Tips/adviezen over slapen en rollen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Woezel82, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Hallo dames,

Onze meid van 8maand is erg bewegelijk en draait zo veel ze kan, erg leuk verder maar dat doet ze nu dus ook in bed.
    Ik vind het moeilijk om te bepalen wat ze nu in bed allemaal om en aan moet.
    Normaal doe ik haar nu het koud word een romper met lange mouwen, pyama, winterslaapzak en dan een lakentje met deken over... Ik stop alles goed in zodat ze niet kan gaan spoken.
    Maar helaas dat is afgelopen en heb haar nu al een aantal keer op haar buikje aangetroffen in bed. Ze vind het zelf erg grappig maar mama niet.
    Hoe kan ik dit aanpakken? Ben nogal snel overbezorg en ben nu dus ook bang dat ze zal stikken in bed o.i.d. hoewel ze wel erg sterk is....
    Wij hebben haar kacheltje wel altijd open en staat `s nachts op 17graden.... handjes zijn `s morgens wel koud maar haar lijfje is wel heerlijk warm.

Help? word hier zo lekker onzeker van ;)

Liefs Woezel

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Allen kleren en slaapzak aan en dekens e.d eruit laten...
    Daar kunnen ze nl zichzelf in vastdraaien

En zolang ze haar hoofd kan draaien en omhoog doen zal ze niet stikken hoor

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.826
    2.681
    113
    Inderdaad de dekens eruit, en haar in haar slaapzak lekker laten rollen. Pyjama+winterslaapzak+dekens lijkt mij ook veel te warm, dat is gevaarlijker dan op de buik laten slapen. Je dochter is oud genoeg om haar lekker te laten slapen in een houding die ze zelf prettig vind.

4. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    ik ga het proberen! Lijkt me alleen zo dat als ze geen dekentje meer over heeft dat ze dat lekkere veilige gevoel kwijt is.... maar van de andere kant ze gaat er ook vandoor ;)

Deel Deze Pagina