Veel scheetjes, fles wisselen na 5 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kh82, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    #1 kh82, 9 dec 2013
    Laatst bewerkt: 9 dec 2013
    We hebben een moeizame start gehad met onze dochter.
    Ze heeft veel last van haar buik gehad en krijgt ook Frisopep waarbij haar ontlasting nu regelmatig komt.

Na 3,5 maand ontzettend zoeken en huilen ging het goed.
    Nu weer 1,5 maand verder krijgt onze dochter weer ontzettend veel last van scheetjes en buikpijn.

Ze sliep altijd de nachten door, maar nu is ze zo'n 4x per nacht wakker, zie je haar 'persen' en horen we haar scheetjes.

Vanaf het begin heeft ze de brede difraxflessen, maar eigenlijk zijn we daar niet tevreden over. We hebben er al 13 gebruikt. De flessen zijn prima, maar na een aantal weken gaan ze lekker en sissen. Om te proberen hadden we dan een nieuwe fles en de klachten verdwenen weer. Ze drinkt nog altijd uit een S speen en er heeft ook een kinder logopediste meegekeken maar onze dochter drinkt goed.

We hebben dit bij Difrax gemeld, nieuwe flessen gekregen en zo ging het weer een tijdje goed. Nu zijn we ook door die flessen heen en we zien ze dus weer lekken, sissen en horen de kleine ineens ook 'klokken'.

Dit deed ze eerder nooit en het ging al 1,5 maand goed!
    Ik wil nu na 5 maanden dus toch maar eens een fleswissel (wil nu dr. Brown proberen) doen, maar onze kleine meid heeft al 5 maanden met een brede speen gedronken.

Iemand ervaring hiermee? Gaat dit vaak goed of meer niet?
    Kan ik een brede speen van Difrax op een dr. Brownfles zetten (vast niet?)

Weet iemand ook wat het verschil is tussen:
    - Dr Brown's Single Bottle Wide Neck 240ml
    - Dr Brown's Brede Halsfles 240 ml

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    jeetje wat een flessen ellende!
    ik ben ook begonnen met difrax en heel snel gestopt:D
    er zullen vast mensen zijn die ze fijn vinden maar wat een ellendige dingen vonden wij het, altijd wel ergens lekken, is t niet boven dan wel onder, dan zuigen ze weer vaccuum, dan weer lekken...:x

ik ben overgegaan op de avent flessen omdat we die nog hadden staan uit een pakket maar hoor ook veel goede verhalen over de dr brown.
    ik zou zeggen gewoon proberen en kijken wat je ukkie ermee doet...
    de ene drinkt zo aan en de ander zal er even aan moeten wennen.
    de spenen kun je niet overplaatsen, dat gaat zeker niet passen (jammerrr)

Deel Deze Pagina