Welk shampoo?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ozzy, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Berg heeft niets met vaak haren wassen of wat dan ook te maken.Berg komt door een overproduktie van talg,het ene kindje heeft hier meer last van dan het andere kindje!

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik was gisteren bij de huisarts en zij constateerde een beetje berg bij Lianna. Omdat mijn moeder altijd zegt dat dat komt door het niet goed uit spoelen van shampoo, doe ik haar haartjes dus altijd overdreven goed spoelen. Ik schrok dus dat ze berg heeft. Dus ik dat vertellen van die zeepresten en geeft ze als antwoord: vroeger werd inderdaad gedacht dat dat kwam door zeepresten, maar dat is achterhaald. Het is gewoon eczeem die bij heel veel kinderen voorkomt. Ik mocht er trouwens ook nog niks aan doen. Er schijnen wel hormonale zalfjes voor te zijn, maar daar is ze nog te jong voor. En olie erop smeren raadde ze eigenlijk af, omdat ze dan zo'n glimmend hoofd krijgt.

3. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    @Sjorsje,Dat klopt ik ben met Vince bij een dermatoloog geweest omdat vince ook helemaal onder het eczeem zat dus niet alleen berg had.Ik heb daar zalf gekregen op homeopatische basis.Hij vertelde ook dat als het maar een klein beetje geweest was hij er waarschijnlijk wel over heen gegroeid was.

4. sophie2

sophie2 Lid

26 aug 2007
    67
    0
    0
    huisvrouw
    Velserbroek
    Hey,

In wij jonge ouders magazine staat een artikel over berg. Met handige tips erbij.

Groetjes Sonja

5. inge75

inge75 Actief lid

12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    hier gaat de kleine om de dag in bad, en een uur voor ze in bad gaat masseer ik haar bolletje in met baby-olie. In bad was ik haar haar met natusan babyshampoo (spoel na met het badwater)en weg is de berg.

groetjes Inge

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Berg is vaak een vorm van eczeem (seborrhoisch eczeem). Wassen met shampoo verergert het vaak, ook als je het goed uitspoelt, omdat shampoo de natuurlijke vetbalans en zuurgraad verstoort.

Gewoon met water spoelen. Wordt de berg erg, dan inderdaad met olie weken. Blijft het erg, dan naar de huisarts, omdat dan vaak een anti-schimmelkuurtje uitkomst brengt.

Deel Deze Pagina