Iemand ervaring met speciaal behang als keukenachterwand?

Discussion in 'De lounge' started by Bailey07, Dec 31, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Goedemorgen,

Wij zijn ons aan het orienteren voor een achterwand voor onze nieuwe keuken (welke we niet direct daar hebben gekocht omdat we dachten tegeltjes te willen). Nu kwam ik So What designs tegen, zeer betaalbaar en hele gave dingen maar het blijkt behang te zijn. Wel speciaal behang als ik hen moet geloven (hitte en water bestendig) maar ik wil graag ervaringen horen van mensen die dit eventueel al hebben en hoe zich dit in de praktijk uit.

Iemand hier toevallig ervaring mee? Andere ideeen ook zeer welkom! We willen geen stuc met schrobverf ;). Ik had als eerste optie hexagon marmer tegeltjes, maar die vind ik bij nader inzien toch te licht en ben bang voor (zichtbare) vlekken haha.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Wij hebben via de keukenzaak een achterwand van gecoat aluminium(?). Ik weet het niet zeker wat het materiaal is, alleen dat de achterwand op maat gemaakt moest (stopcontact gaten eruit enzo), deze kwam in verschillende ralkleuren en is dus supermakkelijk afneembaar. En je ziet het dus nauwelijks dat er een achterwand inzit, ziet er uit als een geverfde muur.

3. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Hmm ja, ik snap wat je bedoeld maar ik wil dus geen 'egaal' vlak erachter snap je? Daarom ook niet de keuze voor de schrobvaste verf. Dat is ook effen.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ja, ik snap je, ik dacht dat je de verf niet wilde, omdat dat toch nog wel wat meer poetsen is dan een speciale gladde achterwand. Bij onze keuken was een print oid te druk geweest daar, anders had ik wat drukkers/vrolijkers ook leuk gevonden.

Bailey07 likes this.
  5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Wel mooi, dat behang van so what designs. Ik zou het zelf wel aandurven gezien de prijs. Als het toch niet mooi blijft, kun je altijd na een paar jaar voor wat anders gaan.

Bailey07 likes this.
  6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,911
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ah, nostalgie! Wij hadden dit in ons vorige huis, van Het merk Pimp your Kitchen, dat volgens mij niet meer bestaat. Ik heb soms nog heimwee naar m'n koeien, haha.
    Achter het gasfornuis hadden we een RVS plaat. De rest was dus behang / poster. Je kunt het gewoon met een doekje afnemen, het is heel glad spul.

Het aanbrengen was wat lastig, volgens onze keukeninstallatiemeneer. Maar misschien was ie gewoon niet zo goed in behangen :roflmao: Wij waren er in ieder geval erg blij mee. Ziet er leuk uit, schoonmaken geen probleem. Zorg wel voor een goede gladden ondergrond. En een stofvrije omgeving.

Nu ik erover nadenk, was dat volgens mij het probleem. Het is net als met dat raamfolie, weet je wel. Of zo'n folie om je telefoonscherm te beveiligen. Stofje eronder en het ziet er niet uit. En een net aangelegde keuken, bevat nog wel wat stof. Uiteindelijk is het goed gekomen hoor, maar oh wat heeft die meneer gemopperd.

----

Nog wat verder gelezen: say what is van pimp your kitchen.

Bailey07 likes this.

Share This Page