Welk soort fles gebruiken jullie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door SannedK, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke fles was het geschikst voor jouw kindje

1. Avent

2. Dr. Brown

3. Difrax

4. Speciale fles bij borstvoeding (Tommy tippee/Nuby)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

In begin de difrax. Vanaf 6 mnd drinkt ze uit de avent. Met avent gestart omdat mijn difrax kapot waren en ik deze had staan. Toen ik zag dat ze daar veel rustiger uit dronk bij avent gebleven.

2. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Hier ook n Dr.Brown's fan... :D

Aventflessen zijn binnen 4 minuten leeg (zelfs verdikt of met pap)... En dat leverde krampjes, spugen, veel boeren en herkauwen op...

Nu nergens problemen mee en hij doet er lang genoeg over om hem leeg te krijgen...

3. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Eerste week BV en toen met spoed over op FV dus de avent. Hier ging hij steeds langzamer uit drinken rond de 50minuten per fles. Na veel frustratie op een ochtend 1 Difrax fles aangeschaft wat een opluchting fles leeg in 15 minuten. Dus nu Difrax hier

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

hihi, juist dat helemaal uit elkaar schroeven, overigens maakt het me nu niks meer uit hoor. Gaat net zo makkelijk, maar vond de avent altijd fijner omdat je niet de onderkant eruit, en dat ventiel eruit hoeft te halen.

off topic, moet je dat ventiel net zo vaak vervangen als de speentjes?

5. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

De oudste 2 hebben altijd Avent-flesjes gehad maar de jongste wilde deze absoluut niet.. dus had ik een Nuby natural touch (uit zo'n geschenkdoos) geprobeerd en daar dronk hij wel uit...

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb voor het laatste gekozen. Wij gebruiken dan wel de Tommee Tippee flessen, maar niet per sé vanwege borstvoeding.

Wij hebben ook geen andere fles geprobeerd trouwens, dit ging meteen goed.

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Wij zijn begonnen met avent, maar hij deed ruim 1 uur over fles na een aantal weken. Ik had nog een eigen merk kruidvat fles (gekregen bij inleveren v een bon) en hier dronk hij super uit!
    Heb dus niet kunnen stemmen, maar hier fan van kruidvat!

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

In het begin heeft K, zo'n klein aventflesje gehad, daarna de gewone flessen van de Hema

9. Bully

Bully Lid

9 mrt 2011
    85
    0
    0
    Eindhoven
    Hier ook een dr.Brown fan!!!!!!!

Tot 5 weken de dr.Brown fles gehad, toen 1 weekje op de difrax omdat de dr.brown die ik had een klein formaat was en de hoeveelheid melk er niet meer in kon. Ik had nog een difrax staan waar het wel in paste. Bij de difrax ging ze op een gegeven moment zoooo knoeien en zoog de speen vacuüm!! Dus ben ik maar een grotere maat van de dr.Brown fles gaan kopen...

Die drinkt ze nu super goed!!! Knoeit amper en geen krampjes.....;)

10. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    DIFRAXXX!!!

ik vind ze ergonomisch en prettig voor mij
    ik vind ze er leuk uitzien met kleurtjes
    en ze zijn prettig voor nienke

verder ook fopspenen van difrax, heb dentals en combi (meer dentals dan combi)
    maar miepje heeft eigenlijk t liefste combis haha maar ook de dentals willen wel :D

ik vind difrax een fijn merk
    met topservice!!

11. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Hier ook Difrax.

In het ziekenhuis kreeg ze voeding met avent. Deze spenen waren veelste groot voor haar. Op aanraden van vpk een Difrax fles gekocht, hier kon ze wel uit drinken.

12. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Hier na omwegen van borstvoeding, medela met calma speen (ging niet omdat hij verstopte door de jbpm), de avent (geen succes bij de kleine man), difrax (veeeeeeeeel geknoei, gelek en frustratie daardoor bij Thijs,papa en mama) uitgekomen bij de dr brown.

Hier drinkt hij nu heel goed uit (ook de papfles), alleen vind ik het zo irritant dat de maataanduiding (ml) niet af te lezen is als je de fles aan het maken bent, dat is bij de difrax veel beter....

13. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik geef ons kleintje voeding met de difrax flessen. De eerste dag de avent geprobeerd maar hier dronk hij veel te snel uit, toen op aanraden van de kraamverzorgster difrax geprobeerd en dit ging een stuk beter. Vanwege buikkrampjes ook een dr brown geprobeerd maar mijn kleintje heeft heel veel moeite om de speen te pakken en na een paar keer proberen helaas niet gelukt dus toch weer de difrax.
    Kwa fopspeen vind hij de bibi spenen het fijnste!

14. Fievel

Fievel Lid

26 aug 2010
    12
    0
    0
    Noord Brabant
    Difrax gebruikt tot 8 maanden omdat deze een dental speen had. Dat scheelde bij onze harde zuiger en spuger (i.c.m. Nutriton). Gaf wel enorm veel geknoei en gedoe met dat losse bodempje en ik vond de fles veel te smal.

Tijdens vakantie in Spanje ontdekte ik het merk Suavinex. Leuke prints, ook dental spenen en trekken ook niet vacuüm. Geen geknoei meer, grote flesopeningen en alles onderling uitwisselbaar (incl antilekbeker-deksel en een soort rietjes-deksel). Gebruik ze nu, met 17 maanden, nog steeds. Helaas zijn ze (nog) moeilijk te krijgen in NL...

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mooie ergonomische spenen zitten er op deze flessen!! Denk dat mijn zoontje die ook nog wel zou pakken.

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik had allerlei flessen in huis,:) Difrax, Dr Brown, Avent, Nuby, enz.

Kraamverzorgster stelde Difrax voor omdat dat de makkelijkste flessen zijn,die t meest worden gebruikt.
    Gelukkig dronk Beer er meteen goed uit,dus hier houden we t gewoon op Difrax.

17. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zweer bij de BFree flessen. Zijn dezelfde als DrBrown flessen alleen zijn dit brede flessen en dat lange paarse staafje zit er niet in voor de temperatuur van de fles. Hij heeft dezelfde ventiel erin zitten wat echt werkt tegen krampjes.

Bij mijn eerste zoontje begonnen met de Nuby natural fles daar kon hij echt niks mee toen de avent fles uit de gratis doos maar die ging veel te snel en kreeg hij verschrikkelijke krampjes van. BFree bleek de oplossing: hij dronk rustiger uit de fles, geen geknoei en het belangrijkste geen krampjes meer.

Bij mijn 2e zoontje heel eigenwijs begonnen met difrax flessen, maar hij zoog de spenen constant vacuum doordat hij zo gulzig dronk. Binnen 5 minuten was de fles leeg. Dan maar geen leuke fles en weer terug naar de BFree en dat bleek weer de perfecte fles.

18. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Heb er meerdere geprobeerd. Difrax was uiteindelijk toch het fijnst voor de kinderen. Zal echt per kindje verschillen.

19. vonnie32

vonnie32 Bekend lid

7 jun 2011
    810
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb dr.brown gehad top flessen difrax en nu avent

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.187
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij de oudste altijd Avent gebruikt en bij de jongste gewoon een flesje van de Kruidvat met een Difrax kersenspeen erop.Voor nummer 3 heb ik deze ook al klaarstaan.

Deel Deze Pagina