Ik ben inmiddels wel weer een beetje klaar met die sponscaken met fondant. Sommige mensen kunnen er een klein kunstwerkje van maken, daar niet van, maar het smaakt altijd hetzelfde! Geef mij maar een lekker stukje aarbeienvlaai of monchoutaart! Hmm...
Smurfenvlaai (abrikoos/witte choco) en skivlaai(kersen/schuimpjes)! Gewone gebakjes ben ik niet zo van.
Schuimijstaart! Een zakje nougatine nootjes mengen met slagroom en verkruimelde mokka schuimpjes. Dan een bodem maken van lange vingers en dit schuim erop doen. Dan in de vriezer. Zooo lekker! Maar dit is eigenlijk geen gebak. De andere optie is alles met marsepein
Slagroom en chocolade taart lust ik niet, de rest wel Favoriet is bannoffee en dadeltaart met karamel.
suikervrij gebak! de vruchtenvlaaitjes komen inmiddels mijn neus uit! er is 1 bakker hier in het dorp die wat andere dingen verkopen maar het is zo flauwtjes, weet niet hoe je het moet omschrijven
Chipolata!! Alles met marsepein eigenlijk haha. Mokkeschuimtaart en een goed gebakken appeltaart worden ook regelmatig gegeten hier. Een bakker als man, ik ben jaloers
linzenvlaai met harde bodem (oud sentiment) moorkop rijstevlaai zonder slagroom (vind de slagroom die ze er bij de bakker etc op doen echt niet lekker) schwardzwalderkirsch zoals alleen mijn moeder 'm kan maken maar dan de variant zonder de likeur ik zie af en toe chipolata voorbij komen... is dat een worstjes taart edit: ik heb gegoogled haha, niet echt een worstjestaart
Aardbei bavarois taart van de hema. Is ook de enige taart die eigenlijk gevraagd word bij verjaardagen. De taarten die ik laat maken van marsepein voor dochter blijft altijd van over.
Ik had dit topic niet moeten openen... Nu heb ik TREK!! Maareeee, alles met chocolade, caramel of aardbeien. Ik aanbid moorkoppen...
o dit is helemaal mijn topic!!! Ik ben dol op marsepeintaart (maak zelf ook weleens) en mon chou vind ik om te smullen en hazelnootschuimtaartjes zijn overheerlijk en dan heb ik het nog niet eens gehad over slagroomtaartjes, tompoezen, moorkoppen...
Ik lust alles wel ben een echte zoetekauw! Maar waar je me wakker voor kan maken zijn - bokkenpootjestaart - arretjescake - appel karamel taart - een goede smeuïge chocolade taart. - Belgische roomvlaai. Ik ga zo maar eens naar de bakker denk ik
Ik ben niet zo van de slagroomtaarten. Het liefst eet ik: -frangipannetaart -confituurtaart Allebei typisch in België, ik weet niet of jullie het in Nederland ook hebben.
-Appelslof! Helaas nergens meer in de buurt te koop. Vroeger zat er een bakker op Kronenburg die deze verkochten. Geen een andere bakker in de buurt die het kent. -1 dag oude zelfgemaakte carrotcake -En mijn 'luie' koelkast kwarktaart ( cake/volle perzik yoghurt/gelatine)
Ik vind alle gebak lekker, als het maar een beetje van kwaliteit is. Alleen rijstevlaai vind ik niks. Dit is mijn favoriet: het "kasteeltje"