Welk soort vloer in de woonkamer?

Discussion in 'De lounge' started by Amber84, Feb 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welk soort vloer in de woonkamer?

1. parket

2. laminaat

3. tapijt

4. vinyl

5. tegels/plavuizen

6. grindvloer

7. anders, nl..

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb zeil/vinyl.
    Waarom:

Makkelijk af te doen bij knoeien en valt niet zo hard als tegels e.d.
    Ook hebben we een hond en dan vind ik tapijt echt niet makkelijk ook ivm knoeien.

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    wij hebben van die grote langwerpige tegels, glanzend gehard porselein.
    Het zijn prachtige tegels en ben er heel blij.
    ze zijn makkelijk te onderhouden en je hebt er nooit snel een stukje uit als iets valt.
    Het is idd wel dat wij geen vloerverwarming hebben en in de winter een beetje koud.
    We hebben namelijk een huis uit 1957.
    Maar vind het prachtige tegels en ben er erg tevreden over

3. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Wij hebben een eiken houten vloer door het huis..en ik moet zeggen (op de badkamer en het toilet na)...persoonlijk vind ik dat het mooist...maar het moet wel bij het huis passen en interieur want onze vloer "leeft"wel...;) ....

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hebben laminaat. Ik ben er zelf erg blij mee, het liefste zou ik een echte houten vloer hebben (hebben vrienden van ons ook en is echt super mooi), maar daar hadden we op t moment dat we t huis kochten geen geld meer voor. Misschien voor de volgende ronde. Plavuizen vindt ik persoonlijk helemaal niets, maar hé, smaken verschillen ;) .

5. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

Nov 4, 2008
    638
    0
    0
    Hier ook vinyl. Eigenlijk hadden we geen keus: een harde vloer (laminaat, hout of tegels) mag niet ivm geluidsoverlast, en tapijt was geen optie vanwege onze katten. Maar achteraf ben ik er heel blij mee, het is super makkelijk schoon te maken, niet zo koud als laminaat en ook nog best mooi, krijg er steeds complimentjes over!
    Dat je strepen zou krijgen bij dweilen: ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dat is hier echt niet zo! En dan hebben we nog goedkoop spul ook ;)

6. sevtamzel

sevtamzel Lid

Apr 5, 2007
    56
    0
    0
    adviseur
    almere
    Ik heb een kersenhouten vloer. Hartstikke mooi en een keer in de zoveeltijd even laten schuren en lakken en ziet het er weer geweldig uit. Laminaat vind ik niks ik heb dat in onze slaapkamer.

7. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Wij hebben een houten vloer. Frans rustiek eiken in 3 verschillende breedtes. We hebben het in de was laten zetten. Zag er heel mooi uit, totdat je kinderen krijgt en die over de vloer beginnen te rollen en een hele kwijlspoor achterlaten. Nu ziet het er erg dof uit.
    Met kinderen is het beter om dan een laklaag er overheen te zetten. Maar ja, dat is zo'n kwarwei, daar beginnen we nu niet meer aan.

8. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Wij hebben V-groef laminaat in de woonkamer, met onder de salon- en eettafel een kleed in bijna dezelfde kleur als het laminaat. Dat kleed is tegen koude voetjes, want wij lopen zonder schoenen in huis.

Ik zou absoluut geen tapijt willen in de woonkamer, want tapijt veroorzaakt veel stof. Daar heb ik boven last van, mijn beide bovenverdiepingen zijn namelijk volledig gestoffeerd met tapijt. Ik dacht destijds lekker warm als je op blote voeten rondloopt ('s nachts als je naar de wc gaat :) ), maar achteraf toch wel spijt van...

9. bellina

bellina Actief lid

Aug 13, 2008
    371
    0
    0
    ik heb plavuizen en ik vindt het heerlijk, we hebben vloerverwariming dus nooit koude tegels, lekker makkelijk schoonmaken (al zijn ze wel gepolijst dus glanzend houden was wel effe een vraag) en ik vindt het hygienisch

nooit van me leven zou ik tapijt willen bah !

10. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    bellina we hebben precies dezelfde tegels als jullie alleen hebben wij beige.
    het glanzen merk ik geen probleem mee jij wel?
    ze zijn nog even mooi als toen we ze legden

11. bellina

bellina Actief lid

Aug 13, 2008
    371
    0
    0
    nou in het begin was het effe puzzelen met wat voor soort schoonmaakmiddel ik kon dweilen om de tegels toch glanzend te houden, ik heb nu de oplossing, afwasmiddel! :)

12. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij hebben een houten vloer in huis. Beneden massief hout en boven zijn we nu bezig, maar daar enkel de toplaag van massief hout.

Zou ook echt geen laminaat willen. Ik weet dat er ontzettend mooi laminaat te krijgen is, maar bij het woord moet ik al denken aan van dat gekope laminaat. brrrrr..

13. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Wij hebben tegels met vloerverwarming. In eerste instantie wilde ik liever parket, maar met de vloerverwarming eronder is dat vrij prijzig dus toch voor tegels gekozen. En ben er heel blij mee. Makkelijk schoon te houden, en niet kapot te krijgen. Laatst lekkage gehad en even dweilen en niks beschadigd. We hebben een warme bruine kleur dus vind het ook niet koud staan eigenlijk.

Boven hebben wij tapijt, dat zou ik nooit in mijn woonkamer nemen, vooral niet met kinderen of huisdieren. Ik heb katten en al dat haar op het tapijt zou ik gek van worden.

14. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    ja en die spray wat je kunt gebruiken voor je ramen of je spiegels, heb ik laatst eens geprobeerd, het glanst goed en geen streep te zien :D

15. bellina

bellina Actief lid

Aug 13, 2008
    371
    0
    0
    doe je dat in het dweil water?

hmm nooit geprobeerd maar vindt glassex ook niet echt lekker ruiken en afwasmiddel wel :D

16. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    wij heben laminaat dat aan vervanging toe is, maar dat doen we mooi net met onze dreumes ;)
    Ik weet niet of we in dit huis ooit een nieuwe vloer gaan leggen. We willen het wil, mar we zijn niet voorzichtig genoeg.
    Een gietvloer lijk mij erg mooi, maar dat is ook weer zo'n definitieve keuze...

17. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eikenhouten vloer (niet massief, dus dat is officieel laminaat?) ... heel erg blij mee, ziet er prachtig uit. Af en toe met de zwabber (water en spullie) en het ziet er weer als nieuw uit! Lekker warm ook :D

Ook mooi: kurk! (en warm)

18. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij hebben een massieve Frans eikenhouten vloer, wil nooit meer wat anders ;) hoeft ook niet denk ik want deze gaat nog heel wat jaartjes mee :)

oh en boven hebben we overal laminaat, ideaal met schoonhouden.

19. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    hahaha nee het ruikt niet zo heel lekker, maar laatst hadden ze bij de aldi die spray met een lekker geurtje.
    ik doe dat gewoon in heet dweil water ja.
    heb net gedweilt en hij blinkt weer als een spiegel

20. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Ik zit zelf met het vloerbedekking dilemma in verband met aankomende verhuizing.

Mijn dilemma is dat ik een houten vloer het mooist vind, maar...
    ik wil heel graag vloerverwarming, goedkoper stoken, lekkere warme voeten.
    Een houten vloer met vloerverwarming schijnt gewoon niet zo goed te werken, hout isoleert en gaat werken.
    Dus, de opties zijn: tegels (koud en meestal lelijk), gietvloer (plastic en lelijk), gepolijst beton (wederom koud) of waar ik nu naar aan het kijken ben is marmoleum (niet koud, natuurproduct en veel variatie mogelijk)

Wat een luxe-problemen :oops:

Maar ja, je zit toch heel lang aan zo'n keuze vast, en het kost toch snel een paar duizend euro.

Share This Page