Hazelnootschuimtaart, met zo weinig mogelijk crème want het schuim is het lekkerst En veel van die gesuikerde hazelnootjes erop. Appelkruimeltaart, maar alleen met kruimel, gewone appeltaart vind ik dan weer helemaal niks. Citroen meringue! Zie je in Nederland erg weinig, maar zó lekker! Bij de bakkerswinkel hadden ze een tijd terug een taart met kersen, room en hazelnootschuim, die was echt heerlijk. Taarten met kersen vind ik sowieso erg lekker. Voor aardbeienmeisjes mag je me ook wakker maken. Sachertorte, uit zo'n mooi houten doosje. Ik hou erg van zoet, meringue, nougat, marsepein, maar vaak wordt het teveel gecombineerd met room of crème en dan valt het zo zwaar.
Monchou vind ik echt heerlijk. Appel en kwark ook. Het minst vind ik gewone slagroomgebak met die zachte cake.
Monchou taart, die maak ik vaak zelf met een bastogne bodem. Yummie! Ook vind ik kwark wel lekker en arretjescake.... Oeh heb er nu al zin in! En wij hebben bij een bakkerij bij ons in de buurt waar ze hele lekkere 'caramel sloffen' hebben. Ook erg lekker!
De cheesecake van de Bazar (Rotterdam witte de witstraat) Maison kelder Hazelnoot-crème gebak Bananensoezen En nu wil ik dus suiker en vet!!
Alles met chocolade, cheesecake vind ik ook lekker. Ships.. Had nog wat bonbons liggen en die zijn nu dus op, beetje misselijk
Ik vind alles met slagroom, marsepein en fondant zo verschrikkelijk smerig! Zelf houd ik van taart bakken, maar ik bak liever wat meer bourgondische taarten dan echt mooi versierde nette taarten. Ik houd niet van zoet en daardoor valt marsepein en fondant voor mij al af. En ik houd ook niet van biscuitdeeg. Zelf ben ik dol op cheesecake, chocoladetaart, worteltjestaart, citroentaart, notentaarten, nouja ik kan nog wel even doorgaan
Oooh, taart.... Nog een week of vijf en ik mag misschien weer eens als de diabetes over is... Ik houd het meest van 'lompe' zelfgebakken taart en cake. Carrotcake, cheesecake, appeltaart, fruitcake. En dan niet van die ingewikkelde biscuits met fondant enzo, nee, gewoon Flink boter, suiker en ei, lekker kruiden en roeren maar. Een harde wener met dulce de leche en geroosterde noten vind ik ook geniaal. Brownies. Scones. Kaneelbroodjes. Duits maanzaadgebak. Key lime pie. Chocoladefudge. Ik ben minder fan van de meeste vlaaien en slagroom- of mokkataarten. Moorkoppen: bleeergh. Van die zelfgehusselde kwarktaart met bastognekoeken: bijna altijd te chemisch en zoet.
Ik was een jaar of zes geleden een keer op een bruiloft van een kennis van een kennis; samen met een vriendin van mij. Daar op die bruiloft van die twee random mensen heb ik de lekkerste chocolade-bruidstaart gegeten van heel mijn leven - en geloof me, kijk naar me, en je weet dat ik veel taart heb gegeten. Het was goddelijk gewoon. De rest van de bruiloft zag er niet uit en het was 1 grote kermis, maar die taart... Ik wilde mijn gezicht er gewoon indrukken; ongeacht wat anderen daar van zouden kunnen zeggen. En het grappige is dat ik eigenlijk niet eens zo heel gek ben op chocoladetaart - maar deze... WOW! Hij was goed. Ik heb nog geen taart gevonden die dat kon evenaren. Anyways; bij multivlaai de Zwitsere roomvlaai of de brownie-vlaai dan maar Voor de rest ben ik eigenlijk meer gek op kwarktaart omdat de bodem zo lekker is en de rest van de taart zo jummie.
het liefst eet ik vlaai. appelkruimel, vanille, kersen raster. verder vind ik bossche bol, moorkop, tompouche lekker maar word er altijd zo misselijk van..
Had hier op het forum eens een recept gevonden van ijstaart. Die maak ik regelmatig en is zooooo lekker! Bodem is van stroopwafel, de taart zelf een mix van slagroom, verkruimelde schuimpjes en nougatine, en daar bovenop een laag geraspte chocolade. Jumjum
Cheesecake, carrotcake, pumpkin pie... heerlijk, die smeuïge, kruidige cakes! Met een frisse roomkaasglazuur, yumm. Ik houd helemaaaaaaaaaal niet van botercrème, veel te zoet en te zwaar. Traditionele slagroomtaarten en gebak met fondant ben ik ook niet van. Wat ik wel nog heerlijk vind, zijn taarten met een zurige vulling (citroen, limoen, rabarber, rode bes, etc) met zo'n zoete merenguelaag er op. Yum!!!
Ik heb eergisteren op de verjaardag van mijn vriend zelf een chocoladetaart gebakken. Eigenlijk omdat het zo simpel is want ik verpruts alles.. haha. Deze super lekkere taart zet je op tafel met slechts 2 ingrediënten! - Zelfmaak ideetjes Zo simpel, en heerlijk. Alleen ik kan zoiets toch verprutsen.. ten eerste had ik iets te weinig chocola, en ten tweede was hij zo'n 2 cm hoog Maar overheerlijk!! Een soort brownie taart. De volgende keer maak ik er twee, en smeer ik er jam tussen. Hopelijk is dat ook lekker.