Bijna alles, behalve met banaan (gewoon zo vind ik die heerlijk, maar waar dan ook in verwerkt/hoe dan ook bereid, brrrrr vreselijk) of met nootjes (niet de smaak maar dat ze erop/erdoorheen zitten, is alles lekker zacht en luchtig, heb je opeens zo'n hard stukje in je mond. Daar gruwel ik van. ).
Hazelnootschuimgebak is idd erg lekker, wel van de bakker, maar favoriet is de tiramisu van mijn schoonmoeder, echt zoooo lekker!
Banoffee Pie en spicy chocoladetaart. Heb zelf een klein eigen bedrijfje met taarten en vindt dit persoonlijk toch wel errug lekker.
Dat heb ik dus ook met marsepein/fondant. Mij doe je geen plezier met al die overdekking. Geen enkel probleem als het strookjes zijn of iets kleins (en dan nog liever marsepein dan fondant). Maar inderdaad Die dingen zijn voor foto's, niet om te eten.
Mijn favoriete taart is zelfgemaakte monchoutaart met een bastogne-bodem. Daarnaast vind ik zelfgemaakte kwarktaart ook heerlijk. Appeltaart of appelkruimel vind ik ook lekker. Liefst zelfgemaakt. Merk wel dat ik zelfgemaakte taart vaak het lekkerst vind, of het moet van de echte bakker komen. Supermarkt-taart vind ik minder...
Mijn Oma's appeltaart hmmm. Morgen mag ik er weer van genieten want dan viert ze haar 87ste verjaardag.
wat bij ons erg goed loopt is ons eigengemaakt gebak. de appeltaart en schuimgebak met slagroom en frambozenjam. recept hou is daarom voor ons zelf
Ik ben geen gebak eter! Vind het gewoon te machtig ofzo.. Het ziet er altijd super lekker uit en een hapje wil ik wel proberen maar de rest krijg ik gewoon niet weg haha Wat ik wel lekker is is de korst/kontje van een gebakje hahaha
Een heerlijke verse tompouce van de echte bakker uit mijn geboorteplaats. Mijn moeder weet dit . Dus krijg hem af en toe als ik daar een bakkie doe s morgens Ik eet hem ook op een speciale manier op Eerst de bovenkant eraf halen (koek met roze glazuur) dan pudding eraf eten, dan de bodem en als laatste de bovenkant mmmmm. Hahahahahaha, water loopt me in mijn mond
Ik hou van kersenvlaai. Nu de kruimelvariant in de koelkast staan voor de verjaardag van N morgen. Ook een aardbeien slagroom vlaai maar dat is meer voor de gasten. Ondanks ik erg van aardbeien hou vind ik aardbeienvlaai niet zo. En voor de eerste keer een oud limburgse vlaai. Ik ben benieuwd wat voor verrassing dat gaat zijn! Maar goed ik eet graag kersenvlaai, of appelkruimel. Qua taart (maak ik ook wel eens zelf) chocoladebiscuit gebak met wether's echte vulling en chocovulling. Yumm heerlijk. Brownies gevuld met koffiecreme (gewoon monchou met oploskoffie mengen naar smaak) en daarna een chocoladeglazuurlaagje erover. Zo fout! Ik ben wat dat betreft wel echt verpest door mijn moeder die dat soort dingen vroeger al deed.
Schwarzwalderkirschtorte en Frankfurterkranz gemaakt door mijn Duitse oma. Dan krijg je geen kleine stukjes maar echte mooie, grote taarten ( wat ik vervolgens nooit op krijg...). En ik vind Monchoutaart ook lekker.