Hoi iedereen, Vraagje: Onze jongen is bijna 8 maanden en ik had hem graag iets extra aangeboden. Nu krijgt hij het volgende: 08.00u: fles 240 / 8 10.00u: 1 banaan geprakt 12.00u: groentehap (ik biedt 250 gr aan maar vaak gaat er maar 200 of minder in) 16.00u: fruithap (+/- 150 gr) 20.00u: fles 240 / 8 waarvan de helft in flesvorm en de helft als pap met de lepel. Mag ik al yoghurt aanbieden? Ik heb ergens gelezen dat griekse yoghurt al kan maar ben absoluut niet zeker. Boterham neemt hij echt nog niet. Ik bied het aan, maar hij sabbelt wat aan het brood en gooit het dan weg.
Ja hoor yoghurt mag! Mijn dochter is 7 maanden en krijgt al wel 3 weken volle yoghurt, vind ze heerlijk. Griekse yoghurt mag ook. Waarom geef jij dan als lunch warme hap? En geen boterham, en warme hap om 17.00?
Tja, ik woon in Spanje en hier is het de gewoonte om 's middags meer te eten. Ik had het zo doorgekregen van de kinderarts en heb me er dan maar aan gehouden. Het werkt wel, voor hem maakt het niet uit en hij slaapt goed. Ik wil hem wel brood geven, maar dat eet hij niet en het brood is hier, sorry, ronduit slecht. Is echt niet wat het bij ons is. Het is meestal of baguette of van dat sandwichbrood (zoet en dat wéken goed blijft dus vraag me niet wat er in zit) of van dat heel dik boerenbrood. Maar fijn brood van bij ons is moeilijk te vinden.