Ik heb ontzettend veel moedervlekken, overal. Zelfs zoveel dat ik niet onder de zonnebank mag en ook niet lang in de zon mag zitten. Nu wil ik moedervlekken uit mijn gezicht laten verwijderen. Ik heb er een stuk of 20 op mijn gezicht. Een paar van deze beginnen zeer te doen en/of worden te groot en wil ik dus laten weghalen. In het verleden heb ik al moedervlekken laten weghalen. Oa op mijn buik. Hier heb ik lelijke littekens aan overgehouden. Dit wil ik natuurlijk voorkomen als het om mijn gezicht gaat. Wie heeft er ervaring met het laten weghalen van moedervlekken in het gezicht. En hoeveel mag/kan je er per keer doen? Ik denk dat ik er sowieso 5 wil laten weghalen. Alvast bedankt!
zelf alleen 1 op mn arm laten weghalen en ja een mooi litteken. ik kende wel iemand die er enkele van het gezicht had laten halen. daar was echt niks van te zien. weet niet of een dermatoloog ook zo mooi kan hechten dat er bijna niks te zien is
Ik heb er in sept. 2 weg laten halen (1 linker wang en 1 op mijn rechter wang). Had iets van 10 hechtingen totaal. Je ziet er nu weinig (een streepje) van gelukkig. Zou het zo weer doen.
Ik ben ook gezegend met heel veel moedervlekken en heb het genetisch bepaalde FAMMM-syndroom. Ben nu 34 jaar en heb gedurende mijn hele leven al tientallen moedervlekken laten weghalen. Ook in mijn hals en gezicht. Wanneer de dermatoloog de moedervlekken in je gezicht gaat wegsnijden, zal er altijd een litteken ontstaan. Echter mijn dermatoloog kiest hier alleen voor wanneer het plekje ook echt verdacht is en dus voor onderzoek naar het lab moet. Indien het geen verdacht plekje is, "shaved" hij de moedervlek weg. Dan krijg je slechts een schaafwondje en dit hoeft niet gehecht te worden. Mochten er echt lelijke littekens ontstaan dan kan je nog altijd overwegen om een laserbehandeling te ondergaan om de littekens te minimaliseren.
Ik heb ze in mijn gezicht weg laten halen door een plastisch chirurg. En na een half jaar zie je er bijna niets meer van. De dermatoloog zei zelf nooit in een gezicht te snijden, dat liet ie liever over aan de juiste arts. Ik geloof dat je er niet te veel tegelijk weg mag halen, er is een maximum aan de hoeveelheid verdoving per keer. Kleine moedervlekken doen ze met meerdere tegelijk, grote moedervlekken hebben veel meer verdoving nodig, dus gaan per keer.
Bedankt voor de antwoorden! @ Mel78, dat klinkt logisch wat je zegt over de verdoving. Ik heb verschillende moedervlekken laten wegsnijden, wegbranden en weg laten lepelen. Branden en lepelen laten eigenlijk geen littekens achter bij mij, snijden wel. Maar toch vind ik het wel een beetje eng, de huid in het gezicht is veel kwetsbaarder dan de huid op de buik bijv.
Ik zou een moedervlek in het gezicht ook inderdaad aan de plastisch chirurg overlaten en dus niet aan een dermatoloog of de huisarts.