Welk soort kunstvoeding gebruik jij?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bouncytigger, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke kv gebruik jij?

1. Nutrilon

2. Huismerk

3. Ander merk

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ben ff nieuwsgierig hoe jullie denken over de verschillende soorten/merken kv. Dit naar aanleiding van kennissen van ons. Enige tijd terug zijn ze de yrotse ouders geworden van een zoon. Ze geven kv, en dan gewoon huismerk van de Kruidvat. De verloskundige is helemaal uit dr plaat gegaan toen ze daar achter kwam. Wat ze wel niet dachten om hun kind die rommel te geven! Ze moesten persé nutrilon kopen.

Ik was best perplexed toen ik het hoorde. Ik dacht namelijk dat slechte kv niet verkocht word. Ben wel benieuwd naar jullie mening.

Ps. In de poll staat "ander merk" omdat ik niet meet op het merk friso kon komen...

2. chila

chila Niet meer actief

Nou wel een overdreven reactie zeg!

Wij geven Friso comfort maar dit omdat ons meisje in het begin wat problemen had met voeding/ontlasting enz. Hierop doet ze het prima.

Maar ik ken genoeg mensen die gewoon kruidvat geven hoor, heb er nog nooit wat slechts over gehoord.

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ehm... Wat een belachelijke reactie... Volgens mij komt het zelfs uit dezelfde fabriek.

Ik geef borstvoeding, maar zo nu en dan een flesje standaard 1 van Kruidvat... Ziet er prima uit, smaakt zo te zien ook best en ze leeft ook nog steeds.
    Dat wordt echt wel goed getest voor het op de markt komt.

Wellicht moet ze vanuit commercieel oogpunt Nutrilon promoten/aanraden?

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Nouja dat slaat echt negens op!

Hier friso pep, voorheen nestle standaard.

5. Delta

Delta Niet meer actief

Nou ja! Nutrilon en kruidvat eigen merk zijn bijna hetzelfde qua samenstelling! Die vk weet er niks van af helaas..

Ik heb zelf kv eigen merk gegeven en nu jumbo eigen merk (makkelijker voor ons te halen)
    Niks mis mee!

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Naja zeg wat een rare reactie van de VK. Er word geen slechte KV in NL verkocht. Het is maar net wat je zelf prettig vind om te geven en waar je makkelijk aan kunt komen.

Even denken:

Bij de oudste eerst BV, daarna Pepti, toen Enfamile AR en vervolgens Friso comfort tot ze van de KV af was ivm reflux. Wel een keer een uitstapje gemaakt naar Bonbebe comfort maar wat een drama.

De jongste eerst BV, toen Friso PEP, Friso forte (forte van kruidvat reageerde hij heel heftig op). Vanaf 6 maanden alles wat er in de aanbieding te verkrijgen was.

Bij beide ook tussendoor Nestle gegeven, en dit gaf ook geen problemen.

7. Storm

Storm Niet meer actief

Kruidvat standaard 2. Doen ze het hartstikke goed op! Is gewoon goede voeding hoor.

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Nestlé nummertje 2 standaard. Bevalt mij overigens beter dan Nutrilon. Daar had mijn zoontje vaak spuitluiers van en dat is nu helemaal over.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier nutrilon maar een huismerk is volgens mij even goed hoor

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Slaat echt nergens op! Nutrilon is niks beter dan andere merken. Onze meid deed het juist helemaal niet goed op Nutrilon, ze bleef honger houden. Overgestapt op Kruidvat en geen problemen meer gehad. Ik denk dat je verloskundige betaald wordt om Nutrilon te promoten.;)

11. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Na de bv overgestapt op de kv van kruidvat... Had ergens een test gevonden, met ingrediënten vergelijk en prijsvergelijk, kruidvat was toen bijna t zelfde als nutrilon, alleen goedkoper. Nooit problemen mee gehad :D dochter is d'r goed groot mee geworden. Nam ook ooit voeding uit duitsland uit de supermarkt. Ze kon overal tegen gelukkig!
    Mij lijkt dat huismerken echt wel goed zijn anders mag het toch niet verkocht worden??
    En verder ist net waar je kindje tegen kan denk ik..,

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Bij ons mocht de kraamhulp zelfs geen bepaald aanraden! Omdat ze 'neutraal' moeten zijn en de klanten niet moeten denken dat ze gesponserd worden ofzo.

Ik ben er in ieder geval ook vanuit gegaan dat hier in NL goed getest wordt en een huismerk ofzo even goed is nutrilon

13. sjak

sjak Niet meer actief

Wij zijn begonnen met nutrilon ha, omdat ze dat in het zh ook kreeg. Na een half jaar overgestapt op kruidvar standaard 2, ze heeft nergens last van gehad en ze doet het er goed op.

14. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    wij hebben bij onze dochter na bv flesvoeding van nutrilon gegeven, maar omdat ik had gelezen dat de samenstelling van nutrilon en kruidvat heel dicht bij elkaar liggen en kv toch echt goedkoper is, zijn we bij melk nr 2 overgestapt van nutrilon naar kruidvat. Dat ging zonder problemen.

overigens raar dat de verloskundige zo reageert, iedereen mag zijn/haar mening hebben maar zo'n reactie? ze heeft vast aandelen in nutrilon;)

15. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Wij gebruiken Jumbo Huismerk Extra Care.

Ik ken iemand die een tijdje heeft gewerkt in de fabriek waar ze babyvoeding maken, alles is 1 pot nat uit dezelfde fabriek.

16. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Friso standaard nummer 3

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier Jumbo total care. Eerst etos eigen merk h.a. (volgens ka gelijk aan friso!) maar de overstap gemaakt omdat meneer moeite had met poepen. En deze h.a. is ook voor moeizame ontlasting (als enige). En het werkt :)

Bij nutrilon en friso betaal je ook voor de naam en de reclames (opvolgmelk).

18. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Vind het inderdaad ook vreemd dat de VK zich daar zo druk om maakt.
    Naar mijn idee moeten zij toch altijd juist de BV aanmoedigen, en zich niet met merken flesvoeding bezig houden.

Ieder geval,
    Hier ook Kruidvat. Heb wel even getwijfeld, want ik merkte in mijn omgeving dat iedereen toch Nutrilon of Friso gaf, en dacht waarom doen anderen dat dan niet...
    Uiteindelijk toch zelf gekozen om voor Kruidvat te gaan, en kijken hoe ze erop zou reageren.
    Nou gewoon goed dus.

19. Maia

Maia Niet meer actief

nr. 1: nutrilon
    nr. 2: nestlé

ooit begonnen met nutrilon ivm dat het overal verkrijgbaar is (was ;)) en ze het op het kdv gebruiken, maar omdat hij last heeft van zijn darmen toch eens een ander merk geprobeerd en dat is Nestlé. En gaat beter met zijn darmen :)

20. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Toen ik over moest stappen op kv vertelde de kraamzorg mij dat het niet uitmaakt welk merk je in principe pakt maar dat ze eigenlijk Nutrilon moeten promoten. Ik weet niet of dit natuurlijk overal zo is maar dit is mij verteld.

Deel Deze Pagina