Reactie eerste enting

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Pugga, Aug 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Even een vraagje, mijn zoontje heeft vanmorgen zijn eerste prikje gehad.

Hij was vanmiddag wat huilerig en wilde steeds bij me zijn dus lekker bij me gehouden tijdens het eten heeft hij even in de box gelegen daarna voelde hij heel warm dus getempt 38,5

Hij is savonds normaal mn kleine baby nooit genoeg en zit er met moeite 3 uur tussen het voeden ( ik geef borstvoeding) en savonds vaak ook nog even clusteren. Nu heeft hij rond 5en voor het laatst gegeten net om half 9 even aangelegd maar hij wilde niet echt. Wil alleen maar op me liggen buik op buik. En kreunt af en toe btje zielig.

Waar moet ik op letten of wat kan ik doen om het voor hem snel beter te laten worden?

Kvind het zo zielig. Kan er niet zo heel goed tegen merk ik dat mn babyboy zich zo beroerd voelt

Groetjes

2. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Als hij zich er echt niet lekker onder voelt, kun je een zetpilletje geven. Dit kan ook de koorts wat verminderen. Verhoogde temperatuur is op zich niet zo erg, ook een teken dat zijn lichaam flink aan het werk is en dat is goed! Maar als hij zich echt ziekjes voelt of pijn heeft aan zn beentjes, kun je een zetpilletje geven.
    Verder zou ik hem lekker verwennen, flink knuffelen want ze kunnen zich er behoorlijk zielig door voelen! Ons meisje wilde dan ook graag een daagje wat meer knuffelen en slapen.

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je kan een zetpil geven./ maar wel een halve
    Even doorsnijden in de lengte..:)

4. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Een halve? Dat kan toch niet?
    Je weet nooit hoe het werkende bestandsdeel zit gemengd in de zetpil...

5. Suits

Suits Actief lid

Aug 1, 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    lekker veel kroelen, en een badje en massage (niet kneden oid, maar heel zachtjes met de beentjes fietsen). temp goed in de gaten houden en gewoon af en toe je kind wel de borst aanbieden ondanks dat hij niet lijkt te willen. Als het goed is zou het vandaag al een stuk beter moeten zijn.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,008
    4,015
    113
    Toen mijn dochtertje entingen had gehad heb ik uit voorzorg gebeld met het consultatiebureau omdat we nergens die 60mg zetpillen konden krijgen. Die zeiden dat we gewoon de 120 door mochten snijden...

7. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Ik mocht hem gewoon 120 geven van het cb :(

Uiteindelijk niet gehad wantnik had dat niet in huis zn temp was savonds al iets gezakt en dronk weer. Verder ewoon lekker veel gekroeld vanmorgen lekker bij me in bed genomen (op zn voedingskussen) want meneertje ad honger! Dus steeds evem slapen en eten. Hij is weer mijn heerlijke baby nooit genoeg :D

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    die kleine zetpillen kun je gewoon bij de apotheek halen.

9. Bandietje81

Bandietje81 Actief lid

Feb 16, 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mocht ook gewoon 120 mg geven. Wel met het advies dat als je een zetpil geeft je dit 24 uur moet blijven doen (ik geloof om de 6 uur), want anders heb je kans dat zodra de pil is uitgewerkt de koorts weer omhoog schiet en heb je kans op een koorts stuip. Mijn meisje had ook koorts na de eerste prikjes, 38.5, maar verder nergens last van dus ik heb gelukkig geen zetpil nodig gehad. Na een dagje was het over..

Share This Page