Welk soort kunstvoeding gebruik jij?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bouncytigger, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke kv gebruik jij?

1. Nutrilon

2. Huismerk

3. Ander merk

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter heeft altijd Beba gehad van Nestle (Duits). Ze is begonnen met prematurenvoeding, toen PRE en toen 1 en 2. Nu zit ze op een verhoogde dosis Kleinkind-Milch (vanaf 1 jaar) op aanrade van de KA.

Ik ben hierbij gebleven omdat ze het goed drinkt en goed verdraagt.

2. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nutrilon pepti 2.

3. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    En als ze geen kma hsd gewoon kruidvat eigen merk !:D
    Scheelt een hoop geld.

4. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nestlé. Rest krijgt ze krampjes van.

5. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    hier Friso.Dit kreeg Senn in het ziekenhuis en eigelijk zijn we daar gewoon mee verder gegaan...
    nog even en dan alweer over op Friso standaard nr.3

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Nutrilon pepti.

Eigen merk is hier in Nederland prima.
    Het moet voldoen aan hele strenge eisen, dus snap niet waarom die verloskundige zo raar doet.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij zijn bij Caitlyn, toen we op KV overgingen, gewoon begonnen met Kruidvat huismerk. Kraamverzorgster gaf aan dat de kwaliteit niet uitmaakt en dat het per baby verschilt hoe ze op voeding reageren, dus dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je de dure voeding zou kopen... Die zei: als huismerk toch niet zo lekker valt, kun je altijd nog kijken of de duurdere beter bevalt.
    Maar goed, toen bleek ze hier KMA te hebben en zijn we via nutrilon pepti op nutramigen overgestapt.

8. misa

misa Niet meer actief

Bij de eerste nutrilon gehad tot 6 maanden. Daarna huismerk. Bij de tweede gelijk huismerk, daarna kma voeding en nu weer huismerk (kruidvat).
    Ik denk dat je bij nutrilon en friso ook echt voor het merk betaald. Ze hebben alleen wat meer keuze als je kindje wat moeilijkheden heeft. Maar dat weet je nooit vooraf en dan kun je altijd nog overstappen.

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Bij ons werd juist Kruidvat door CB aangeraden omdat Ninthe haar ontlasting vast liep toen we van BV naar KV gingen, uit ervaring bleek dat het met kruidvat eigen merk vaak beter ging
    Die reactie is wel erg overdreven!!
    zeker omdat alle soorten KV aan strenge regels moet voldoen in nederland

10. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Friso standaard 1. En als dit pak leeg is (en mijn zoontje echt 6 maanden is geweest) standaard 2.

11. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

8 feb 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij geven onze zoon al vanaf dat hij 5 dagen is KV van de kruidvat. Ik wilde graag borstvoeding geven, maar dit lukte niet. Toen onze zoon teveel ging afvallen was de keus voor kv snel gemaakt. We hadden hier ons niet in verdiept. Toen we dit overlegde met de kraamverzorgster gaf zij aan dat alle voeding gekeurd is en dat het merk aan ons was. Ze vertelde dat een van de verloskundigen haar kindje kruidvat kv gaf. Wij dachten toen als zij het haar kind geeft zal het wel goed zijn.... Hij is er hartstikke goed op gegroeid!

12. Linana

Linana Niet meer actief

Friso in het begin, toen begon hij vreselijk te spugen. Overgestapt op Nestle en nergens last meer van gehad.
    Een tweede krijgt hier direct vanaf het begin Nestle. Vooral omdat ik in de speciale toevoeging geloof die Nestle als enige heeft :)

13. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik gebruikte Nutrilon, maar volgens mij is alle flesvoeding even goed.. De reden waarom ik Nutrilon gebruikte is omdat je dat in elke winkel kan halen en niet persé naar de Kruidvat ofzo toe moet.. Maar met dat tekort aan flesvoeding maakt 't ook niet meer uit, ha.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nestlé. In het begin moest ik naast bv bijvoeding geven en toen bracht de vk Nestlé mee. Dit dus maar gegeven toen ik op kv overstapte.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Welk kraambureau was dat?
    Die zijn dan, net als de vk van TO fiks in overtreding! Zoiets is namelijk wettelijk verboden.

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Wat een achterlijke reactie zeg, ze drinkt zeker alleen maar coca cola ofzo??!

Wij geven Friso, bij de eerste ook gedaan.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier heeft ze de 1e wken nutrilon gehad. Totdat ik bij het cb kwam en dearts adviseerde gewoon een huismerk te kopen. Voeding moet in nederland an strenge richtlijnen voldoen en alles wat hier verkocht word, voldoet hieraan. Ze vertelde toen ook dat bijv kruidvatvoeding nagenoeg hetzelfde is als nutrilon. Kruidvat heeft jaren terug de recepten van nutrilon gejat. Kruidvat is een stuk goedkoper en bij de bekendere en duurdere merken betaal je vooral voor de mooie verpakking en de reclame.

18. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Toen ik over ging stappen van bv naar kv eerst Kruidvat nr 1 gepakt, maar mevrouw kon toen heel moeilijk poepen en had veel last van krampjes, op advies van cb Nutrilon Omneo Comfort 1 gaan gebruiken. Ze is er nu een week mee 'bezig' en dat bevalt prima. Als ze helemaal gewend is aan kv wil ik weer terug naar Kruidvat, scheelt toch veel..

19. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Hier begonnen met friso ook de comfort maar vanwege moeizame ontlasting en krampjes nu nutrilon omneo bevalt goed

20. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    eerste 6 maanden borstvoeding volledig toen rustig afgebouwd en vanaf 8 maanden volledig kunstvoeding. geef nestle, nutrilon wil meneer echt niet drinken.

Deel Deze Pagina