Welk slaapmelodietje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nemo81, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Ik ben benieuwd naar wel slaapliedje jullie in een mobiel of zo'n trekknuffel hebben en wat voor mobiel of trekknuffel dat dan is.
    Ik kan vaak weinig informatie vinden over de melodietjes die in een knuffel ofzo zitten en wil graag een leuke melodie voor ons kindje.

2. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hebben laatst bij de Ikea een knuffeltje met melodietje gekocht. Mijn vriend had het uitgekozen, omdat ie het knuffeltje zo leuk vond (een rode vos) en als je aan de staart trekt hoor je een melodietje. :D Mijn vriend is er in ieder geval helemaal weg van.
    Ik heb geen idee welk melodietje het is, maar vind het zelf weinig uitmaken. Het gaat er denk meer om dat het een rustgevend geluidje is.

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

- Wij hebben een mobiel in de box met Mozart, Chopin, Bach en Nature
    - We hebben een babyfoon met 5 slaapliedjes
    - We hebben een draakje van de Hema met een liedje
    - We hebben Pip met een liedje
    - We hebben Nijntje met een liedje
    - We hebben een wipstoel met een irritant deuntje
    - We hebben een babygym met 3 liedjes

Je wordt knetter van al die melodietjes!!! Soms heb je ze gewoon heel de dag in je hoofd!!! Whahahaaaa!

4. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Wij hebben een konijnenknuffel van happy horse met muziekje:
    Knuffie.com: Happy Horse - Rabbit Rune Musical
    Hier zit een heel mooi rustig liedje in: Somewhere over the rainbow

Een nadeel van zo'n trekpoppetje vind ik dat het muziekje zo snel weer stopt.

Wij gebruiken nummer 5 van babyfoon alecto dbx-99. Ik kan alleen niet terugvinden welk liedje dat is.
    Deze blijft 15 minuten spelen en werkt hier erg goed:D.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb een muziekschaap van de hema gekregen. Die had een heel lief, rustig muziekje.

Sommige hebben een hele druk muziekje, met veel verschillende tonen en snel. Ik wilde het liefst zo'n rustige.

Voor mijn schoonzusje een muziekdoosje gekocht in een houten-speelgoedwinkel. Daar zat een lieveheersbeestje bovenop. Die had ook zo'n rustig melodietje..

6. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Wij hadden een knuffelbeer van Happy Horse met een muziekje, maar die doet het maar heel kort. Ons zoontje valt graag met muziek in slaap maar daarvoor was dat muziekje te snel afgelopen en van opnieuw opdraaien werd hij weer wakker.

We hebben nu bij de speelgoedwinkel een maantje gekocht met een lampje en een melodietje erin (klassiek, Mozart en Brahms). Die werkt op batterijen en bevalt uitstekend. We zetten hem aan als we hem in bed leggen en het ding maakt zo'n 10 minuten muziek en een beetje pulserend licht. Daarna gaat hij uit, net als ons mannetje :p

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier een draakje van de HEMA en een nachtlampje van Nijntje. Die zetten we na het lezen aan en meneer wordt vaak niet meer wakker (af en toe en vooral wanneer het niet uitkomt wel maar dat daar gelaten!)

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook een alecto babyfoon met slaapliedjes, eentje is twinkle twinkle little star de rest weet ik niet.. Ik vind het wel handig, kunt hem op afstand aan/uit zetten of hij gaat vanzelf uit..

9. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hier ook de alecto. Wij gebruiken de stand 'alle liedjes'... duurt inderdaad 15 a 20 min.
    Lotte vraagt er zelf altijd om. En we hebben al regelmatig gehad bij nachtelijke onrust dat we vanuit ons bed de liedjes weer aanzetten, ze lekker door ging slapen en rustig werd.
    Ideaal........

Daarnaast heeft Daan een muziekbal van BamBam met lief melodietje. Ook van BamBam het doosje met de dansende eendjes.
    En Lotte heeft een vis van Colorique.

In de box een muziekmobiel van hema.

Geen flauw idee hoe de melodietjes heten. Is allemaal wel afgestemd op baby dus m.i. voldoet het allemaal wel.
    Speelgoed met geluid vind ik vaak hele irritante geluiden; die komen d'r hier zo min mogelijk in, hahaha

10. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.591
    1.047
    113
    Hier
    wij hebben ook een alecto babyfoon, maar ons kindje gaat alleen maar harder huilen als je die liedjes aan zet. we hebben ook een olifant van happy horse met over the rainbow en daar word ze wel rustig van maar die duurt helaas niet zo lang

11. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Sommige zijn erg hard, ik heb liever wat zachtere.
    Ik gebruik zelf verschillende

- Mijn babyfoon (Alecto gaat na paar minuutjes zelf uit)
    - Houten muziekdoosje van 't Kruidvat (met 2 lieveheersbeestjes die dansen)

Dit lijkt mij een leuk kraamcadeautje om te vragen!

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Boven z'n bedje heb ik een koe van Bambino, met schattige kleurtjes, en niet het 'standaard' melodietje wat je altijd hoort. Volgens mij maakt het mijn zoontje niet zozeer uit wat hij hoort, als het maar geluid maakt :D. Hoort bij zijn slaapritueel 's avonds. Heb ook melodietjes in de Alecto maar gebruik die eigenlijk nooit.

Deel Deze Pagina