Internetoplichting? Maar dan de andere kant op.

Discussion in 'De lounge' started by Warboel, Aug 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Wij zijn gisteren naar een festival geweest met een groepje familie/vrienden etc.

Hartstikke lekker feestje, al viel de boel door een aanhoudende pisbui nogal flink in het water.

We zouden oorspronkelijk met zijn 10en gaan, maar op het laatste moment haakte er toch twee mensen af. Deze kaartjes zijn online doorverkocht. Waaronder één exemplaar, via mij, naar een vriendin van een kennis.

Nu komt zij (ongeveer 10 minuten geleden) met het verhaal dat de ticket niet geldig zou zijn. En in de eerste instantie schrok ik me kapot! Ik had mijn zusje er namelijk nog op gewezen dat ze de ticketnummers in de gaten zou houden. Om te voorkomen dat er iemand voor de deur zou komen te staan.

Dus ik bericht de mevrouw terug dat het onmogelijk is en dat ik eventueel contact op zou willen nemen (met haar op de CC) met de organisatie, om de echtheid van de barcode te verifiëren. De bonnen, het bestand via de Paylogic-account, e-mail e.d. zijn gewoon allemaal aanwezig. Inclusief een extra bestandje met daarin de ticket.

Vervolgens zei ze dat ze het gewoon maar even wilde melden, want ze is wel binnen gekomen met veel moeite? Maar dat de mensen van de organisatie vertelde dat het een ge-Photoshopte :(:(:( ticket was. En dat is dus helemaal onmogelijk!

Misschien heb ik het mis, maar wordt er nu een poging gedaan tot oplichting? Maar dan de andere kant op, zeg maar?
    Zo een idee krijg ik wel...

Ik heb trouwens wel gezegd dat als ze echt problemen heeft gehad ik het heel rot voor haar vind, maar ik in dat geval alsnog contact opneem met de organisatie om verhaal te halen.

Vanaf dat moment heb ik geen reactie meer ontvangen.

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Gedurfd 😱

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wat een onzin. Als een ticket gephotoshopt is kom je niet binnen, punt.

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113

Nou mijn klomp brak wel even inderdaad :$.
    Ik verkoop sowieso liever niets via internet en ook liever met overschrijving/mail e.d. Omdat ik wel meer verhalen heb gelezen dat mensen achteraf dan vertelden dat het pakketje nooit is aangekomen e.d.

Ze wist overigens dat ik op dat festival aan het rondhuppelen was, dus als er echt problemen waren bij de ingang dan had ze me gewoon een berichtje kunnen sturen en dan had ik gerust naar de ingang gekomen.

Nu ben ik vooral blij dat ik de originele bestanden e.d. gewoon nog in mijn bezit heb. Maar als iemand echt voet bij stuk wil houden, pfff. Ik heb ze online afgebrand zien worden om minder :(.

5. esme66

esme66 Niet meer actief

Ja precies, dan gaan ze je echt niet alsnog binnen laten..
    ze zal gehoopt hebben dat jij zo gek zou zijn het geld terug te geven..

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113

Dat is ook helemaal mijn idee! Maar goed, dat is sowieso onmogelijk.
    Ze had een geloofwaardiger verhaal gehad als het ticket wat ze had al eerder gescand was. Maar goed... misschien heeft ze daar niet aan gedacht? :p

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Bullshit. Zeker bij het feest waar jij bent geweest kom je echt echt niet binnen..

Daar hebben ze zelfs iemand geweigerd omdat diegene geen idee bij was. Mevrouw was 40😂. (En dat was te zien)

8. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Totaal ongeloofwaardig verhaal, geen woord meer aan vuil maken.

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Volgens haar pakte de scanner het kaartje meermaals niet, waarop ze mee is genomen naar de computer. Daar werd geconstateerd dat er 5 tickets op die naam stonden, maar deze zat er niet bij.

Nogmaals heel vreemd, want dat is gewoon onmogelijk. In totaal waren er 10 tickets. Allemaal vanuit hetzelfde huishouden. Alle 9 overige tickets werkte naar behoren, maar deze ene zou dan geweigerd worden? Ik geloof daar niet zo in.

10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Nee precies. Regels zijn wat dat betreft regels. Maar goed: ik mail de organisatie alsnog. Want ik wil dit, ook voor mijn goede naam, gewoon opgehelderd hebben. Punt!

Ik ga er ook geen verantwoordelijkheid voor dragen, aangezien ik 1000 procent zeker ben dat het een legitiem ticket was. Man; ik zou niet eens weten hoe photoshop werkt ;).

11. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Begrijpelijk!

Ik zou het ook aan haar laten weten dat je contact heb gehad met hun. Misschien dat ze een naam door kan geven? Want als het wel waar zou zijn is diegene natuurlijk ook niet netjes die haar binnen laat..

12. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Ze geeft zelf al toe dat ze ( naar haar zeggen met veel moeite) toch naar binnen is gekomen.

Nou dan valt ze dus mooi door de mand, heeft ze geen poot om op te staan en valt er niks meer te "claimen".
    Als ze echt geld van je had willen zien, had ze nog wel gereageerd, maar ik denk dat ze ook wel snapt dat dat niet veel zin meer heeft.

13. mamak82

mamak82 Actief lid

Nov 6, 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    voordat je de organisatie gaat mailen zou ik eerst even hun voorwaarden door nemen. Grote kans dat je tickets niet mag doorverkopen... dus voordat jezelf in de problemen komt!

14. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Het is een wat vreemd verhaal maar het zou wel mogelijk kunnen zijn. Hoe is dat laatste ticket doorverkocht? Iets gedeeld op social media? Foto van het ticket al ergens geplaatst?

Ik weet dat er organisaties zijn die onder 1 ticket er meerdere verkopen dmv aanpassing adres (in photoshop).

Maar het lijkt me in dit geval wel ergggg toevallig en het zou ook zomaar kunnen dat ze dacht op deze manier haar geld terug te krijgen ofzo.

15. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik denk dat ze haar geld gewoon wil terugverdienen ;)

16. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Op je bovenstaande vraag. Nee. Dat kaartje is op geen enkele manier online terecht gekomen.

Ik vind het sowiesl al raar dat de organisatie haar niet gevraagd heeft om de ticket via mobiel te scannen en enkel de geprinte versie. Beide was namelijk mogelijk en als de papieren versie weigert is dat de eerste logische oplossing.

17. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,487
    113
    ze was toch gewoon binnen uiteindelijk! Geen woorden meer aan vuilmaken en energie meer aan verspillen. Ik neem aan dat je het geld al had gehad?!
    Dan gewoon zo laten. Het is duidelijk dat deze kennis graag gratis naar dat festival had willen gaan!!! Jammer maar zo werkt dat niet, volgens mij heb je het prima aangepakt.

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou er ook geen energie meer in steken. Vind dit een erg apart verhaal. Ze is binnen gekomen, dus er is geen probleem.
    Denk ook dat ze hoopte na dat eerste mailtje dat je het geld aan haar had terug gegeven.

Jij moet je er niet druk om maken hoor!

19. Moli

Moli Niet meer actief

Ben wel benieuwd naar welk festival je geweest bent :D Huntenpop?

20. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Leuk geprobeerd maar helaas. Ik zou er geen energie meer in steken, duidelijk dat mevrouw hoopte dat je haar geld terug zou geven..

Share This Page