus krijgt ie meer lucht. Beterschap!
Ik ga helemaal mee met het verhaal van de ui! Heb ik zelf ook gedaan toen ik zwanger was en mn neus potdicht zat! Ging super alleen merk je 's ochtends hoe erg t stinkt haha dus daarna raampjes open!
Hier nu een ui op zijn kamertje gezet, dus mijn huis stinkt nu naar hutspot, hahaha Maakt niet uit natuurlijk, als het het manneke maar helpt! Verder aan de neusspray, luuf, tijmsiroop, etc etc, dus laten we hopen dat het kereltje zich snel weer beter voelt
Ik hoorde laatst dat een klein beetje honing op een lepeltje geven ook helpt. Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk ik zal het toch even schrijven!
Bij keelpijn GEEN mandarijnen en sinaasappel(sap) geven. Dit is een tip van een kennis die chirurg is (en die zal het wel weten...) Koemelk en yoghurt(drank) kunnen zorgen voor veel slijmaanmaak. In bad met euqaliptus is fijn en tussendoor veel slijm verwijderen dat los zit. een neuspompje/zuigertje werkt hier ook goed evenals een ui op de kamer. Bij keelpijn en daardoor lastig eten kun je het eten weer even pureren, zo is het was zachter voor de keel. En verder? Liefde, aandacht en knuffeltje