Welk soort kunstvoeding gebruik jij?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bouncytigger, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke kv gebruik jij?

1. Nutrilon

2. Huismerk

3. Ander merk

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland

omneo van nutricia is voor krampjes en moeizame ontlasting en is tevens hypo-allergeen.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat was het, maar de nieuwe Omneo niet meer.

3. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik heb Kruidvat eigen merk, HA gehaald. Ik heb koemelkallergie gehad, dus start hier het liefst mee. Ik kom uit de kraamzorg, en merkte bij vrijwel elk gezin waar FV werd gegeven, dat ze er helemaal van overtuigd waren het alleen goed te doen als ze Nutrilon of Friso kochten. Op de één of andere manier zit dat er zo in gebakken, en het klopt dat sommigen verloskundigen er bijna reclame voor lijken te maken.

In de tijd dat ik nog scholingen kreeg over FV, werd dat ook altijd gedaan door een dame van Nutrilon. We kregen daar pennen van, evenals van Friso, via het kraamzorgbureau waar ik voor werkte. Maar oh wee als we een Friso pen gebruikten in een FV gezin, dat was uit den boze. Nutrilon promoten, dat moesten we! Zo 'gekocht' is dat wereldje...

Mijn verloskundige gaf tijdens de vorige controle aan dat ze het helemaal met me eens was, en dat ik lekker voor het huismerk moest gaan.

4. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Nestlé groeie start 1 tot nu toe gaat dit prima

5. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Deze gebruik ik ook al vanaf begin en ons meisje doet het er super op.

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Hier in het begin Jumbo huismerk maar daarvan hele rode vurige billen.
    Overgestapt op Friso en toen was het over maar kreeg ze steeds meer symptomen van KMA en nu nog steeds Pepti van Nutrilon

7. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ik heb gestemd op nutrilon omdat onze kleine pepti 2 krijgt van nutrilon , maar voordat we wisten dat ze kma had gaven wij gewoon eigen merk, net zo goed.

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Friso, ik heb lang getwijfeld tussen fles en borst, en Friso komt t dichtste in de buurt bij BV werd mij verteld.
    Wel de HA versie, want mijn man en ik zijn nogal een kneuzen die van alles mankeren. ;)
    Na 6 maanden Kruidvat voeding, ging ook supergoed!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fijn dat het goed ging.
    Overigens Friso lijkt even weinig op moedermelk als welk ander merk dan ook hoor! Kijk maar even op Check hier uw babyvoeding op kwaliteit en prijs dan zie je hoe miiem de verschillen tussen de merken zijn.

10. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    1 pak Nutrilon gebruikt maar vanwege dat het lastig te verkrijgen is (en verschil in prijs!) daarna overgestapt op Kruidvat. En dat gaat prima!

11. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij zijn begonnen met nutrilon, maar zijn snel overgestapt op een huismerk vanwege de prijs en ook vanwege de voorraad.
    Nergens last van gehad, hij doet het er goed op :)

12. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Kruidvat, ook vanwege de prijs wilde ik dat gewoon als eerste proberen. Mocht ze dat niet lekker hebben gevonden had ik wel een ander merk gezocht denk ik maar ze vind 't prima. Dus ja :)

Deel Deze Pagina