Ovulatietesten posi, wanneer temp omhoog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door suus1983, 9 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Dag meiden,

Deze vraag is wel redelijk duidelijk, ik had donderdag een positieve ovulatietest, maar mijn temp is nog niet omhoog gegaan vandaag. Weten jullie hoe dit kan? Het is toch niet zo dat ik nu een positieve ovulatietest heb en volgende week misschien nog een keer en dat ik dan pas mijn eisprong heb?

Ik snap het ff niet meer.

Groetjes

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn gyn vertelde dat je van de ovu-testen uit moet gaan. Je temperatuur kan nog best een aantal dagen nodig hebben om te stijgen.
    Ik heb hetzelf ook altijd, en wodt er ook wel eens onzeker van. We moeten maar uitgaan van wat de deskundigen vertellen.

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    He ik had afgelopen donderdag ook een posi ovutest en mijn temp is ook nog niet echt omhoog gegaan. ja, 0,1 graden. Van 36.7 toen ineens naar beneden naar 36.4, gisteren ook nog 36.4 en vandaag 36.5 graden. Ben dus ook benieuwd naar het antwoord.

Groetjes Bianca (MamavanJordy)

4. bono

bono Actief lid

9 nov 2006
    107
    0
    0
    produktiemedewerker
    kampen
    die van mij is geen verhoging en geen posi ovutest
    en normaal altijd een verhoging op 15e dag
    als iemand dit weet vertel het

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Na een positieve ovulatietest krijg je binnen 48 uur je eisprong. Je temp kan daardoor ook een aantal dagen nog laag blijven.

Als je een positieve ovulatietest hebt, komt dat door een gestegen lh waarde.
    Hierdoor springt je ei. Als je ei gesprongen is, begint je lichaam progesteron aan te maken. Door het progesteron stijgt je temp. Sommigen maken snel progesteron aan, anderen hebben daar langer de tijd voor nodig. Daarom is het te verklaren dat het even kan duren voordat je temp stijgt.
    volgens mij zit het zo ongeveer in elkaar. Hoop dat het jullie duidelijk is.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    hee,

bedankt voor jullie reactie! dan wacht ik gewoon nog ff af of mijn temp morgen misschien hoger is.

Groetjes

Deel Deze Pagina