Dom? Gek? En waarom dan? Ik zie er echt totaal geen kwaad in. Ze vinden het hier prachtig om komkommertjes te mogen voeren aan de beestjes en eten graag een stukje mee. Het is niet dat het iets negatiefs betekend. Die draai geef je er zelf aan als je vind dat het denigrerend is.
Dat valt me wel vaker op bij jou, dat je random uitspraken van anderen persoonlijk en denigrerend opvat. Ook al wordt het helemaal niet tegen jou gezegd. Of over jou. Ik vind komkommer konijnenvoer noemen nou niet echt een persoonlijke aanval naar jou toe ofzo..
En toch zijn het dezelfde worteltjes en tomaatjes die wij eten en de beestjes krijgen. Maar goed, on topic weer. Ts vroeg tenslotte iets heel anders.
Wie zegt dat ik me aangevallen voel? Ik vind het alleen niet echt getuigen van goed voorbeeld stellen als je als ouder zo denigrerend doet over eten. Zo komt het althans wel op mij over. Misschien allemaal heel grappig bedoeld hoor, maar ik houd het eten van mijn gezin en mijn huisdieren gescheiden en doe daar helder en normaal over.
Dat komt niet alleen zo over, dat is zo. Rauwkost konijnenvoer noemen, daarmee impliceer je dat het ongeschikt voor mensen is. Vraag maar na op de school waar je Nederlands hebt geleerd.
We hebben 3 pubers in huis. Ze krijgen zakgeld dat ze vrij kunnen besteden. Ze kopen daar beltegoed, cadeautjes voor vrienden en vriendinnen en sinterklaas etc. voor. En ja, daar kopen ze ook wel eens snoep van. Deed ik vroeger ook. Ik weet niet waarom ik dat tegen moet houden. Als ik merk dat ze extreem veel kopen zal ik er wel een babbeltje over maken, maar zolang ze het bij zulke onschuldige dingen houden ga ik er verder niets van zeggen.